یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آموزشی

انیمیشن ها در اندروید چه هستند و روش غیر فعال کردن آنها

انیمیشن‌ ها در اندروید می توانند خیلی آزار دهنده باشند و سرعت دستگاه اندرویدی شما را بسیار کند نمایند. هم چنین باعث می شوند که شارژ وباطری موبایل شما سریع خالی شود. بهترین کار این است که با یک آموزش بسیار ساده و راحت آنها را غیر فعال کنید. با انجام مراحل زیر می توانید انمیشن ها را غیر فعال کنید 🙁 دقت داشته باشید که بدون انیمیشن پردازنده‌ی اصلی و گرافیکی کمتر پردازش کرده و مصرف باتری کاهش پیدا می‌کند و از طرفی سرعت سیستم عامل و اپ‌ها اندکی بهبود پیدا می‌کند.)

عکس, انیمیشن ها در اندروید چه هستند و روش غیر فعال کردن آنها

مطمئن شوید که گزینه‌ی توسعه‌دهنده فعال است. اگر نیست به تنظیمات بروید، در بخش “About Phone” شماره ساخت را چندین بار تپ کنید تا فعال شود.
به تنظیمات بروید و در بخش “Developer options” صفحه را پایین بکشید و وارد “Advanced” شوید، آنجا بخش انیمیشن‌ها را مشاهده خواهید کرد.
روی هر کدام از گزینه‌های مقیاس انیمیشن تپ کنید و آنها را غیرفعال کنید.

یادتان باشد بعد از خروج Developer Options روشن بماند، زیرا اگر این بخش خاموش شود تمام تنظیمات انجام شده درباره انیمیشن‌ها به حالت اولیه برخواهد گشت.

اطلاعاتی درباره انیمیشن ها در اندروید :

انیمیشن ها در طراحی رابط کاربری اندروید قدرت فوق العاده ای در ایجاد احساس تعامل با نرم افزار در کاربر ایجاد میکند .کاربر دکمه ای را در نرم افزار لمس میکند و المان ها با ایجاد کنش حرکتی نشان میدهند خواسته کاربر را درک میکنند .با استفاده از API های که در این خصوص ساخته شده ، میتوان هر چیز در در صفحه حرکت داد ، از یک دکمه ساده گرفته تا حتی تصاویر ایکون ها . انیمیشن در اندروید در سه چارچوب ارائه شده که هر کدام برای وضعیت های مختلف طراحی شده :

انیمیشن خصوصیات ( Property Animations ) : رابط ی پر قدرت که از اندروید ۳ معرفی شده و خصوصیات المان ها را انیمیت می کند

انیمیشن ویو ( View Animations ) : رابطی کند و کمتر استفاده در مقابل Property Animations که View ها را انیمیت میکند

انیمیشن جابجای ( Transition Animations ) : برای اجرا در اندروید ۴.۴ به بالاتر ساخته شده که جابجایی بین اکتیویتی ها و فرگمنت ها را انیمیت می کند

در این چارچوب ها ۵ قالب انیمیشن قابل طراحی است و تمام کلاس ها و رابط های برنامه نویسی طراحی شده در این قالب ها جای میگیرند :

انیمیت خصوصیت ( Property Animations ) : این انیمیت برای تغییر یک خصوصیت بین دو مقدار می باشد و معمولا برای انیمیت کردن view ها در صفحه با چرخش و تغییر مکان و غیره انجام میگیرد

انیمیت جابجایی اکتیویتی ( Activity Transitions ) : این انیمیت در زمان ورود یا خروج اکتیویتی از صفحه اجرا میشود .

انیمیت جابجایی فرگمنت ( Fragment Transitions ) : این انیمیت در زمان جابجایی بین فرگمنت ها در صفحه اجرا میشود .

انیمیت لی اوت ( Layout Animations ) : این انیمیت روی لی اوت ها یا ViewGroup ها اجرا میشود و تمام المان های داخل لی اوت را انیمیت می کند .

انیمیت تصاویر ( Drawable Animations ) : این انیمیت برای تغییر تصاویر drawable بصورت انیمیشن اجرا میشود .

انیمیشن Property Animations
این نوع انیمیشن از اندروید ۳ معرفی شده و با آن میتوان هر چیزی را در صفحه طبق روش های تعریف شده انیمیت کرد . بطور مثال متداول ترین روش های انیمیت در زیر معرفی شده .

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر