یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

بخور جوش شیرین برای کرونا مفید است یا مضر

عکس, بخور جوش شیرین برای کرونا مفید است یا مضر

متاسفانه یکی از درمان هایی که مردم عادی به همدیگر برای درمان کرونا توصیه می کنند بخور جوش شیرین است که از خطرات آن برای سلامتی آگاه نیستند.

بخورات جوش شیرین نه تنها هیچ تاثیری روی بیماری کرونا ندارد بلکه شما را درگیر مسائل بدتری هم می کند.

این ادعا در ابتدا از متنی نشأت گرفت که بیان می کرد در رژیم اشغال گر اسرائیل، به دلیل استفاده مردم از آبلیمو و جوش شیرین هیچ موردی از کرونا رخ نداده است. علاوه بر این، بر اساس این ادعا تغییر تعادل وضعیت اسیدی- بازی (pH) بدن می تواند در پیشگیری و درمان این بیماری موثر باشد. در خصوص این ادعا بر اساس جستجوی صورت گرفته هیچ مطالعه علمی کنترل شده ای یافت نشد که این ادعا را به اثبات رسانده باشد. نکته ی بعدی در رد این ادعا توانایی حیات این ویروس در دماها و وضعیت های اسیدی – بازی مختلف (۳ تا ۱۰) است. بنابراین جوش شیرین با pH حدود ۸ تا ۹ نمی تواند در کنترل ویروس تاثیر قابل توجهی داشته باشد، ضمن اینکه مصرف مواد بازی یا اسیدی به راحتی pH بدن را تغییر نمی دهد. لازم به تذکر است که براساس نظر متخصصین، استفاده نادرست از جوش شیرین می تواند باعث آسیب رسیدن به بدن شود.

از تبخیر محلول NaHco3 طی بخور سنتی (خانگی) جوش شیرین، مولکول بیکربنات سدیم متصاعد نمی‏شود، بلکه آب و دی‏اکسید کربن متصاعد می‏شود، لذا بخور جوش شیرین حداکثر مانند بخور آب گرم عمل می‏کند و اثرات ضد التهابی که از فرم نبولایز مولکول NaHco3 به دست می‏آید، از بخور آن به دست نمی‏آید.

پس به لحاظ تئوریک، بخور جوش شیرین نمی‏تواند در التهابات تنفسی و عفونت COVID-19 اثربخش باشد. از سویی، استفاده از داروهای استنشاقی در COVID-19 ممکن است میزان انتقال آئروسلی عفونت را افزایش دهد.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر