یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آموزشی

اکشن در فتوشاپ یعنی چه و آموزش کار با آن

عکس, اکشن در فتوشاپ یعنی چه و آموزش کار با آن
یکی از اصطلاحات رایج در برنامه ی پر کاربرد فتوشاپ ، اکشن می باشد. اکشن چیست و چه کاربردی دارد ؟ اکشن  به شما این امکان را می دهد تا مراحل کار خود را ضبط کنید و در آینده بتوانید همان مراحل را بدون اینکه مجدد تکرار کنید با یک کلیک ساده اجرا کنید و از آن استفاده کنید.اکشن های آماده ی فتوشاپ، در مجموعه ای از فایل ها در فولدر اکشن وجود دارند. شما میتوانید اکشن های از پیش تعیین شده را باز و استفاده کنید.آنها Frames, Text Effectsو Image Effects را شامل میشوندیعنی شامل متن و افکت می شوند. استفاده از تکنیک های LAB-Black و White ، یک راه عالی برای تبدیل عکس رنگی به سیاه و سفید است. اکشن Oil Pastel یک راه عالی برای تبدیل یک عکس به حالت نقاشی است.
این مراحل را برای بارگذاری اکشن های آماده دنبال کنید:
۱-در Actions panel، روی منوی panel pop-up کلیک کنید و Load Actions را انتخاب کنید.
در Open dialog box ،فتوشاپ در پوشه ی Presets folder، Actions folder را باز میکند. این پوشه مجموعه ای از اکشن های آماده را شامل میشود. اگر این پوشه خالی است، به C:Program FilesAdobeAdobe Photoshop CS6PresetsActions بروید، در مک به ApplicationsAdobe Photoshop CS6PresetsActionsMacintosh HDApplicationsAdobe Photoshop CS6PresetsActions. بروید.
۲-یکی از اکشن ها را انتخاب کنید.
۳-روی دکمه ی open کلیک کنید.
اکشن های آماده جدید، در Actions panel در زیر default actions ظاهر میشود. در ستون سوم شما میتوانید اکشن ها را با کلیک کردن expand/collapse پنهان یا ظاهر کنید.
یادآوری: شما همچنین میتوانید با کلیک کردن روی ستون اول action panel، در سمت چپ آیکون تنظیمات، اکشن ها را دردسترس-یا خارج از دسترس- قرار دهید.برای remove کردن اکشن های موجود و جایگزین کردن آنها با مجموعه ای که مد نظر دارید، از منوی panel pop-up گزینه ی Replace Actions را انتخاب کنید.برای پاک کردن همه ی اکشن ها از action panel ، clear all actions را از panel pop-up menu انتخاب کنید. سعی کنید برای دانلود هر فایل در اینترنت از آنتی ویروس استفاده کنید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر