یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

برتری های لیزر الکساندرایت به دایود و اندیاگ

عکس, برتری های لیزر الکساندرایت به دایود و اندیاگ
همان طور که بیشتر مردم می دانند و اسم این لیزر در بین زبان ها افتاده است باید بدانید که دستگاه لیزر الکساندریت یکی از بهترین دستگاه های لیزر جهت از بین بردن موهای زائد بدن در بین دستگاه های لیزر کنونی می باشد . نحوه عملکرد این دستگاه به گونه ای است که طول موج تولید شده توسط آن به وسیله سلول‌های رنگی مو (ملانین) جذب می‌شود و این اتفاق موجب می‌گردد مو گرم شده و از ریشه نابود شود. روشن است هر چه مو تیره تر باشد و پوست روشن تر، آثار بهتری در رفع موهای زائد به وسیله دستگاه لیزر الکساندریت مشاهده شود. این لیزر با تغییر در برنامه ریزی، می‌تواند اشعه‌های لیزر را با قدرت بسیار زیاد و پالسی تولید کند که در این حالت بیشترین کاربرد را برای رفع موهای زائد خواهد داشت.

انواع دستگاه‌های لیزر موهای زائد:

در حال حاضر سه نوع دستگاه برای لیزر موهای زائد شناخته شده است که لیزر الکساندریت از همه معروف تر و موثرتر می‌باشد. لیزر دایود (Diod) و ان دیاگ (Nd-YAG)هم از عنوان دیگر هستند که با تاثیرگذاری کمتر مناسب پوست‌های بسیار تیره می‌باشند زیرا عوارض کمتری در این نوع پوست‌ها ایجاد می‌کنند. ای پی ال هم در برخی مراکز به عنوان دستگاه لیزر موهای زائد معرفی می‌شود که البته این دستگاه، لیزر نیست و یک منبع نوری می‌باشد که شبیه لیزر عمل می‌کند و برای رفع موهای زائد نتایجی ضعیف تر از لیزر ارائه می‌دهد.
در روش لیزر موهای زائد الکس از لیزر الکساندرایت استفاده می شود که با عبور نور از کریستال الکساندرایت بوجود می آید. این پرتو ۷۵۵ نانومتر طول موج دارد. این طول موج یک طول موج ایده آل برای پوست شماست، زیرا نفوذ آن به پوست حداقل است و بدون آسیب زدن به پوست شما بافت موهای زائد را با قدرت مناسبی از بین می برد.طول موج نور پرانرژی که توسط لیزر الکساندرایت ساطع می شود به انرژی گرمایی تبدیل شده و به منطقه هدف آسیب می رساند. بنابراین لیزرهای الکساندریت با یک فرآیند فتوترمولیز کار می کنند. این بدان معنی است که از نور برای گرم کردن یک منطقه انتخاب شده جهت از بین بردن موهای زائد آن منطقه، استفاده می کند. لیزرهای الکساندرایت باعث تخریب بافتی بسیار دقیق منطقه می شوند و بافت در منطقه اطراف را بدون آسیب می گذارند.
معایب اصلی این لیزر :
بیشتر مطالعاتی که توسط متخصصین پوست انجام شده است، این واقعیت را نشان می دهد که با وجود استفاده از این روش درمانی فقط برای حذف کوتاه مدت (تقریبا یک ساله) موهای زائد کاربرد دارد. از آنجایی که پالس هایی که تولید می شوند فقط در حد نانو ثانیه هستند، به همین دلیل صدمات فوتوترمال ایجاد نمی کنند تا اثرات ماندگاری بر روی عدم رشد موهای زائد داشته باشند.
سوختگی های سطحی و تاول زدن معمولاً بعد از استفاده از لیزر مشاهده می شود. زیرا پوست در معرض انرژی گرمایی زیادی قرار گرفته است.
هایپوپیگمنتیشن گذرا یکی دیگر از عوارض جانبی است. این اصطلاح به معنای تغییر رنگ موقتی پوست (از بین رفتن رنگ پوست) است. ملانین موجود در پوست ممکن است در جذب نور لیزر کند باشد اما در مقادیر کمی آن را جذب می کند و قرار گرفتن در معرض طولانی مدت می تواند باعث کاهش ملانین در سلولهای پوست شود. این امر منجر به از دست رفتن رنگ می شود زیرا ملانین عنصر مسئول در انتقال رنگ به پوست است.
باید در استفاده از لیزر موهای زائد الکس در مورد افرادی که دارای پوست برنزه هستند احتیاط کرد. زیرا همان طور که عنوان شد لیزر می تواند ملانین را از بین ببرد و در نتیجه لکه های سفید بر روی پوست ایجاد شود.
بعد از اتمام عمل در کنار درد خفیف، قرمزی پوست نیز مشاهده می شود.
مزایای این لیزر که نسب به لیزرهای دیگر بسیار قوی تر است :
در استفاده از روش الکس، نور با طول موج بسیار مناسبی نفوذ می کند که موجب عمق بیشتر آن می شود و از این رو موهای زائد با سرعت و اثربخشی بیشتری از بین می رود.
در لیزر موهای زائد الکس آسیب کمتری به پوست وارد می شود. علت این است که جذب نور در سلول های ملانین موجود در پوست، با سرعت کمتری اتفاق می افتد. این نکته مهمی است زیرا در صورت نفوذ، پرتو لیزر می تواند بر روی پوست اثرات منفی بسیاری بگذارد. علت ترس بسیاری از افراد از رفع موهای زائد به کمک لیزر این است که مبادا لیزر، آسیب عمده ای به پوست آن ها وارد کند.
عوارض جانبی روش لیزر موهای زائد الکس در مقایسه با سایر روش های لیزری کمتر است. البته با استفاده از غذاها و آشامیدنی های خنک می توان این عوارض را حتی کمتر هم کرد. همچنین سعی کنید دمای اتاق کار و یا منزل خود را بعد از انجام لیزر کمی خنکتر نگه دارید.
سطح درد گزارش شده توسط کاربران این روش در مقایسه با سایر گزینه های لیزر درمانی کمتر بوده است.
ژل های خنک کننده ای در این روش استفاده می شود که موجب سوزش کمتر پوست و کاهش چشمگیر عوارض این روش می شود. این ژل خنک کننده کارکردی فوق العاده دارد که موجب استقبال بسیاری از این روش شده است.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر