یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

اکبر جوجه ی خانگی اصیل شمالی روی اجاق گاز

عکس, اکبر جوجه ی خانگی اصیل شمالی روی اجاق گاز

برای خوردن اکبر جوجه اصیل شمالی لازم نیست حتما در این شرایط کرونایی به شمال بروید . شما می توانید با این آموزش یک اکبر جوجه تازه  بهداشتی و خوشمزه برای خانواده خود درست کنید. نیازی به فر و وسایل خاصی نیست. با ما در یاس فان همراه شوید.توصیه ما این است که هر زمان می خواهید اکبر جوجه درست کنید حتما از شب قبل گوشت مرغ را طعم دار کنید. طعم دار کردن گوشت مرغ یکی از مهم ترین دلایلی است که باعث می شود اکبر جوجه شما خوشمزه تر و لذیذتر شود.برای اینکه اکبر جوجه را به سبک مازندارنی سرو کنیم حتما باید آنرا با کته سرو کنیم

مواد لازم برای ۲ نفر
مرغ کوچک ۱ عدد ، زعفران دم کرده یک چهارم فنجان ، کره ۱۰۰ گرم
پیاز ۱ عدد ، سیر ۴ حبه ، آبلیمو نصف لیوان ، رب انار نصف لیوان
نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی ، روغن سرخ کردنی مایع ۱ لیوان ، دستور پخت اکبر جوجه

برای تهیه اکبر جوجه خوشمزه ابتدا مرغ را می شویم، سپس از وسط به دو قسمت مساوی تقسیم می کنیم و در یک کاسه بزرگ و جادار قرار می دهیم. توجه داشته باشید که برای تهیه اکبر جوجه به هیچ عنوان نباید پوست روی مرغ را جدا کنیم.
نکته مهم در مورد اکبر جوجه این است که در رستوران های اکبر جوجه از جوجه مرغ استفاده می شود و اگر می خواهید اکبر جوجه شما مانند رستوران شود حتما از جوجه مرغ استفاده کنید، یا حداقل از مرغ ها کوچک استفاده کنید.پیاز را به صورت حلقه ای خرد می کنیم و به کاسه حاوی مرغ اضافه می کنیم. در ادامه سیرها را خرد کرده و به کاسه اضافه می کنیم. در ادامه آبلیمو را به همراه زعفران دم کرده و مقداری نمک و فلفل سیاه به کاسه اضافه کرده و خوب مواد را مخلوط می کنیم.

مواد طعم دهنده را با دست روی تمام قسمت های گوشت مرغ ماساژ می دهیم تا گوشت مرغ به خوبی طعم دار شود. پس از اینکار روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و به مدت ۱۲ ساعت در یخچال قرار می دهیم تا گوشت مرغ طعم دار شود.

پس از اینکه گوشت مرغ طعم دار شد آنرا از یخچال خارج می کنیم. در ادامه یک قابلمه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و روغن مایع را به آن اضافه می کنیم. حرارت زیر قابلمه باید متوسط باشد تا علاوه بر اینکه روغن نسوزد ، گوشت مرغ مغز پخت شود.قطعات گوشت مرغ را در روغن داغ قرار می دهیم و پس از اینکه دو طرف قطعات مرغ طلایی شد و مرغ مغز پخت شد آنرا از قابلمه خارج می کنیم. در مرحله بعدی باید حدود ۵ دقیقه گوشت مرغ را در کره تفت دهیم تا لذیذتر شود.

البته می توانیم برای اینکه وقت کمتری صرف شود، کره را به قابلمه حاوی روغن اضافه کنیم تا جوجه ها در مخلوط کره و روغن سرخ شوند. پس از اینکه کره به خورد گوشت مرغ رفت مقداری نمک و فلفل سیاه اضافه می کنیم.در این مرحله پس از اینکه جوجه ها به طور کامل سرخ و طلایی شدند، آنها را در توری فلزی قرار می دهیم تا روغن اضافی شان خارج شود. در پایان اکبرجوجه ها را در ظرف مورد نظرمان می کشیم و به همراه کته زعفرانی و رب انار ترش سرو می کنیم.

مناسب ترین روغن برای سرخ کردن اکبر جوجه روغن مخصوص سرخ کردنی می باشد. به دلیل اینکه اکبر جوجه باید در روغن شناور سرخ شود اگر از روغن خوراکی استفاده شود روغن زیادی جذب مرغ می شود اما روغن های سرخ کردنی جذب کمتری دارند.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر