یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

اولین هشدارهای عفونت ریه و ساعات طلایی درمان

عکس, اولین هشدارهای عفونت ریه و ساعات طلایی درمان

دانستن نشانه های عفونت ریه خیلی به درمان کمک میکند چرا که سرعت انتشار عفونت در ریه بسیار بالاست و هر چه زودتر درمان شروع شود آسیب به ریه کمتر خواهد شد. آیا نشانه های اولیه عفونت ریه را می دانید ؟

اولین علامت تب است .  دمای طبیعی بدن معمولاً در حدود ۹۸.۶ درجه فارنهایت (۳۷ درجه سانتی گراد) است. اگر به عفونت باکتریایی ریه مبتلا باشید، تب شما ممکن است تا ۱۰۵ درجه فارنهایت (۴۰.۵ درجه سانتیگراد) افزایش یابد. هرگونه تب شدید بالاتر از ۱۰۲ درجه فارنهایت (۳۸.۹ درجه سانتیگراد) اغلب منجر به علائم دیگر می‌شود، مانند: تعریق، لرز، درد‌های عضلانی، کمبود آب بدن، سردرد و ضعف. اگر تب شما بیش از ۱۰۲ درجه فارنهایت (۳۸.۹ درجه سانتیگراد) است یا بیش از سه روز طول بکشد باید به پزشک مراجعه کنید.

علامت دوم ، سرفه‌ای که مخاط غلیظ تولید می‌کند ، سرفه کمک می‌کند تا بدن از مخاط تولید شده در اثر التهاب مجاری هوایی و ریه‌ها خلاص شود. این مخاط ممکن است حاوی خون نیز باشد. در زمان ابتلا به برونشیت یا ذات الریه، ممکن است سرفه کنید که مخاط غلیظی بهمراه داشته باشد و رنگ مشخصی داشته باشند، از جمله: سفید، سبز، زرد مایل به خاکستری. سرفه حتی پس از بهبود علائم دیگر می‌تواند برای چندین هفته ادامه داشته باشد.

سومین علامت درد‌های قفسه سینه است ، درد قفسه سینه ناشی از عفونت ریه اغلب به صورت تیز یا خنجری توصیف می‌شود. درد قفسه سینه هنگام سرفه یا تنفس عمیق بدتر می‌شود. گاهی اوقات درد‌های شدید را می‌توان از وسط تا بالای کمر احساس کرد.

بدن درد:وقتی به عفونت ریه مبتلا هستید ممکن است عضلات و کمر شما درد بگیرد. به این درد میالژی می‌گویند. گاهی اوقات التهاب عضلات ایجاد شده که در صورت ابتلا به عفونت منجر به درد بدن نیز می‌شود.

صدای ریز یا خرخره در ریه‌ها:یکی از علائم گویای عفونت ریه، صدای ترک خوردگی در قاعده ریه‌ها است. پزشک می‌تواند این صدا‌ها را با استفاده از ابزاری به نام استتوسکوپ بشنود.

تنگی نفس که اغلب در موراد پیشرفته تر رخ میدهد ، تنگی نفس به این معنی است که احساس می‌کنید تنفس دشوار است یا اینکه نمی‌توانید کامل نفس بکشید. اگر در تنفس مشکل دارید، باید فوراً به پزشک مراجعه کنید.

خستگی:وقتی بدن با عفونت مقابله می‌کند، معمولاً احساس کسالت و خستگی خواهید کرد. استراحت در این مدت بسیار مهم است.

خس خس:هنگام بازدم ممکن است صدای سوت بلند را بشنوید که به خس خس سینه معروف است. این نتیجه باریک شدن راه‌های هوایی یا التهاب است.

رنگ آبی پوست یا لب‌ها:به دلیل کمبود اکسیژن ممکن است لب‌ها یا ناخن‌های شما کمی آبی رنگ یا کبود به نظر برسند.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر