یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

با طناب زدن کدام قسمت بدن لاغر می شود

عکس, با طناب زدن کدام قسمت بدن لاغر می شود
باورهای اشتباهی در مورد طناب زدن در بین مردم وجود دارد که متاسفانه باعث می شود خیلی ها به اشتباه این ورزش را انجام دهند و نتایج دلخواه را نگیرند. مهم ترین باور غلط درباره ی طناب زدن این است که این ورزش لاعث لاغری شکم و پهلوها و یا پر شدن ساق پا می شود. در حقیقت طناب زدن یک فعالیت ورزشی است که تمام بدن را درگیر می‌کند..این حرکت ورزشی بیشترین تاثیر را بر روی عضلات پایین تنه مانند: ران، باسن، ساق پا و همچنین عضلات شانه، بازو هسته بدن را تحت تاثیر قرار می‌دهد.بسیاری از خانم‌ها فکر می‌کنند که طناب زدن می‌تواند باعث افتادگی رحم و یا بزرگ شدن سینه شود که هیچ یک از این دو نگرانی به جا نیست.میزان کالری سوزی این تمرین به گونه‌ای است که می‌تواند برای یک فرد با وزن متوسط ۱۰ کالری در دقیقه کالری سوزی کند. این تمرین ورزشی به شما کمک خواهد کرد با افزایش متابولیسم بدن چربی‌های بیشتری را از دست بدهید. به صورت متوسط هر ۱۵ دقیقه طناب زدن ۲۰۰ تا ۳۰۰ کالری می‌سوزاند.
طناب زدن برای افرادی که کمر درد دارند : از آنجایی که بالا و پایین پریدن می‌تواند باعث بروز فشار و ضربه به دیسک شود، انجام این ورزش برای افرادی که دارای این مشکل هستند توصیه نمی‌شود.
مزایای طناب زدن
هماهنگی را بهبود می‌بخشد:طناب زدن در واقع با ایجاد تمرکز روی پاهای خود، هماهنگی شما را بهبود می‌بخشد.چه به آنها توجه داشته باشید یا خیر، مغز شما از آن‌چه پاهای شما انجام می‌دهد آگاهی دارد.بنابرین طناب زدن می‌تواند به هماهنگی شما کمک کند. طبق راهنمای آموزش بوکس، هرچه ترفندهای بیشتری با طناب انجام می‌دهید، باید آگاه‌تر و هماهنگ‌تر باشید.
صدمات پا و مچ پا را کاهش می‌دهد:طناب زدن برای افراد فعال در ورزش‌های دیگر مفید است. بسیاری از ورزشکاران بسکتبال، تنیس، فوتبال و سایر ورزش‌ها معمولاً از دویدن و صدمات ناشی از آن ضرر می‌بینند.این موضوع هم در تنیس و هم در بسکتبال بسیار رایج است.
طناب زدن کالری عمده را می‌سوزاند:در مقایسه با دویدن به مدت ۳۰ دقیقه، طناب زدن در واقع کالری بیشتری می‌سوزاند. طبق گفته روزانه Science Daily ، این تمرین هوازی می‌تواند تا ۱۳۰۰ کالری را به دست آورد.ده دقیقه طناب زدن تقریباً می‌تواند معادل دویدن یک مایل در هشت دقیقه باشد.
کاملاً قابل حمل و سرگرم کننده است:طناب زدن می‌تواند در هرجایی انجام شود. قبل از بازی بسکتبال خود را گرم کنید یا بعد از دوچرخه سواری خنک شوید. می‌توانید آن را به فرزندانتان بیاموزید و با آن‌ها رقابت کنید. بنابرین هم می‌توان از طناب به عنوان وسیله‌ی ورزشی و هم به عنوان یک سرگرمی استفاده کرد.
تراکم استخوان را بهبود می‌بخشد:دکتر دانیل دبلیو باری، استادیار پزشکی در دانشگاه کلرادو که استخوان‌های سالمندان و ورزشکاران را مورد مطالعه قرار داده است، می‌گوید بهترین ورزش برای بهبود تراکم استخوان‌ها به سادگی به بالا و پایین پریدن است.
طناب زدن سلامت قلب و عروق را بهبود می‌بخشد.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر