یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

اقدامات اولیه بعد خوردن شیر تاریخ مصرف گذشته

عکس, اقدامات اولیه بعد خوردن شیر تاریخ مصرف گذشته
برای خیلی از ما پیش آمده که پاکت شیر را از یخچال در آورده و یک لیوان ریخته و لاجرعه سر می کشیم بعد متوجه میشویم که تاریخ مصرف آن گذشته است . در چنین شرایطی باید چه کنیم ؟ اگر مزه ی شیر تغییر کرده باشد و میزان شیر خورده شده زیاد باشد احتمال ایجاد مسمومیت با علائمی چون تب تهوع و اسهال و درد شکم وجود دارد.
بعد از خوردن شیر تاریخ گذشته چه کنیم؟
سرکه سیب:سرکه سیب نوعی ماده ضد میکروب است که از قدیم الایام در بسیاری از درمان‌های خانگی کاربرد دارد. دو قاشق غذاخوری از این سرگه را در آب ولرم بریزید و بعد از مسمومیت با شیر بنوشید. همچنین اگر پس از مسمومیت دوباره می‌خواهید غذاخوردن را شروع کنید، این محلول ساده را قبل از وعده غذایی بنوشید.
آب زیاد بنوشید:پس از مسمومیت با شیر به احتمال زیاد دچار اسهال خواهید شد. اسهال باعث از دست رفتن آب بدن می‌شود،‌ پس بهتر است مقدار زیادی آب بنوشید تا اسهال نوعی کمک برای درمان مسمومیت تلقی شود. اگر آب ننوشید،‌ اسهال مداوم آب بدن شما را کم خواهد کرد و علائم دیگری مانند تب بروز خواهند کرد. توصیه می‌کنیم مواد کافئین‌دار مانند قهوه و نوشابه ننوشید تا آب بدن شما در حد تعادل بماند و بیش از حد دفع نشود.
موز، برنج یا نان بخورید:این غذاهای ساده کمک زیادی به درمان مسمومیت می‌کنند، چراکه معده را تسکین می‌دهند و بدن را مجور به استفراغ یا اسهال نخواهند کرد. سیب زمینی پخته شده به صورت پوره نیز یک گزینه مناسب است.
سبزیجات برگدار:دو یا سه عدد برگ ریحان را در مقدار کمی ماست بریزید، خوب هم بزنید و بخورید.
می‌توانید مخلوطی از مقادیر کم آویشن، نعناع و گشنیز را بجوید.
از داروی ضد اسهال استفاده نکنید:همانطور که گفتیم اسهال برای بدن مفید است. اگر پس از مسمومیت دچار اسهال شدید،‌ نشانه این است که سیستم گوارش شما به خوبی کار می‌کند. بنابراین بهتر است به سیستم ایمنی بدن خود اطمینان کنید. بنابراین قرص اسهال نخورید. همچنین برای تسکین درد ایبوپروفن نخورید! این دارو معده را تحرک می‌کند. توصیه می‌کنیم به جای این دارو از استامینافون استفاده کنید.
تا اطلاع ثانوی سایر لبنیات را نخورید:شاید مسمومیت با شیر به خاطر عدم تحمل لاکتوز توسط معده باشد. پس توصیه می‌کنیم تا آرامش کامل معده از خوردن سایر مواد لبنی مانند ماست، پنیر، کره یا دوغ اجتناب کنید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر