یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

بررسی تمام دلایل تغییر رنگ ناخن و درمان زردی ناخن ها

عکس, بررسی تمام دلایل تغییر رنگ ناخن و درمان زردی ناخن ها

دلایل زرد شدن ناخن ها :

زدن زیاد لاک ناخن( زیرا رنگدانه‌های مورد استفاده در لاک ناخن، به خصوص رنگ‌های تیره تر، می‌تواند ناخن‌های شما را در طول زمان آلوده کند.)

عفونت قارچی

سیگار کشیدن

بیماری مزمن کبد

سبک زندگی نادرست

بیماری‌های مربوط به کبد، کلیه و ریه

رژیم غذایی ناسالم(چنان‌چه رژیم غذایی شما دچار کمبود کلسیم و ویتامین‌های مختلف است مو‌ها و ناخن‌ها اولین علائم را نشان خواهند داد.)

درمان های زردی ناخن ها :

پوست پرتقال:
پوست پرتقال به دلیل داشتن مقدار بالای ویتامین ث به از بین بردن لکه‌های زرد روی ناخن‌ها کمک می‌کند.پوست پرتقال تازه را دو یا سه بار روزانه به پوست بمالید، در عرض چند هفته نتایج موثری خواهید دید.دو قاشق سوپ خوری پودر پرتقال خشک را با کمی آب مخلوط کنید تا خمیر سفتی درست شود و آن را روی ناخن هایتان بمالید و پس از ۱۰ دقیقه از یک مسواک نرم برای پاک کردن خمیر از روی ناخن‌های خود استفاده کنید و سپس با آب ولرم بشویید. این درمان را دو بار در روز یک تا دو هفته انجام دهید.

لیسترین:لیسترین با داشتن خاصیت ضد قارچی و ترکیباتی مثل منتول، اوکالیپتول، متیل سالیسیلات و تیمول یکی دیگر از درمان‌های موثر برای تغییر رنگ ناخن‌های ناشی از عفونت‌های قارچی است.ناخن‌های آلوده را به مدت نیم ساعت در لیسترین ۱۰۰ درصد خیس کنید. این کار روزانه را به مدت یک هفته انجام دهید، یک هفته استراحت و سپس هفته بعد تکرار کنید پوست اطراف ناخن‌ها ممکن است سبز شود، اما در عرض چند روز از بین می‌رود.متناوبا، مقدار مساوی لیسترین و سرکه را مخلوط و ناخن‌های آسیب دیده را به مدت نیم ساعت در این محلول خیس کنید. هر روز به مدت چند روز تکرار کنید تا نتایج مثبت را ببینید.

قرص‌های تمیز کننده دندان مصنوعی:یک جز موثر دیگر برای از بین بردن لکه ناخن‌ها قرص‌های تمیز کننده دندان مصنوعی است. متداول‌ترین موادی که در قرص‌های پاک کننده یافت می‌شود، سدیم بی کربنات و اسید سیتریک است که به از بین بردن بسیاری از لکه‌ها کمک می‌کند.دو یا سه قرص پاک کننده را داخل کاسه آب ولرم حل کرده و ناخن‌های خود را به مدت ۱۵ دقیقه در آن خیس و ناخن‌های خود را خشک کنید و مرطوب کننده را روی دست هایتان بزنید.این فرایند را سه بار در هفته برای یک تا دو ماه تکرار کنید.
روغن پونه کوهی:روغن پونه به دلیل داشتن خاصیت ضد میکروبی با باکتری‌ها و قارچ‌ها مبارزه می‌کند، و اگر با روغن‌های حامل ترکیب شود می‌تواند زردی ناخن‌ها را از بین ببرد.
جوش شیرین:خاصیت سفیدکنندگی و پوسته پوسته شدن جوش شیرین می‌تواند به از بین بردن لکه‌های روی ناخن کمک کند.دو و یک و نیم قاشق سوپ خوری جوش شیرین و یک قاشق سوپ خوری هیدروژن پراکسید ۳ درصد را داخل کاسه کوچک مخلوط کنید و از پنبه برای اعمال این مخلوط بر روی ناخن‌های لکه دار استفاده کنید و آن را پس از سه تا چهار دقیقه با آب ولرم بشویید. این فرایند را هر شش تا هشت هفته تکرار کنید.یک قاشق سوپ خوری جوش شیرین و یک و نیم قاشق چای خوری روغن زیتون و یک قاشق چای خوری آب لیمو را با خمیری مخلوط کنید و آن را روی ناخن‌های خود با استفاده از یک مسواک نرم بکشید و پس از پنج دقیقه با آب گرم آن را آبکشی کنید. این کار را هر دو هفته انجام دهید.

 

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر