یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

برای تقویت مو با گل ختمی چکار کنیم

عکس, برای تقویت مو با گل ختمی چکار کنیم

یکی از درمان های ریزش موها ، استفاده از گل ختمی است . در این پست از یاس فان به شما می گوییم که چگونه موهای خود را با این گل تقویت کرده و یا ماسک تقویتی گل ختمی را درست کنید. بد نیست نخست با خواص این گل برای موها آشنا شوید :

موها را نرم و لطیف می کند
به موها درخشش و برق خاصی می دهد
ساقه های مو را ضخیم می کند
فرهای طبیعی و موج مو را تقویت می کند
رشد مو را افزایش می دهد
شکستگی موها را از بین می برد
از موخوره و چند شاخه شدن انتهای مو جلوگیری می کند
خشکی و خارش پوست سر را برطرف می کند
تقویت مو با گل ختمی موجب تغذیه پوست سر می شود
به محافظت از مو در برابر آسیب اشعه ماورا بنفش کمک می کند
دارای مواد غنی برای رشد و تقویت مو و ریشه مو است
گیاه ختمی دارای خواص ضد میکروبی و ضد عفونی کنندگی است
گل ختمی خاصیت ضد التهابی قوی دارد
استفاده از گل ختمی به صورت موضعی در درمان اگزما، روزاسه و پسوزیاریس موثر است
عصاره گل ختمی برای پوست های حساس، مشکلی ایجاد نمی کند

روش مصرف : برای تقویت مو با گل ختمی می توانید گیاه تازه یا خشک را استفاده کنید. ساده ترین راه درست کردن یک ماسک موی خوب با گل ختمی است. گیاه باید به صورت خمیری له شود و به طور مستقیم روی پوست سر و ساقه موها قرار بگیرد. تقویت مو با گل ختمی از سال ها قبل رایج بوده و موضوع تازه ای نیست که این روزها مد شده باشد.ماسک موی گل ختمی را با دست روی ریشه موها بمالید. سپس کل ساقه مو را با این ماسک، پوشش دهید. برای پوشش دهی بهتر موها از قبل، با کلیپس موها را جدا کنید. لایه به لایه از پشت سر و قسمت زیرین، موها را به مواد ماسک مو آغشته کنید. پس از اینکه همه قسمت های مو، با ماسک گل ختمی پوشش داده شد، موها را با کلاه رنگ بپوشانید.تقریبا ۳۰ تا ۴۰ دقیقه صبر کنید تا مواد موثر در عصاره گل ختمی روی موها تاثیرش را بگذارد. خواص گل ختمی در عصاره و همه قسمت های گیاه است. پس از این زمان موها را با شامپوی بدون سولفات بشویید. دقت کنید شامپو مناسب با نوع موهایتان باشد. در نهایت موها را با آب سرد ابکشی کنید.

تقویت مو با گل ختمی و ماست و عسل:برای تهیه این ماسک مو به ۱۰ عدد گل ختمی نیاز دارید. گیاه را با میکسر، پوره کنید و یک قاشق عسل و ۵ قاشق ماست را به آن اضافه کنید. مواد را به خوبی هم بزنید تا یک دست شود. با افزودن ۲ قطره روغن رزماری، یک ماسک عالی برای تقویت مو با گل ختمی دارید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر