یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آموزشی

براق کردن ظروف استیلی چون سینک ظرفشویی با روغن سنباده

عکس, براق کردن ظروف استیلی چون سینک ظرفشویی با روغن سنباده
در منزل همه ی ما وسایل استیل زیادی وجود دارد مثلا کتری قوری ، سماور ، شیر آلات ، سینک ظرفشویی ، قابلمه های استیل ، قاشق و چنگال  و …. این وسایل پس از مدتی استفاده کدر شده و دیگر براق نیستند احتی ممکن است بر اثر استفاده از شوینده هایی چون جوهر نمک سیاه شوند. در این پست راه های جادویی براق کردن وسایل استیل را برای شما قرار داده ایم .
براق سازی وسایل استیل با این روش ها :
روغن سنباده یا ژل گریندینگ ، برای براق شدن ورق های استیل همچنین کابین آسانسور مورد استفاده قرار می گیرد. می توانید ژل براق کننده را بر روی سطح قرار داده سپس پارچه ای را به صورت دورانی بر روی سطح کشیده و آن را تمیز کنید. بعد از تمیز شدن سطح با استفاده از پارچه ای دیگر سطح را به صورت کامل پاک کنید.
با استفاده از پارچه نانو آغشته شده به روغن زیتون، روغن بچه و یا مایع شیشه پاک کن استیل خود را جلا داده یا پولیش کنید.
برای براق کردن سینک کافی است ۲ قاشق غذاخوری جوش شیرین را بر روی سینک ظرفشوئی بپاشید سپس با استفاده از اسفنج مرطوب جوش شیرین را بر روی تمامی سطح پخش کرده، زمان بدهید تا جوش بر روی سطح بماند.در این مرحله با استفاده از یک اسپری سرکه سفید را بر روی تمامی سطح اسپری کرده، خواهید دید که جوش شیرین و سرکه واکنش داده و کف می کند. اجازه دهید سرکه و جوش شیرین بر روی سطح سینک بماند. بعد از گذشت ۱۰ دقیقه سینک را به طور کامل شسته و با حوله ای تمیز خشک کنید. نکته بسیار بسیار مهم در براق ماندن سینک ظرفشویی استفاده نکردن از سینک به مدت ۲۴ ساعت می باشد. در این مدت استیل زمان لازم برای ترمیم لایه محافظ خود را پیدا خواهد کرد.
براق کردن قابلمه استیل:برای براق کردن قابلمه استیل ابتدا آن را شسته و خشک کنید. خشک کردن به آن معنا که ردی از لکه آب بر سطح ظرف نباشد. اکنون قابلمه را بر روی شعله اجاق قرار داده و چیزی حدود ۴ سانتی متر آب درون قابلمه بریزید و اجازه دهید به جوش بیاید. اکنون به میزان ۲ قاشق غذاخوری نمک و یا جوش شیرین را به آب در حال جوش اضافه کنید و اجازه دهید این محلول به مدت ۳۰ دقیقه با شعله کم بجوشد. بعد از این زمان محلول داخل قابلمه را خالی کرده اجازه دهید قابلمه سرد شود. اکنون با استفاده از مقداری آب و جوش شیرین خمیری تهیه کنید. با استفاده از دستمال و این خمیر قسمت های لکه دار و سیاه را پاک کنید. در مرحله آخر نیز با استفاده از مقداری روغن زیتون و لیمو و دستمالی نرم سطح را برق بیندازید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر