یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

اگر زن بزرگتر از مرد باشد از نظر روانشناسی ازدواج چگونه است

عکس, اگر زن بزرگتر از مرد باشد از نظر روانشناسی ازدواج چگونه است

اغلب ما عادت داریم در ازدواج ها شاهد این باشیم که مرد از زن چیزی حدودا سه الی ۴ سال بزرگ تر است اما اگر قضیه بر عکس بود چه ؟ آیا ازدواج با دختر یا زنی که از مرد بزرگ تر است به شکست می انجامد ؟ محاسن و معایب آن چیست ؟

زنان سن بالاتر، در مجموع تجربه ی بیشتری از زندگی و روابط عاطفی دارند. این مسأله بـه مردان این امکان را میدهد کـه چیزهای جدید زیادی از این زنان یاد بگیرند. چنین زنی نگاه خاص خودش بـه موضوعات مختلف را در بین میگذارد و باتجربه بودن او بـه شریک عاطفی اش کمک میکند کـه نگاه واقع بینانه تری بـه زندگی داشته باشد و باعث پختگی بیشتر او می‌شود. این زنان بـه خوبی میدانند کـه از زندگی شان چـه می‌خواهند و تمام انرژی شان را روی رسیدن بـه هدف های بزرگ تری متمرکز میکنند.

رابطه ی عاطفی با زنان سن بالاتر بـه مردان فرصت رشد میدهد. درست اسـت کـه هر نوع رابطه ای در مجموع بـه مـا کمک میکند چیزهای جدیدی درباره ی خودمان و این کـه کـه هستیم یاد بگیریم، اما زنان سن بالاتر بـه مردان کمک می‌کنند کـه درک عمیق تری از احساسات خود پیدا کنند.در رابطه با چنین زنانی، نیازی نیست درگیر پروسه ی طاقت فرسای بازی های ذهنی و منتظر حدس زدن آنها شوید، بلکه میتوانید هر چـه کـه در ذهن تان می گذرد رابه اسانی بیان کنید و احساس نکنید کـه تحت فشار هستید. این مسأله ارتباط بین زوجین را قویتر کرده و بـه ایجاد یک رابطه ی مستحکم و پخته کمک می‌کند.

در حالیکه زنان جوان تر هنوز بـه دنبال جلب توجه و تأیید دیگران هستند، زنان سن بالاتر بـه توانایی هایشان اعتماد دارند و با خودشان احساس اسانی می‌کنند.این زنان نیازی بـه اثبات خودشان بـه دیگران ندارند ودر زندگی احساس اسانی می‌کنند. اعتماد بـه نفس این زنان و رفتار حاکی از احترام انها با خودشان، مردان را مجذوب آنها می‌کند. زنان سن بالاتر هم از توجه مردان بـه خودشان لذت می‌برند اما در عین حال، روی چیزهای مهم دیگری هم تمرکز دارندبعضی مردان شیفته ی حس آرامش و خونسردی ای هستند کـه در زنان سن بالاتر وجوددارد. زنان جوان تر انرژی خیلی زیادی دارند کـه می‌تواند برای بعضی تحسین برانگیز باشد، اما این ویژگی برای همه ی مردان جذاب نیست.

زنان سن بالاتر پخته و بسیار خوش صحبت هستند. تجربه هایی کـه این زنان از زندگی دارند، بـه انها این امکان را می‌دهد کـه درک عمیق تری نسبت بدنیا داشته باشند.علاوه بر این، آمارها نشان می‌دهد کـه بیشتر زنان بالای ۳۰ سال، تحصیلات دانشگاهی دارند. زنان تحصیل کرده باهوش هستند و میتوانند یک مکالمه ی عمیق درباره ی تقریبا هر موضوعی رابه خوبی پی بگیرند؛ از محیط زیست و جامعه گرفته تا سفر و رسانه ها. آنها طرز فکر خودشان را درباره ی هر چیزی دارند و همین مسأله انها را برای مردان جذاب می‌کند.

عضی از مردان علاقه ای بـه مسئولیت مهم بزرگ کردن بچه ندارند. بیشتر زنان سن بالاتر، بچه های بزرگی دارند کـه دیگر با انها زندگی نمیکنند. این مسأله بـه زوجین این امکان را میدهد کـه تمرکزشان فقط روی یک دیگر باشد و نهایت علاقه و توجه شان رابه شریک عاطفی شان بدهند.زنان سن بالاتر دیگر در آشپزی مهارت پیدا کرده اند و می‌توانند با هر چیزی غذایی سرهم کنند کـه تقریبا همیشه بسیار خوشمزه از آب در می‌آید. زنان جوان تر کمتر آشپزی می‌کنند و ترجیح میدهند غذای آماده یا دستپخت مادرشان را بخورند.

ازدواج با دختر بزرگتر چه مشکلاتی دارد؟

پذیرفته نبودن از نظر جامعه
« ولی مردم در مورد من چی فکر می کنند؟» این جمله ای است که اگر تصمیم به ازدواج با دختر بزرگتر از خود دارید در ذهن شما مدام تکرار خواهد شد. همانطور که در ابتدا گفتیم از نظر جامعه ازدواج پسری با دختر بزرگتر از خودش چیز رایجی نیست و وقتی این موضوع پیش می آید حرف هایی در مورد دختر و پسر زده می شود. اگر حرف مردم برای شما اهمیت زیادی دارد پیشنهاد می کنم از اینگونه ازدواج ها امتناع کنید. برای خواندن مقاله ازدواج عاشقانه یا عاقلانه! کلیک کنید.

مشکل باروری
این یک باور غلط است که زن های بالای ۳۰ سال برای باردار شدن مشکلات زیادی دارند و فرزندان ضعیفی به دنیا می آورند. به لطف پیشرفت علم امروزه راه های مراقبتی بسیاری برای زنان وجود دارد به طوری که زنان در بین ۳۰ تا ۴۰ سالگی تنها مراقبت بیشتری از دختران جوان تر برای باردار شدن نیاز دارند. پس اگر تا به امروز مشکل شما برای ازدواج با زن بزرگتر ترس از بچه دار شدن بوده است حال می توانید با خیال راحت این موضوع را نادیده بگیرید.

تعیین کننده بودن زن
در ابتدای این متن گفتیم که مردان به طور طبیعی کنترل زندگی را برعهده دارند و مایل هستند که همسرشان به آن ها تکیه کند. ولی با بزرگتر بودن زن از مرد و داشتن تجربه بیشتر این اتفاق به راحتی مقرر نمی شود و چه بسا در بسیاری از زندگی ها زن نقش رهبری زندگی را ایفا خواهد کرد. البته همانطور که گفتیم به علت تجربه ای که زن کسب کرده است این موضوع به حد آزاد دهنده ای نخواهد بود ولی می تواند یک چالش برای شما به حساب بیاید. مقاله چگونه خواستگاری کنیم؟ را حتما مطالعه کنید.

عدم پختگی مرد
درست است که زن بالغ می تواند از بسیاری از جروبحث ها و مشکلات جلوگیری کند. ولی از طرفی هم باید به این موضوع توجه داشته باشید بزرگتر بودن زن از همسرش می تواند حس ناامیدی را برای زن ایجاد کند. زیرا وقتی می بیند که شوهرش تجربه کافی را ندارد از اهداف آینده زندگی مشترکشان دلسرد می شود.

ازدواج با دختر بزرگتر از نظر روانشناسی تا وقتی که دیگر فاکتورهای ازدواج درست باشند مشکلی ندارد و حقیقت این است تنها سازگاری مهم است. اگر شما و شخص مورد نظرتان حتی ۲۰ سال هم با یکدیگر اختلاف سنی داشته باشید ولی سازگاری داشته باشید نمی توان دلیل خوبی برای ازدواج نکردن شما پیدا کرد.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر