یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آموزشی

برق انداختن زودپزهای کهنه و سیاه شده

عکس, برق انداختن زودپزهای کهنه و سیاه شده

براق کردن زودپز از داخل و خارج ترفندهایی دارد که در این پست به شما آموزش می دهیم. یکی از بهترین پاک‌کننده‌ها برای زودپز سرکه است؛ مقداری سرکه سفید را به صورت اسپری رو داخل زودپز مورد نظرتان اسپری کنید و با پارچه نرم آن را پاک کنید .بعضی از افراد از آب لیمو برای این کار استفاده می‌کنند که تاثیری مشابه دارد . کافی است این مواد را روی ظرف بریزید و روی آن دستمالی نرم بکشید.

*تمیز کردن زودپز روی:اولین کاری که برای جلوگیری از سیاه شدن داخل این زودپزها می‌توانید انجام دهید این است که در اولین استفاده ظرف را پر از آب کرده و چند قاشق سرکه به آن اضافه کنید، در مرحله بعد زود پز را روی شعله قرار دهید تا آب و سرکه درون آن به مدت چند دقیقه بجوشد؛ این کار باعث می‌شود زودپزی که از جنس روی است هرگز سیاه نشود. در صورتی که شما قبلا این کار را انجام نداده‌اید و الان با مشکل سیاه شدن زودپز مواجه شدید باید با استفاده از آب، صابون و سیم ظرفشویی کثیفی‌های داخل زودپز را از بین ببرید.ممکن است در مواردی مشاهده کنید که بعد از استفاده از این زودپزها قسمت داخلی آنها سیاه شده است، برای حل این مشکل شما کافی است ظرف خالی را روی شعله ملایم بگذارید تا این سیاهی‌ها بسوزند و به صورت دود از زودپز شما خارج شوند.البته این نکته بسیار مهم را به یاد داشته باشید که به‌هیچ‌وجه تا قبل از سرد نشدن زودپز به آن آب نپاشید، چون این کار می‌تواند باعث سوراخ شدن زودپز شود.روشی دیگر برای تمیز کردن داخل زودپز شستن ظروف قبل از براق کردن ظروف استیل باید آن را شسته و تمیز کنید و مطمئن باشید که ظرف از مواد شوینده کاملا پاک شده باشد سپس آنها را خشک کنید حالا روی پارچه‌ای تمیز کمی روغن زیتون بریزید.یکی دو قطره کافی است به ویژه اگر می‌خواهید ظروف کوچک را برق بیندازید روغن زیتون را روی کل سطح بمالید و مطمئن باشید که روغن تمام سطح را یک لایه بپوشاند. در ضمن برای اینکه روغن به تمام خطوط موجود روی ظرف نفوذ کند با کمک پارچه روغن را با فشار روی تمام سطح بمالید.این کار را انقدر ادامه دهید تا متوجه تغییراتی در ظاهر ظرف شوید در پایان کار قابلمه پلوپز یا زودپز را مجددا با ماده شوینده تمیز کنید زیرا اگر باقیمانده روغن زیتون باقی بماند به جای براق کردن به مرور آن را تیره‌تر می‌کند.

* تمیز کردن زودپز استیل:بعد از هر بار استفاده سعی کنید که داخل و بیرون این زودپزها را تمیز کنید، چراکه این کار باعث می‌شود عمر ظروف شما افزایش یابد. اول از همه این موضوع مهم را به یاد داشته باشید که اگر زودپز شما برقی است قبل از همه چیز آن را از برق بیرون بکشید.دوم اینکه در صورتی که غذا به قسمت داخل آنها چسبیده، به‌هیچ‌وجه از سیم ظرفشویی استفاده نکنید و سعی کنید بعد از سرد شدن ظرف با پارچه‌ای تمیز و نمدار جرم‌ها را از بین ببرید.مراقب باشید زمانی که زودپز شما داغ است آن را درون آب فرو نبرید، چون این موضوع باعث خراب شدن بدنه زودپز شما خواهد شد. بهترین مواد برای تمیز کردن زودپز استیل آب گرم و صابون است.اما در صورتی که مجبور به استفاده از سایر موارد پاک‌کننده و شوینده شدید باید به یاد داشته باشید که این مواد هیچگاه نباید با زودپز شما به صورت مستقیم تماس پیدا کنند. سفید کردن داخل این زودپزها بسیار ساده است و کافی است ابتدا بگذارید که لکه مورد نظرتان به‌آرامی خیس بخورد و بعد با اسفنج، آب و صابون قسمت مورد نظر خود را تمیز کنید.در ضمن تمیزکاری قسمت بیرونی این زودپزها نیز بسیار مهم است و در صورتی که به‌درستی انجام نشود، دفعات بعد در زمان استفاده نمی‌تواند حرارت را به صورت یکدست وارد غذا کند.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر