یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

برای وزن گرفتن بیشتر جنین در آخرین فرصت های بارداری

عکس, برای وزن گرفتن بیشتر جنین در آخرین فرصت های بارداری
اگر در سونو گرافی وزن جنین شما خیلی کم بود و شما فرصت زیادی نداشتین چطوری می توانین در زمانی کم وزن جنین را به اندازه ی نرمال یا بیشتر برسانید . قبل از هر چیز بد نیست بدانید که در انتهای هفته ۳۷ جنین تقریباً زمان کامل رشد در رحم را طی کرده است. اندام های داخلی جنین آمادگی آنرا دارند تا خارج از رحم مادر نیز عمل کنند. اکنون که مادر به زمان زایمان نزدیک می شود، سر جنین احتمالا رو به پایین قرار می گیرد که در بیشتر موارد بچه به این طریق متولد می شود. در زمان تولد احتمالاً وزن نوزاد حدود ۳ تا ۴ کیلوگرم است و قد نوزاد بین ۵۰ تا ۵۵ سانتی متر است. بیشتر کودکانی که زمان کامل ۹ ماهه را در شکم مادر گذرانیده اند همین حدود قد و وزن را دارند. اما نوزادان سالم به اندازه های مختلف بدنیا می آیند.در ماه نهم از بارداری حتی یک روز هم حائز اهمیت است که جنین را تا آنجا که می شود در رحم نگه دارید.زیرا تا لحظه قبل از زایمان جنین در حال رشد و تکامل است.بنابراین برای زایمان عجله نکنید.با آب خوردن به وزن گیری جنین در ماه آخر کمک کنید.اگر برای خوردن آب انگیزه ای ندارید،توصیه می شود که از جایگزین ها مثل آبمیوه های طبیعی استفاده کنید.

بهترین غذاها برای وزن گیری جنین

برای صبحانه تخم مرغ میل کنید.
خورش سیب،به،کرفس را همراه با گوشت گوسفندی بپزید.
مصرف شیر بادام برای کسانی که کمبود وزن در جنین را دارند توصیه می شود.
(برای تهییه آن باید ۲۰ بادام پوست کنده را در آب،عسل،گلاب و عرق بید مشک مخلوط کنید.
مایع به دست آمده شبیه شیر است.بهتر است آن را گرم میل کنید.)
آب سیب همراه با عسل و گلاب تجویز شده است.
شیره انگور حل شده در اب هنگام صبح مصرف شود.
خوردن آش جو
گوشت را داخل شیشه بگذارید و بن ماری اش کنید.
روغن بادام شیرین در غذا بریزید.
فعالیت فیزیکی اتان را کم کنید.
بیشتر از قبل بخوابید و استراحت کنید.
برای تشخیص بیماری جنین حرکات منظم جنینی را تحت نظر داشته باشید.
برای بهبود وزن گیری جنین در ماه آخر نباید مثل قبل غذا بخورید و بهتر است برای چند ماه سبک زندگی تان را عوض کنید.بهتر است وعده غذایی را به ۶ وعده برسانید.غذاهای سرخ شده کمتری مصرف کنید.
خوراکی ها را به صورت بخار پز،کبابی یا آبپز میل کنید.از شیرینی،شکلات،چیپس و کیک که دارای کالری زیادی هستند استفاده نکنید.مصرف میوه و سبزیجات را بیشتر کنید.خوراکی هایی که خودتان به آنها آلرژی دارید را کنار بگذارید،زیرا باعث بروز آلرژی و آسم در کودک می شود.مصرف ۳ وعده تخم مرغ در هفته بسیار مناسب است و باعث رشد به اندازه مغز جنین می شود.
غذاهای نشاسته ای مثل سیب زمینی توصیه می شود.سیب زمینی دارای ویتامین آ و سی،فولات،کربوهیدرات،پروتئین و فیبر است.
بهتر است از سیب زمینی های شیرین،زرد و کاملا رسیده استفاده کنید.
گردو دارای پروتئین،فیبر،امگا۳ و غیره است.بهتر است روزانه ۲ عدد گردو میل کنید.
بادام درختی،هندی،زمینی و بادام برزیلی بهترین انتخاب برای افزایش وزن جنین در ماه پایانی بارداری محسوب می شود.
طی روش قهوه ای شدن برای بو دادن،رنگ و مواد نگه دارنده زیادی پیدا می کنند که همه این ها برای مادران باردار مضر هستند.رنگ ها و مواد نگه دارنده سرطان زا هستند و مغزهای نمکی باعث بالا رفتن قند و فشار خون خانم حامله می گردد که خطرناک است.اگر به خود مغزها آلرژی دارید یا به دلیل مشکلات معده با سختی مواجه هستید،می توانید از روغن مغزها جهت مصرف روزانه بهره ببرید.روغن کنجد،بادام زمینی،نارگیل و روغن زیتون از دسته بهترین ها در بارداری هستند.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر