یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آموزشی

انواع تی و فوت و فن های تی کشیدن

عکس, انواع تی و فوت و فن های تی کشیدن

تی کشیدن به ظاهر کار ساده ای است اما فوت و فن های خودش را دارد. در این پست از یاس فان شما را با انواع تی و ریزه کاری های آن آشنا می کنیم تا کف منزل شما برق بزند.

برای یک تی کشی حسابی ، در آغاز دقت کنید که برای نظافت هر سطحی، چه پارکت، چه سرامیک و … ابتدا باید آن را جارو بکشید. سپس اقدام به تی کشیدن نمایید.برای شروع کار خوب است که از گوشه های اتاق شروع کنید. همچنین همیشه از قسمت بالایی اتاق کار را شروع کرده و به سمت عقب (پایین) تمیز کنید. این کار سبب می شود تا پس از تی‌کشیدن دوباره روی قسمت تمیز شده قدم نگذارید. همه بخش ها را با حوصله و دقت تمیز کنید. سعی کنید دسته تی را به سمت بالا و پایین بکشید. خوب است که تی را به شکل چرخشی و یا حرکت به سمت چپ و راست روی سرامیک نکشید. این کار زمانی کارساط است که لکه‌ سختی روی سرامیک باشد. برای حذف کامل لکه و افزایش کیفیت نظافت، یکبار دیگر عمل تی زدن را تکرار کنید.

در ادامه اصول درست تی کشیدن، به استفاده از ابزار مناسب می رسیم. بیشتر اوقات وقتی سطح زمین بسیار آلوده باشد از مواد شوینده استفاده میشود. در صورت وجود لکه های زیاد، سطلی از محلول درست کنید و با تی بر روی زمین بکشید. سپس با کمک تی حوله ای (خشک) روی سطح زمین بکشید. تا علاوه بر تمیزی بیشتر، مواد شوینده اضافی نیز از سطح زمین پاک و خشک شود. این مراحل را تا رفع کامل کثیفی ها تکرار کنید. اگر میانگین ماهیانه یکبار زمین را تی بکشید کمتر نیاز به مواد شوینده پیدا می کنید.

پس از انجام تی کشیدن چه کنیم؟
پس از اتمام کار وهمچنین رعایت اصول درست تی کشیدن، دقایقی صبر کنید تا زمین به طور کامل خشک شود. در این مدت زمان از راه رفتن بر روی زمین خودداری کنید. چرا که جای لک پایتان بر روی آن باقی می ماند و مجبور به تی کشیدن دوباره پیدا می شوید هنگامی که از خشک بودن زمین مطمئن شدید، می توانید وسایل را مجدد سر جایشان برگردانید. سپس زمان آن رسیده که به سراغ تی بروید و آن را کاملا بشویید. اجازه دهید تا در فضای آزاد کاملاً خشک شود. شستشوی تی ها پس از استفاده از اهمیت بالایی برخوردار است. چرا که در غیر این صورت موجب رشد باکتری ها در تی شما می شود.

*تی نخی یا رشته‌ای: تی های نخی جزو پرکاربردترین ها در امر نظافت منزل و اماکن عمومی به حساب می آیند. از این مدل برای تمیز کردن گرد و خاک، حذف لکه‌ها و شستشو کامل زمین استفاده می‌شود. دسته‌ ‌بلند آن سبب شده تا زمان نظافت تسلط بیشتری به ابزار کار خود داشته باشید. همین امر فشار اضافی را از روی بدن (مخصوصا کمر) کاهش می دهد. رشته‌های نخی بلند آن قدرت بالایی در رفع لکه‌ و آلودگی های روی زمین دارد؛ و به‌ راحتی قادر به رفع آن ها از روی زمین می باشد.

عکس, انواع تی و فوت و فن های تی کشیدن

 

*تی جارویی: قسمت پایین و تمیز کننده آن مانند جارو‌ دستی است. قسمت جاروی آن شامل شاخه های زبر و نرم زیادی می شود. از قسمت زبر آن برای جارو کردن زباله‌های کوچک و قسمت نرم نیز از پخش شدن ذرات در هوا جلوگیری می کند. از این مدل تی برای تمیز کردن دیوارها و ماشین نیز می توان استفاده کرد.

عکس, انواع تی و فوت و فن های تی کشیدن

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر