یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آموزشی

اگر گوشی سامسونگ شما مدام داغ میکند بخوانید

عکس, اگر گوشی سامسونگ شما مدام داغ میکند بخوانید

به طور کلی داغ شدن گوشی هوشمند امری کاملا معمول و طبیعی است و نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که گوشی در حین انجام کارهای سنگین داغ نشود. اما مشکل زمانی رخ می‌دهد که این داغ شدن یا بدون دلیل باشد و یا بیش از اندازه. داغ شدن گوشی سامسونگ شما علت‌های مختلفی می‌تواند داشته باشد که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

گوشی را در معرض تابش مستقیم خورشید قرار ندهید. این کار باعث گرم شدن شدید گوشی می‌شود.
هنگام شارژ با گوشی کار نکنید. این موضوع باعث می‌شود تا علاوه بر داغ شدن باتری هنگام شارژ شدن، فشار مضاعفی بر تراشه و باتری وارد شود. اگر کار واجبی با گوشی دارید ابتدا آن را از شارژ خارج کرده و سپس با آن کار کنید.
اگر برای شارژ گوشی خود عجله ندارید حالت شارژ سریع را خاموش کنید. در گوشی‌های سامسونگ شما می‌توانید به راحتی با خاموش کردن یک گزینه شارژ سریع را غیر فعال کرده و به حالت نرمال گلکسی خود را شارژ کنید. شارژ سریع باعث ایجاد دمای زیادی می‌شود و در بلند مدت هم در شارژ باتری تأثیر منفی می‌گذارد. برای خاموش کردن شارژ سریع به بخش باتری مسیر Settings>battery and device care>battery>more battery settings را طی کرده و گزینه Fast charging را خاموش کنید. هر گاه نیاز بود که گوشی سریع شارژ شود به سادگی دوباره می‌توانید این گزینه را فعال کنید (در حین اتصال شارژر به گوشی امکان خاموش/روشن کردن این گزینه وجود ندارد).
هنگام شارژ گوشی یا بازی کردن حتما قاب را از گوشی خارج کنید تا حرارت بتواند به راحتی از داخل به بیرون منتقل شود. وجود قاب نقشی مانند عایق بازی کرده و از خروج حرارت جلوگیری می‌کند.
اما چرا گوشی شارژ نمی‌شود؟ چند احتمال کلی وجود دارد. اول این که شارژر یا سیم رابط قطعی دارد. برای حل این مشکل فرایند شارژ را با یک آداپتور و سیم دیگر انجام دهید. دومین احتمال این است که درگاه شارژ گوشی کهکشانی شما کثیف شده باشد و گرد و غبار و جسم خارجی اجازه اتصال صحیح را ندهد. برای این کار با یک خلال دندان یا سوزن و کمی پنبه آغشته به الکل به آرامی محیط داخل درگاه شارژ را تمیز کنید. سومین دلیل می‌تواند خرابی درگاه شارژ گوشی باشد که در این صورت برای تعویض باید به یک تعمیرکار مراجعه کنید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر