یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آموزشی

برای رقابت در مسابقات کراس فیت بخوانید

عکس, برای رقابت در مسابقات کراس فیت بخوانید
اگر می خواهید در مسابقه های کراس فیت شرکت کنید خواندن این مطلب به شما توصیه می شود. یکی از ارزشمند ترین عناوین قهرمانی در مسابقات جهان گرفتن فیت ترین مرد سال یا فیت ترین زن سال است که در این مسابقات در صورت قهرمانی نصیب شما خواهد شد. اصطلاخات رایج در این ورزش را برای شما در انتها قرار داده ایم. اگر شما اهل ایران هستید و می‌خواهید دراین مسابقات شرکت کنید بایستی از برگزاری زمان آن ها مطلع شوید. بهتر است زمان آن را در فضای مجازی و از پیج‌های مطرح کراس فیت پیگیری کنید.پس از ثبت نام شما در مسابقات این ورزش مدتی بعد جلسه‌ای بین مدیران، کارشناسان و مسئولین برگزار می‌گردد تا آیتم های مسابقه مشخص شوند.آن‌ها بر اساس تعداد شرکت کنندگان، اهمیت مسابقه و سطح شرکنندگان آیتم و wod ها را مشخص می‌کنند. علت این کار این است که مسابقه کیفیت مطلوب را داشته باشد و همچنین کپی سایر مسابقات نباشد.شما برای شرکت در مسابقات بایستی در حرکات کراس فیت اصلی مهارت کسب کنید تا به خوبی از پس آن بر آیید.معمولا در این مسابقات لوازم اصلی کراس فیت مانند سازه های کراس فیت، دار حلقه و هالتر استفاده می‌گردند. حرکاتی نظیر بارترفلای، اسنتچ، پرش بر جامپ باکس و لیفت‌ها از مهم‌ترین و قابل استفاده‌ترین حرکات کراس فیت در مسابقات این ورزش هستند.در بیشتر اوقات این مسابقات به شکل wod انجام می‌گیرد:یعنی ابتدا ۲۰ بار باتر فلای، ۱۰ بار جامپ باکس و ۱۰ بار اسکات الی آخر. کسی که کمترین رکورد را در اتمام wod داشته باشد برنده ی نهایی آن بخش است.البته صحیح زدن حرکات بسیار مهم است و در مسابقات ورزش کراس فیت برای هر شخصی یک داور وجود دارد که به‌صورت دقیق حرکات آن شخص را نظاره می‌کند.داور به‌صورت بلند حرکات را برای شما میشمارد و اگر در طی شمارش یک عدد را دوبار تکرار کرد یعنی دارید اشتباه میزنید!
جدول مسابقات کراس فیت چگونه است؟رقابت بالا در مسابقات این ورزش باعث می‌شود راندمان سنجش ورزشکاران هم بالا رود.به‌طور مثال اگر یک مسابقه ۵۰۰ شرکت کننده داشته باشد آن ها یک دور با هم مسابقه میدهند و تمام رکوردها ثبت می‌شود.سپس ۳۲ نفر برتر سعود می‌کنند به دور بعد که در یک روز دیگر انجام می‌گیرد. این روز ممکن است بین ۱ روز تا ۱ ماه متغیر باشد.بعد از انتخاب ۳۲ نفر برتر در مسابقه‌ی بعد باز هم نفرات برتر را انتخاب می‌کنند. تعداد آن ها معمولا توافقی است و از قبل از شروع مسابقات مشخص است.این روش غربال گری آن قدر ادامه میابد تا در نهایت فیت ترین شخص مسابقه مشخص شود.
نکات مهم مسابقات کراس فیت :مسابقات کراس فیت وزن بندی ندارند!این مسابقات فقط برای زنان و مردان نیست هر دوی آن‌ها هم در کشور ما و هم در بیرون از کشور ما انجام شده است. زنان و مردان همزمان مسابقه نمیدهند و همچنین افراد مسن و کودکان مسابقات جداگانه دارند.در ایران مسابقات این ورزش رشد غیر قابل تصوری داشته است.علت آن واقعا مشخص نیست ولی قهرمانان ورزش کراس فیت بسیار مورد توجه اسپانسرین قرار گرفتند و در بعضی مسابقات جوایز نقدی نیز دریافت کردند.در ایران مسابقات این ورزش تا کنون کیفیت مطلوبی داشته است.علت این کیفیت ها را می‌توان به مدیریت خوب مسئولین، حضور ورزشکاران نخبه، حضور شرکت‌های خصوصی، همکاری دانشگاه،ها و جوایر ارزنده نسبت داد.بطور کلی کراس فیت زنجیره‌ای از تولید مهارت‌های کاربردی است که بر مبنای علم روز شکل می‌گیرد. همچنین لوازم کراس فیت نوادگانی هستند که پیوسته در حال تکامل و افزایش هستند.
wod: واد در واقع ترکیبی از حرکات کراس فیت است که به ترتیب انجام می‌شود و قهرمان مسابقه کسی است که کمترین زمان را برای خود ثبت کند.
البته تمرینات کراس فیت هم به‌صورت عادی با wod ها انجام میگیرد.
amrap: در واقع مقدار زمانی است که در اختیار ورزشکار میگزارند تا در آن مدت زمان بتواند هر چند بار که می‌تواند سیکلی از حرکات را انجام دهد.
به‌طور مثال ۲ دقیقه وقت دارید تا هرچند بار که میتوانید اسکات بروید البته بصورت کاملا صحیح.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر