یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
اخبار

اگر دوز دوم واکسن کرونا را نزنیم چه می شود

عکس, اگر دوز دوم واکسن کرونا را نزنیم چه می شود
متاسفانه طبق آمار از هر ده نفر یک نفر برای زدن دوز دوم واکسن کرونا مراجعه نکرده و این دوز را تزریق نمی کند. (بعضی از آن‌ها از عوارض جانبی واکسن می‌ترسند که در دوز دوم بدتر شود. بعضی دیگر در مورد برنامه زمانبندی کلی کشور دچار مشکل می‌شوند که باید اقدامات تخصصی برای آن‌ها به انجام برسد. بعضی دیگر هم ممکن است به دلیل کمبود اطلاعات به طور کل دوز دوم را استفاده نکنند.)سازمان کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها پیشنهاد می‌کنند که همه باید در سریع‌ترین فاصله زمانی ممکن، دوز دوم را استفاده کنند. اگر دوز دوم ۴۲ روز بعد از دوز اول تزریق نشود، اثر از بین می‌رود. دوز دوم اگر کمتر از ۲۱ روز فاصله داشته باشد، نیاز به تکرار ندارد.متخصصان گفته اند که دوز دوم، سیستم ایمنی را به طرز قابل توجهی تقویت می‌کند که چند هفته یا چند ماه از اولین تزریق، باید سپری شود. البته بعضی از متخصصان بر این عقیده هستند که بین دوز‌های واکسن کووید، باید بین ۲۱ تا ۲۸ روز فاصله باشد و این مدت زمان هرگز برای گرفتن دوز دوم دیر نیست.
عوارض نزدن دوز دوم واکسن کرونا
بعضی از متخصصان پیشنهاد کرده اند افرادی که هم اکنون به کووید مبتلا هستند، فقط به یک دوز نیاز دارند. فرضیه‌ها از مطالعات اولیه در این موضوع به این قضیه اشاره کرده است که این مسئله باعث سردرگمی افراد شده است.
به همین دلیل ممکن است که بعضی از افراد فکر کنند به دوز دوم نیاز ندارند؛ مخصوصاً زمانی که موانعی بر سر راه آن‌ها وجود دارد یا نگرانی‌های دیگر از این بابت به آن‌ها غلبه می‌کند، اما متغیر دلتا اکنون بیش از همیشه افزایش پیدا کرده و ۵۹ درصد عفونت‌های جدید، طبق گزارش سازمان کنترل مرکز پیشگیری از بیماری ها، مربوط به متغیر دلتا است.جالب است بدانید که واکسن فایزر در صورت تزریق یک دوز، فقط ۳۳ درصد در برابر متغیر دلتا در جلوگیری از علایم کووید موثر است، اما بعد از دوز دوم این عدد به ۸۸ درصد خواهد رسید. کاملا واضح است که دوز دوم برای حفظ امنیت و بیشترین حفاظت از بیماران کووید ۱۹، چقدر اهمیت به سزایی دارد.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر