یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

این خوراکی های آرتروز را پیشرفته و خطرناک می کنند

عکس, این خوراکی های آرتروز را پیشرفته و خطرناک می کنند

اگر پزشک بیماری شما را آرتروز  تشخیص داده است همان طور که برخی از داروهای گیاهی و خوراکی ها برای شما مفید هستند بعضی از خوراکی ها نیز برای آرتروز  خطرناک هستند و بیماری شما را در مراحل پیشرفته تری قرار می دهد. علائم آرتروز بسیار گسترده است، اما رایج‌ترین آن‌ها شامل درد مفاصل، نرمی و سفتی آن می‌شود. التهاب در مفصل و اطراف آن، محدودیت در حرکت مفاصل، قرمزی و گرمی مفاصل درگیر شده و ضعف و تحلیل ماهیچه‌ها از دیگر علائم این بیماری است.

این خوراکی ها را بشناسید و در صورت ابتلا به آرتروز از خوردن آنها خودداری کنید :

۱-اسید چرب امگا ۶: بر خلاف اسید چرب امگا ۳ که به کاهش التهابات بدن کمک می‌کند، اسید چرب امگا ۶ باعث تشدید التهابات می‌شود. اسید چرب امگا ۶ در روغن‌های گیاهی مانند آفتاب گردان، بادام زمینی و مایونز پیدا می‌شود.

۲- چربی‌های اشباع شده: غذا‌های حاوی چربی‌های اشباع شده مانند پیتزا و پنیر می‌تواند باعث بروز التهاب در بدن شود. مطالعات متعدد نشان داده است این گونه چربی‌ها التهاب در بافت‌ها و اندام‌ها را در پی دارد.

۳- چربی‌های ترانس: مطالعه دانشمندان دانشگاه هاروارد نشان می‌دهد چربی‌های ترانس که به وفور در فست‌فود‌ها و غذا‌های سرخ‌شده وجود دارند، خطر بروز التهاب در بدن را تشدید می‌کنند.

۴- شکر: متأسفانه امروزه شکر در بسیاری از مواد غذایی به ویژه مواد غذایی فراوری شده وجود دارد. یک مطالعه در آمریکا نشان داده است مصرف مواد غذایی حاوی شکر می‌تواند باعث ترشح سیتوکین‌ها در بدن شود که التهاب را تشدید می‌کند.

۵- کربوهیدرات‌های تصفیه شده: کربوهیدرات‌های تصفیه شده به غلاتی گفته می‌شود که سبوس و سایر بخش‌های آن‌ جدا شده است. نان سفید، ماکارونی و پاستا از جمله کربوهیدرات‌های تصفیه شده هستند. بهتر است از غلات کامل شامل نان سبوس‌دار در رژیم غذایی خود استفاده کنید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر