یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

برنامه غذایی سالم و درمان کننده برای دیابتی ها

عکس, برنامه غذایی سالم و درمان کننده برای دیابتی ها
افراد دیابتی باید حتما برنامه غذایی سالم و درستی را رعایت کنند تا میزان قند خون آن ها باعث ایجاد مشکلات عروقی و قلبی و بینایی نشود. بهترین غذاها برای قند بالا چه غذاهایی هستند ؟ در این پست از یاس فان به شما می گوییم کدام غذاها برای دیابت و قند بالا مفید است و حتما برنامه غذایی را با این غذاها تنظیم کنید.
تکه‌های سیب به همراه کره‌ی بادام‌زمینی :یک عدد سیب متوسط به همراه ۲۸ گرم کره‌ی بادام‌زمینی ۷ گرم فیبر دارد که برای کنترل قند خون مفید است. نقش سیب‌ در مدیریت دیابت به‌طور ویژه مورد مطالعه قرار گرفته است.
 تخم‌مرغ آبپز: این ماده‌ی غذایی مقدار زیادی پروتئین دارد؛ به طوری که یک عدد تخم‌مرغ بزرگ آبپز حاوی ۶ گرم پروتئین است. پروتئین یک ماده‌ی مغذی مهم برای افراد دیابتی محسوب می‌شود، چون از افزایش بیش از حد قند خون بعد از غذا خوردن جلوگیری می‌کند.تخم‌مرغ به خواص خود در ایجاد احساس سیری شناخته می‌شود که این موضوع در مدیریت دیابت نوع ۲ اهمیت زیادی دارد، چون این عارضه با افزایش احتمال ابتلا به اضافه وزن و بیماری‌های قلبی در ارتباط است.
 حمص و سبزیجات :حمص یک پیش‌غذای لبنانی است که با نخود تهیه می‌شود. یک مطالعه به این نتیجه رسید سطح قند خون و انسولین افرادی که همراه با غذای خود دست‌کم ۳۱ گرم حمص خوردند، چهار برابر کمتر از کسانی بود که نان سفید مصرف کردند. می‌توانید حمص را با سبزیجات دلخواه خود مثل کلم‌بروکلی، گل‌کلم، هویج و فلفل‌دلمه‌ای نوش جان کنید.
پاپ‌کورن :  این خوراکی کالری کمی دارد؛ به طوری که یک فنجان (۸ گرم) از آن حاوی فقط ۳۱ کالری است. بهترین کاری که می‌توانید بکنید، تهیه‌ی پاپ‌کورن خانگی است. با این کار خودتان روی مواد اولیه نظارت خواهید داشت و از سالم بودن آن مطمئن خواهید شد.
 ماست با توت: آنتی‌اکسیدان‌های موجود در توت‌ها ممکن است التهاب را کاهش دهند و از آسیب دیدن سلول‌های پانکراس جلوگیری کنند. پانکراس مسؤول ترشح هورمون‌هایی است که سطح قند خون را پایین می‌آورند.ماست هم به توانایی خود در کاهش میزان قند خون شناخته می‌شود. علت این موضوع تا حدودی به دلیل پروبیوتیک‌های موجود در آن است که ممکن است توانایی بدن برای سوخت‌وساز غذاهای حاوی قند را بهبود دهند.
 یک مشت بادام : ۲۸ گرم بادام بیش از ۱۵ نوع ویتامین و ماده‌ی معدنی دارد و ۳۲ درصد از نیاز روزانه‌ی بدن به منگنز، ۱۹ درصد از نیاز بدن به منیزیم و ۱۷ درصد از نیاز بدن به ریبوفلاوین را برطرف می‌کند. تحقیقات نشان می‌دهند که بادام ممکن است به افراد مبتلا به دیابت در کنترل قند خون کمک کند‌‌.توانایی بادام در ثابت کردن سطح قند خون احتمالا به دلیل وجود فیبر، پروتئین و چربی‌های سالم در آن است که همگی نقش مهمی در مدیریت دیابت دارند. علاوه بر این نشان داده شده که بادام از طریق کاهش سطح کلسترول خون برای سلامت قلب مفید است و شاید به مدیریت وزن کمک کند.
 نخود  : فقط یک فنجان (۱۶۴ گرم) نخود حاوی تقریبا ۱۵ گرم پروتئین و ۱۳ گرم فیبر است که این موضوع نخود را تبدیل یک ماده‌ی غذایی مناسب برای افراد مبتلا به دیابت کرده است. تحقیقات نشان داده‌اند که مصرف نخود به‌طور منظم ممکن است نقش مهمی در پیشگیری از پیشرفت دیابت داشته باشد.
سالاد تن ماهی : تن سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ است که نشان داده شده به دلیل توانایی در کاهش التهاب و بهبود قند خون، به مدیریت دیابت کمک می‌کنند. به جای استفاده از سس مایونز، با اضافه کردن پنیر کاتیج یا ماست به سالاد ماهی تن آن را تبدیل به یک گزینه‌ی سالم‌تر کنید.
 پنیر کاتیج : این پنیر حاوی ۱۳ گرم پروتئین و فقط ۴ گرم کربوهیدرات است. جالب است بدانید که پنیر کاتیج ممکن است به مدیریت سطح قند خون کمک کند.
 پودینگ دانه‌ی چیا: دانه‌ی چیا سرشار از بسیاری از مواد مغذی مختلف مثل پروتئین، فیبر و اسیدهای چرب امگا ۳ است که به ثابت نگه داشتن سطح قند خون کمک می‌کنند.فیبر موجود در دانه‌ی چیا می‌تواند مقدار قابل‌توجهی از آب را جذب کند که این موضوع ممکن است از طریق کاهش سرعت فرآیند هضم و آزاد کردن قند در خون، به کنترل دیابت کمک کند.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر