یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آموزشی

اهمیت بالای یین و یانگ برای زندگی بهتر ما

عکس, اهمیت بالای یین و یانگ برای زندگی بهتر ما

اگر شما مفهوم یین و یانگ را درک کنید زندگی برای شما معنای بهتری پیدا میکند.

روانشناسان نام های دیگری را برای یین و یانگ بیان کرده اند ، آنیما و آنیموس نام های این نماد باستانی در روانشناسی است . در مجموع آنیما نماد زنان و آنیموس نماد مرد است .

طبق این علم ، آنیما و آنیموس بدون هم وجود ندارند و هر جا آنیما باشد ، آنیموس نیز حضور دارد . علم روانشناسی از این دو مؤلفه به میزان زیادی بهره می برد . به طور مثال اگر در زنی میزان تعادل آنیما به هم بریزد و حس مردانه یعنی آنیموس غالب گردد ، زنان ممکن است به بیماری های مختلفی از جمله ، سرطان تخمدان ، آلرژی و غیره دچار شوند . از طرفی اگر میزان انرژی آنیموس در یک مرد بهم بخورد ، ممکن است فرد دچار اختلالاتی از جمله مشکلات باروری ، افسردگی ، استرس ، آلرژی ‌و دیگر بیماری ها شود .

در واقع محققان دریافته اند آنیما و آنیموس بدون هم از تعادل خارج می شود و تکمیل نخواهند شد . شواهد این علم را به طور واضح می توان در دین مبین اسلام مشاهده کرد . همان طور که می دانیم در دین مبین اسلام به ازدواج تاکید فراوان شده و از طرفی افراد را از رابطه نامشروع منع کرده اند ، پس باید این نماد را به طور کامل درک کنیم تا بتوان از تمام جنبه های آن در زندگی شخصی استفاده کنیم .

یین و یانگ به صورت دو نیم دایره با رنگ های مشکی و سفید می باشد که توسط یک خط منحنی به یک دیگر وصل شده است و هر یک از منحنی ها با دایره مقابل خود کامل می شود.

ایره کوچکی که در یانگ و یین قرار دارد نشان دهنده این موضوع است که هر دو آنها تکمیل کننده هم هستند و بی هم معنایی ندارند . در واقع چرخه ی این ارتباط تمامی ندارد و هر کدام که نزدیک به حداکثر باشد ، دیگری در درونش شروع به رویش می نماید . وقتی یین و یانگ در کنار هم متعادل باشند قادر هستند خستگی را رفع و نشاط را جانشین آن کنند . بر این اساس می توان بیان نمود که هدف اصلی آیین یین و یانگ در فنگ‌ شویی ، حفظ تعادلی مستمر و ایجاد آرامش در زندگی است.

تعادل بین نیرو یین و یانگ

باید بدانید ایجاد تعادل بین دو نماد یین و یانگ و رسیدن به شرایط مطلوب کار آسانی نیست و نیاز است ، افراد دانش خود را افزایش دهند . به طور کلی در فضا هایی که تنش، فشار، تحرک و در عین حال ، وسایل الکترونیکی زیاد است ایجاد این تعادل بسیار سخت است . اگر محل کار یا خانه شما حاوی رایانه ، نور شدید و طبقه های براق باشد و فضا به صورت دقیق با توجه با اصول فنگ شویی دکوراسیون نشده باشد ، حفظ تعادل تا حدودی غیر ممکن است .

این نکته مهم را فراموش نکنید : بایستی انرژی به طور مناسب در تمام فضا ها به تعادل برسد . توجه نکردن به این موضوع محیط بسیار نا آرام و کسل کننده را برای شما ایجاد میکند . بنابراین با تعادل کردن انرژی بین یین و یانگ میتوانید محیطی لذت بخش را برای خود ایجاد کنید .با رعایت اصول یین وینگ میتوانیم آرامش را به محیط زندگی خود وارد کنیم . در ادامه به تشریح نکات مهم میپردازیم :

تنها از پرتو های تیره برای رنگ آمیزی استفاده نکنید و آن را با رنگ های روشن ترکیب کنید . برای پرده از بافت های نرم و سبک استفاده کنید . با این کار اجازه میدهید نور به آسانی به محیط شما وارد شود .
با استفاده از صندلی چوبی آرامش خاصی را به محیط خود وارد کنید .

برای قالیچه و یا فرش از بافت نرم استفاده کنید ، با این کار میتوانید استرس و هیجان های خود را کنترل کنید .
از چراغ های رو میزی استفاده کنید و تا جایی امکان از چراغ آویز بالایی سر برای چیدمان و دکوراسیون اتاق خواب کودک استفاده نکنید .

از شیشه ها نشکن برای چیدمان و دکوراسیون فضاهای خود استفاده کنید .
تنوع رنگها را در دکوراسیون رنگی از یاد نبرده و تنها از یک رنگ خنثی و پایه استفاده نکنید . بلکه با توجه به عدد کوا و نیرو قالب بر افراد فضا خانه را رنگ آمیزی کنید .
استفاده از خطوط مستقیم و اشکال زاویه ای و خطوط مورب بر روی اکسنت وال یا چند دیوار خانه ، تنها این نکته را فراموش نکنید که تجمع زیاد خطوط میتواند چشم را خسته کند ، پس تعادل را رعایت کنید .
حذف وسایل پر سر و صدا و آزار دهنده از محیط زندگی ، زیرا این وسایل به مرور زمان تعادل بین یین و وینگ را به هم میزنند و از این طریق تنش های عصبی افراد را افزایش میدهند .

یین و یانگ با هم یک کل را تشکیل می دهند
یین و یانگ نمایانگر نیروهای متضادی هستند که وقتی به هم می پیوندند همه چیز را در دنیای طبیعی نشان می دهند. آنها با هم نمایانگر جنبه های مختلف جهان هستند و باید به تعادل بین آنها توجه خاصی کرد .

نه یین و نه یانگ نمی توانند کاملاً مسلط باشند
یکی بدون دیگری نمیتواند وجود داشته باشد ، همانطور که حرکت بدون استراحت یا سایه بدون خورشید نمیتواند وجود داشته باشد . هم یین و هم یانگ همیشه نیاز به حضور هم دارند و یکی بر دیگری برتری ندارد .

تعادل برابر باعث ایجاد هارمونی می شود
حالتی ایده آل این است که یین و یانگ کاملاً متعادل باشند و هر کدام سهمی برابر از کل را داشته باشند . وقتی این اتفاق می افتد ، هماهنگی و برابری در جهان برقرار می شود و افراد حس خوبی را تجربه میکنند .

یین و یانگ هرگز ساکن نیستند
تعادل بین یین و یانگ همیشه در حال تغییر است . یین و یانگ در هم تنیده هستند و با هم دیگر حرکت میکنند . هرگز نقطه ای وجود ندارد که یین و یانگ از حرکت باز ایستند، همان طور که میزان نور و تاریکی همیشه با طلوع و غروب خورشید در هر روز تغییر می کند .

عوامل خارجی می توانند تعادل را به هم بزنند
هنگامی که تعادل یین و یانگ به دست آمد، چیزی از خارج سیستم می تواند آن را مختل کند. توجه نکردن به اصول چیدمان و اهمیت ندادن به عدد کوا میتواند این تعادل را بر هم زند و از این رو بیماری و مشکلاتی را برای افراد ایجاد کند .

موارد استفاده از قانون یین و یانگ

مفهوم یین و یانگ به بسیاری از جنبه های فرهنگ چینی گسترش یافت و همچنین در سراسر آسیای شرقی و در نهایت بقیه کشورها از این قانون برای ایجاد زندگی بهتر استفاده کرده اند .

فنگ شویی تمرینی است که قدمت آن به چین باستان بر می گردد ، از قدیم از این قانون برای تصمیم گیری مهم و بهبود روال زندگی استفاده میکردند . بر اساس علم فنگ شویی، نیروهای نامرئی (معروف به “چی”) وجود دارند که مردم، زمین و جهان را به هم متصل می کنند. یین و یانگ بخشی از این نیروها هستند و برای داشتن زندگی مناسب ، باید براساس میدان های نیروی یین و یانگ فضای خانه را متعادل کرد و بعد به چیدمان و دکوراسیون فضا پرداخت .

در طب سنتی چینی تصور می شود که بدن زمانی سالم است که یین و یانگ در آن تعادل باشد . عوامل مختلفی مانند رژیم غذایی ، استرس و آلودگی می توانند وارد بدن شوند و این تعادل را بهم زند . وقتی این اتفاق می افتد، فرد بیمار می شود زیرا بدن او دیگر هماهنگ نیست. پزشک باید تعیین کند که آیا یین یا یانگ غالب شده است و برای بازگرداندن تعادل تلاش کند.

ورزش
بسیاری از انواع ورزش های مقاومتی برای بالا بردن تمرکز افراد مانند یوگا ریشه در تعادل انرژی یین و یانگ فرد دارد . وقتی این نیرو متعادل باشد فرد میتواند حرکات ورزش خود را با دقت بالایی انجام دهد . پس از تعادل یین و یانگ به هیچ وجه غافل نشوید ، زیرا میتواند زندگی شما را به طور کلی تغییر دهد .

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر