یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آرایشی

انواع تناژ پوست انواع جنس پوست و کرم پودرهای مناسب آنها

عکس, انواع تناژ پوست انواع جنس پوست و کرم پودرهای مناسب آنها
اگر شما اطلاع درستی از انواع کرم پودر و رنگ های آن ها نداشته باشید نمی توانید کرم پودر درستی برای خود بخرید و این کرم میتواند سن شما را بیشتر نشان داده و از زیبایی شما بکاهد. پس قبل از خرید کرم پودر این پست را مطالعه کنید.
انواع پوست :
پوست خشک و حساس
پوست چرب
پوست نرمال
پوست مختلط
کرم پودر برای پوست خشک و حساس : آیا پوستتان خشک است یا در خشک بودن آن شک دارید؟ برای اینکه از میزان خشکی پوستتان اطلاع پیدا کنید کافیست بعد از حمام پوست صورتتان را چک کنید و ببینید اگر احساس کشیدگی و خارش می‌کنید به معنی خشک بودن پوستتان است. روش دیگر تشخیص خشکی پوست، رنگ آن است. پوست خشک نور را انعکاس نمی‌دهد و به همین خاطر مات و مایل به خاکستری می‌باشد همچنین اثری از آکنه روی آن دیده نمی‌شود.هر گاه مطمئن شدید که پوستتان خشک و حساس است باید کرم پودر مناسب آن را تهیه کنید. شما باید کرم پودری را انتخاب کنید که کمبودهای پوستتان را جبران کند پس به هیچ عنوان از کرم پودرهایی مثل پنکیک‌های خشک استفاده نکنید چون نه تنها کمکی به پوستتان نمی‌کند بلکه آن را خشک تر هم خواهد کرد.
کرم پودر مناسب پوست خشک، کرم پودرهای مایع با پایه روغنی هستند. بهتر است از کرم پودرهایی که براق هستند استفاده کنید تا چهره شما را سرزنده‌تر و شاداب‌تر نشان دهند.
کرم پودر برای پوست چرب:اول باید تشخیص دهید که پوستتان چرب است یا خیر؟ برای این کار کافیست ببینید که آیا بعد از شستن صورت، پوستتان خیلی زود چرب می‌شود یا خیر؟ اگر پوستتان زود چرب می‌شود و منافذ باز زیادی دارید به این معنی است که پوستتان چرب است. همچنین پوست‌های چرب براق بوده و جوش و آکنه معمولا زیاد روی آن‌ها دیده می‌شود.افرادی که پوست چرب دارند در هنگام خرید کرم پودر باید دقت کنند که روی آن کلمه (Oil Free) یا (Matt) نوشته شده باشد. کرم پودر مناسب پوست چرب مایع یا جامد با پایه آب است. این افراد همچنین می‌توانند از پنکیک‌های خشک استفاده کنند تا برق صورت را گرفته و آن را مات کند.
کرم پودر برای پوست نرمال:اگر پوست نرمالی دارید خیلی خوش شانس هستید چون پوست نرمال ایده آل‌ترین نوع پوست بین انواع مختلف پوست است. پوست نرمال یا معمولی یک پوست سالم است که چربی و آب آن متعادل می‌باشد. افرادی که پوست نرمال دارند می‌توانند از هر نوع کرم پودری استفاده کنند. مثلا می‌توانند در فصول سرد سال مانند زمستان از کرم پودرهای روغنی با پوشش بالا‌ استفاده کنند تا کرم از پوست در برابر باد و سرما محافظت کند. در تابستان هم می‌توانند کرم پودرهای سبک‌تر با پایه آب را برای آرایش خود انتخاب کنند.
کرم پودر برای پوست مختلط:پوست مخلوط همانطور که از نامش پیداست مختلط و ترکیبی می‌باشد. یعنی قسمت‌هایی از پوست خشک و قسمت‌هایی از پوست چرب هستند. این نوع پوست به این شکل است که قسمت T صورت (چانه، پیشانی و روی بینی) چرب و بقیه نقاط خشک‌ هستند. پوست این افراد در تابستان و روزهای گرم سال خصوصیات پوست‌های چرب را دارد و در زمستان و روزهای سرد، خصوصیات پوست‌های خشک را دارا می‌باشد. افرادی که پوست مختلط دارند باید یک کرم پودر مناسب پوست‌های خشک و یک کرم پودر مناسب پوست‌های چرب داشته باشند تا در فصول مختلف، کرم جداگانه استفاده کنند. بطور کلی کرم پودر مناسب پوست مختلط ، کرم پودر مایع با پایه آب می‌باشد.
تعیین رنگ زمینه‌ پوست یا آندِرتون :می‌دانید تناژ پوست چیست و چه تاثیری در آرایش شما دارد؟ در پاسخ به این سوالات باید بگوییم که تناژ همان رنگ پایه و زمینه پوست شما است. سه نوع تناژ پوستی داریم که عبارتند از سرد، گرم و خنثی. برای تشخیص تناژ و زمینه پوست از راهنمای زیر می‌توانید استفاده کنید:
ابتدا باید صورت خود را از هرگونه آرایش پاک کنید و بعد به پوستتان دقت کنید
اگر زمینه‌ پوستتان طلایی و زرد رنگ است، زمینه و آندرتون پوست شما گرم می‌باشد
اگر زمینه پوست بدون آرایش شما گلگون و صورتی باشد، آندرتون پوست‌تان سرد است
اگر رنگ پوست‌تان ترکیبی از هر دو رنگ باشد، آندرتون پوست شما از نوع خنثی می‌باشد
دقت به رنگ رگ‌ها، راه دیگری برای تشخیص نوع آندرتون است:
اگر رگ‌‌ مچ دست‌ها به رنگ آبی یا بنفش باشند، رنگ زمینه یا آندرتون پوست شما سرد است
اگر رنگ رگ‌های مچ دست شما مایل به سبز باشند، رنگ زمینه یا آندرتون پوست شما گرم است
اگر رنگ رگ‌های مچ دست شما ترکیبی از آبی، بنفش و سبز باشند، رنگ زمینه یا آندرتون پوست شما خنثی است
تا به حال به نمای نهایی کرم پودر فکر کرده‌اید؟ باید بگوییم که یکی از اصول مهم در انتخاب کرم پودر، نمای نهایی آن است. منظور از نمای نهایی، میزان براقی یا ماتی کرم پودر بر روی پوست می‌باشد. پس بطور کلی نمای نهایی پوست به دو دسته زیر تقسیم می‌شود:
نمای نهایی براق
نمای نهایی مات
شما باید با توجه به نوع پوست و سلیقه خودتان، نمای نهایی کرم پودر را انتخاب کنید.
استفاده از نمای نهایی براق
اگر دوست دارید بعد از زدن کرم صورتتان شاداب و براق شود باید به سراغ کرم پودرهای براق بروید. البته به خاطر داشته باشید که وقتی از این کرم پودرهای براق استفاده می‌کنید باید بقیه آرایشتان ساده باشد. مثلا سایه چشم و رژلب را مات انتخاب کنید. چون اگر همه چیز آرایش براق شود، صورتتان روغنی و چرب به نظر می‌رسد.
استفاده از نمای نهایی مات
اگر پوستتان چرب یا مختلط است به سراغ کرم‌های مات بروید. کرم پودرهای مات صورت شما را بیش از حد چرب نکرده و منافذ پوست را بسته نشان می‌دهد. همچنین با استفاده از این کرم احساس سنگینی برروی صورت‌تان نخواهید داشت.
روش صحیح تست کرم پودر
پیش از خرید کرم پودر حتما باید آن را تست کنید تا مطمئن شوید که رنگش با رنگ پوستتان هماهنگی دارد یا خیر؟ خیلی افراد کرم پودر را روی دستشان امتحان می‌کنند که کار اشتباهی است! چون اختلاف رنگ پوست دست با صورت زیاد است. بهتر است کرم را روی پوست گردن یا فک تست کنید. کافیست کرم پودری که انتخاب کردید را با چند ضربه‌ دست برروی استخوان فک امتحان کرده و طبیعی‌ترین رنگی که به پوستتان می‌آید را خریداری کنید.
مقدار مناسب استفاده از کرم پودر
حواستان باشد که از کرم پودر بیش از حد استفاده نکنید و فقط لایه نازکی از آن را روی صورت بیاورید. چون استفاده بیش از حد از کرم پودر، صورت شما را مصنوعی خواهد کرد. برای طبیعی شدن جلوه کرم پودر باید آن را به صورت پراکنده بر روی نقاط مختلف پوست زده و با ضربه‌های آرام آن را یکدست روی پوست پخش کنید.
دسته بندی انواع کرم پودر :
مرطوب کننده های رنگی:مرطوب کننده همانطور که از نامش پیداست پوست را مرطوب کرده و نوع رنگی آن علاوه بر خاصیت مرطوب کنندگی مقداری دانه‌های رنگی هم دارد که به پوست رنگ می‌دهد و برای استفاده پوست‌های جوان گزینه مناسبی است.
کرم پودر پرایمر:پرایمر یک کرم بی رنگ است که پیش از کرم پودر اصلی روی صورت استفاده شده و به جلوه بهتر کرم پودر کمک بسیاری می‌کند. پرایمر منافذ باز پوست را می‌بندد و باعث می‌شود کرم، طبیعی و یکدست روی پوست پخش شود.
کرم پودر خالص:کرم پودر خالص پوست را یکدست و زیبا و کمی درخشان تر می‌کند. اگر زیاد اهل آرایش نیستید و صورت طبیعی خودتان را دوست دارید بهتر است از این نوع کرم استفاده کنید.
کرم پودر براق‌کننده:این نوع کرم پودر پوست را براق می‌کند. اگر دوست دارید صورتتان شاداب و جوان به نظر برسد می‌توانید از کرم‌های براق کننده یا هایلایتر استفاده کنید. البته اگر پوست چربی دارید این گزینه مناسب شما نیست.
کرم پودر استیک:شکل ظاهری کرم پودر استیکی به صورت جامد و ماتیکی است و پوست را به خوبی می‌پوشاند. این محصول خیلی سنگین است و ترکیبی از کانسیلر و کرم پودر می‌باشد. برای استفاده از این محصول کافیست آن را مستقیما روی پوست مالیده و با براش یا اسفنج آن را پخش کنید. کرم پودر استیکی برای پوست های معمولی و چرب گزینه مناسبی است اما برای پوست‌های خیلی خشک نتیجه خوبی نخواهد داشت.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر