یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

الکتروشوک برای حذف خاطره های غم انگیز و ترسناک

عکس, الکتروشوک برای حذف خاطره های غم انگیز و ترسناک

اگر امید دارید که با دستگاه الکتروشوک خاطرات بد یا غم انگیز خود را فراموش کنید بهتر است بدانید که  اختلال در حافظه کوتاه‌مدت از عوارض جانبی درمان با الکتروشوک است که در اکثر موارد طی مدت کوتاهی کاملاً برطرف می‌شود؛ و بدیهی است که مختص خاطرات خوشایند یا ناخوشایند نیست.

شوک مغزی باعث تغییرات مواد شیمیایی مغز می شود که منجر به از بین رفتن علایم افسردگی می شود.
هرچند هنوز دانشمندان متوجه چگونگی تاثیر الکتروشوک مغزی نشده اند، اما به اثرات مثبت این درمان روی سلول ها و مولکول های مغز مبتلایان به افسردگی پی برده اند. تحقیقات نشان داده اند که این درمان بسیار خوب عمل می کند. بیش از ۷۰ درصد بیماران افسرده ای که با این روش درمان می شوند پاسخ مطلوبی به این روش درمانی می دهند. بنابراین الکتروشوک مغزی مؤثرترین روش درمانی افسردگی شدید است. قبل از شروع الکتروشوک، پزشک، شما را کاملا از نظر جسمی ارزیابی می کند تا مطمئن شود این درمان برای شما بی خطر است. معاینه می شوید، سوابق بیماری های قبلی شما بررسی می شوند و در صورت نیاز آزمایشاتی از شما اخذ خواهد شد.

بیمارانی که با این روش درمان می شوند به چندین جلسه شوک نیاز دارند. تعداد این جلسات می تواند ۴ تا ۲۰ باشد اما معمولا با ۶ تا ۱۲ جلسه پاسخ مناسب به دست می آید. معمولا در هر هفته سه جلسه الکتروشوک داده می شود.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر