یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

اینکه بعد از سحری میخوابیم چه ضررهایی دارد

متاسفانه زمان خوردن سحری صبح زود است و اکثر افراد تمام شب را بیدار مانده و پس از خوردن سحری بلافاصله می خوابند. آیا از ضررهای خوابیدن سریع بعد از سحری خبر دارید ؟ پزشکان توصیه می کنند حداقل یکساعت بعد از خوردن سحری بیدار بمانید . چرا که سکته مغزی یکی از خطرات خوردن غذا و خواب سریع پس از آن در زمان صبح است.

عکس, اینکه بعد از سحری میخوابیم چه ضررهایی دارد

سکته مغزی :

میزان سکته مغزی در افرادی که بلافاصله بعد از غذا می خوابند، افزایش می یابد. احتمال بازگشت غذا به مری در افرادی که پس از خوردن سحری می خوابند، بیشتر است و این امر سبب بروز مشکل آپنه خواب شده و آپنه خواب نیز به نوبه خود منجر به سکته مغزی می شود.

دیابت:
عادت خوابیدن بعد از غذا، خطر ابتلا به دیابت را افزایش می دهد. اگر بلافاصله بعد از سحری یا هر وعده غذایی بخوابید قند خون به میزان خطرناکی افزایش می یابد و این برای بیماران دیابتی خطرناک است. علت افزایش قند خون این است که معمولا پس از خوردن غذا، سطح قند (گلوکز) در بدن افزایش می یابد و اگر بلافاصله پس از خوردن غذا به خواب بروید، بدن از این قند در مقادیر بسیار کم استفاده کرده و بیشتر قند شروع به حل شدن در خون می کند.

تشدید علائم رفلاکس:
خوردن و دراز کشیدن پس از مصرف افطاری و سحری به ویژه در افرادی که علائم رفلاکس معده دارند موجب تشدید علائم رفلاکس می شود.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر