یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

با این روش ها در مبارزه با آلرژی فصلی پیروز شوید

عکس, با این روش ها در مبارزه با آلرژی فصلی پیروز شوید
آلرژی فصلی مشکلی شایع در بین مردم که این روزها با وجود کرونا استرس این آلرژی های فصلی بیش از پیش شده است . آلرژی  فصلی با علائمی چون عطسه ، سرفه و خارش در ناحیه گلو و بینی هستند و مهم ترین تفاوت آن ها با کرونا در نبود تب می باشد. راه حل های زیر بسیار موثر و کمک کننده می باشند :
۱. از ورود هوا به داخل خانه جلوگیری کنید :اگر میزان گرده‌های موجود در هوا زیاد است، پنجره ها و درها را بسته نگه دارید تا از هوای داخلی خانه محافظت کنید. همچنین می توانید یک فیلتر بر روی سیستم تهویه مطبوع نصب کنید.
۲. درمان های جایگزین را در نظر بگیرید:برخی مطالعات نشان می دهد که عصاره کره ممکن است مانند داروهای آنتی هیستامین موثر باشد.
۳. شستشو دهید:هر بار که وارد خانه خود می شوید، ذره های کوچکی از دنیای بیرون را با خود به همراه می آورید. پس از حضور در فضای باز، لباس ها، کفش ها، موها و پوست شما از هرجایی که بوده اید با ذرات ریزی پوشیده شده است. دوش بگیرید و لباس های خود را عوض کنید تا مواد حساسیت زا را بشویید. کفش های خود را نیز بیرون در بگذارید.
۴. ماسک بزنید:هنگامی که نمی توانید از برخی عوامل آلرژیک جلوگیری کنید، مانند مواردی که در حیاط خانه خود کار می کنید یا از جارو برقی استفاده می کنید، آلرژن ها به مجاری تنفسی وارد می شوند. ماسک تنفسی N95 که در بیشتر داروخانه ها و فروشگاه های لوازم پزشکی موجود است، از ورود ۹۵٪ از ذرات ریز مانند گرده و سایر مواد حساسیت زا را جلوگیری می کند.
۵. غذای سالم بخورید:در یک مطالعه، کودکانی که مقدار زیادی سبزیجات، میوه و آجیل تازه مصرف می کردند – به ویژه انگور ، سیب، پرتقال و گوجه فرنگی – علائم آلرژی کمتری داشتند. محققان هنوز در تلاشند تا ارتباط غذا را با این موضوع کشف کنند. اما شکی نیست که یک رژیم غذایی سالم برای کل بدن شما مفید است. به هر وعده غذایی حداقل یک میوه و سبزیجات تازه اضافه کنید.
۶. بینی خود را بشویید:شستشوی بینی مخاط را از بینی پاک می کند و می تواند علائم آلرژی را در آنجا تسکین دهد. همچنین می تواند باکتری ها و مخاط نازک را از بین ببرد. یک پک شستشو بخرید یا خودتان آن را درست کنید. ۳ قاشق چای خوری نمک بدون یدید را با ۱ قاشق چای خوری جوش شیرین مخلوط کنید. این مخلوط را در یک ظرف ضد هوای نگهداری کنید. برای استفاده ، ۱ قاشق چای خوری مخلوط را درون ۸ اونس آب مقطر جوشانده و سپس سرد کنید. در یک سینک ظرفشویی خم شوید و هر بار یک سوراخ بینی را به آرامی بشویید.
۷. بیشتر بنوشید:اگر احساس حساسیت می کنید یا پس از زایمان دچار آلرژی می شوید، بیشتر آب، آب میوه یا سایر نوشیدنی های غیر الکلی بنوشید. مایع اضافی می تواند مخاط موجود در مجاری بینی شما را نازک کرده و به شما کمک کند. مایعات گرم مانند چای ، آب گوشت یا سوپ یک مزیت اضافی دارند و آن حرارت و بخار غذا است
۸. خانه را تمیز کنید:خانه خود را تمیز نگه دارید. این یکی از بهترین راه ها برای جلوگیری از مواد حساسیت زا در محیط داخلی است. اما مواد شیمیایی می توانند مجاری بینی شما را تحریک کرده و علائم آلرژی شما را تشدید کنند. بنابراین پاک کننده های طبیعی با مواد روزمره مانند سرکه یا جوش شیرین تهیه کنید. برای به دام انداختن مواد آلرژی زا از جاروبرقی دارای فیلتر HEPA استفاده کنید. اگر حساسیت شدید دارید، از شخص دیگری بخواهید کارهای خانه را انجام دهد.
۹. بخور بگیرید:مقداری بخار استنشاق کنید. این ترفند ساده می تواند گرفتگی بینی را تسکین داده و به شما کمک کند تا نفس راحتی بکشید. سر خود را روی یک کاسه گرم (اما نه خیلی داغ) نگه دارید و یک حوله روی سر خود و کاسه قرار دهید تا بخار به دام بیفتد. یا در حمام دوش آب گرم بنشینید.
۱۰. از دود سیگار خودداری کنید:این می تواند آبریزش، خارش، گرفتگی بینی و آبریزش چشم را بدتر کند. رستوران ها ، کلوپ های شبانه و اتاق های بدون دود را انتخاب کنید. از موادی مانند اسپری های آئروسل و دود از شومینه های چوبی ، از بخارات دیگری که می توانند علائم شما را بدتر کنند نیز خودداری کنید.
۱۱. طب سوزنی را در نظر بگیرید:این عمل قدیمی ممکن است باعث تسکین شود. نحوه تأثیر طب سوزنی بر آلرژی بینی هنوز مشخص نیست. اما چند مطالعه نشان می دهد که ممکن است کمک کند. از دکتر خود بپرسید که آیا برای آلرژی شما خوب است؟ اگر جواب مثبت بود آن را امتحان کنید.
۱۲. محرک خود را بشناسید:احتمالا می دانید مشکل چیست. اما مطمئن هستید؟ برای مشخص کردن عوامل محرک خود با یک متخصص حساسیت در یک آزمایشگاه پوستی آلرژی تماس بگیرید. بعد از صحبت با او می توانید برای جلوگیری از آلرژیتان برنامه ای تنظیم کنید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر