یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

اگر باردار هستید با این علائم افسردگی بارداری دارید

عکس, اگر باردار هستید با این علائم افسردگی بارداری دارید

در صورت داشتن نشانه های زیر شما دچار افسردگی بارداری شده اید و باید حتما درمان شوید . شناخت این بیماری تحمل بسیاری از مشکلات و احساس های بد را برای شما آسان تر می کند.درمان نکردن افسردگی حین بارداری می‌تواند باعث شود علائم به مرور زمان بدتر شوند. خوشبختانه راهکارهای درمانی برای این افسردگی وجود دارند که ثابت شده در کاهش علائم افسردگی پیش از زایمان مؤثرند.

نشانه های افسردگی بارداری :

داشتن سردردها و معده دردهای مکرر

حساسیت پذیری

کناره‌گیری کردن از دیگران

مشکل در تمرکز

گریه کردن بیشتر از حد معمول

خستگی

احساس اضطراب و اندوه

احساس عدم ارتباط با جنین

احساس گناه، آشفتگی یا بی‌ارزش بودن

تغییرات در عادت خوردن

زیاد خوابیدن یا خیلی کم خوابیدن

درمان

. اصلاحاتی در سبک زندگی: پزشکتان ممکن است از شما بخواهد تغییراتی در سبک زندگی خود انجام دهید تا علائمتان تسکین بیابد یا کمکتان کند بر علائم خود مؤثرتر غلبه کنید. مثلاً داشتن رژیم غذایی سالم و پرداختن به فعالیت‌های بدنی منظم کمکتان می‌کنند احساس بهتری داشته باشید؛ اما همیشه باید پیش از شروع هرگونه رژیم غذایی جدید یا روتین ورزشی یا تغییری در این موارد در دوران بارداری ابتدا از پزشک خود اجازه بگیرید.
. دارودرمانی: داروهای ضدافسردگی نیز می‌توانند تحت نظر روان‌پزشک تجویز شوند. طبق گزارش‌ها، تقریباً ۶.۶ درصد از خانم‌ها طی بارداری داروهای ضدافسردگی مصرف می‌کنند.
. روان درمانی: صحبت کردن با مشاور یا روان درمانگر نیز بسیار مفید است، خصوصاً با توجه به اینکه بارداری سبب تغییرات اساسی در زندگی می‌شود. انواع خاصی از روان درمانی که می‌توانند برای درمان افسردگی پیش از زایمان مؤثر باشند شامل درمان رفتاری شناختی و روان درمانی بین فردی می‌شود. درمان رفتاری شناختی برای شناخت افکار منفی و تغییر آن‌ها به کار می‌رود و روان درمانی بین فردی برای بهبود ارتباطات اجتماعی و شبکه‌ی حمایتی کاربرد دارد.
. شبکه حمایتی: گسترش شبکه حمایتی بی‌نهایت ارزشمند است. اینکه دوروبرتان را افرادی بگیرند که از شما پشتیبانی می‌کنند مفید است، خصوصاً اگر احساساتی که اکنون با آن‌ها درگیر هستید را تجربه کرده باشند.

خطرات احتمالی افسردگی حین بارداری

. می‌تواند اثر منفی بر مراقبت‌های پیش از زایمان بگذارد، خصوصاً در مورد تغذیه، خواب، ورزش و پیگیری دستورات پزشک یا ماما. افسردگی درمان نشده می‌تواند باعث شود زیاد وزن اضافه کنید یا به اندازه کافی وزن نگیرید، اهمیتی به مراجعات منظم به پزشک ندهید و به راحتی نخوابید. همه‌ی این‌ها به ضرر جنین هستند.
. ریسک سوءمصرف مواد زیاد می‌شود که شامل الکل، داروهای مخدر و سیگار می‌شود.
. می‌تواند مشکلاتی برای جنین ایجاد کند، مثلاً وزن کم کودک حین تولد یا تولد زودتر از موعد. بچه‌هایی که از مادران افسرده متولد می‌شوند معمولاً کم‌تحرک‌تر و مضطرب‌ترند.
. می‌تواند منجر به افسردگی پس از زایمان شود. احتمال اینکه بعد از تولد نوزادتان همچنان افسرده بمانید خیلی بیشتر می‌شود و همین می‌تواند مراقبت از کودک تازه متولد شده را سخت‌تر کند.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر