یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

بند آوردن سریع اسهال در خانه با این درمان خانگی

عکس, بند آوردن سریع اسهال در خانه با این درمان خانگی

در صورتی که دچار اسهال شده اید و می خواهید سریع آن را بند بیاورید از روشهای خانگی زیر استفاده کنید . ( در صورتی که نیاز به دارو دارید قرص دیفنوکسیلات بهترین گزینه است و شما چند ساعت پس از مصرف آن درمان می شوید )

نکته : حتی تاثیر قوی ترین داروهای اسهال نیز چند ساعت پس از مصرف است ، پس در صورتی که از درمان خانگی یا دارو استفاده کردید درمان ها را تشدید نکنید چون ممکن است دچار یبوست شدید شوید پس پس از مصرف داروی خانگی یا شیمیایی چند ساعت برای درمان به بدن فرصت دهید )

نکته دوم : از عفونی نبودن اسهال خود مطمئن شوید بند آوردن اسهال های عفونی خطرناک است چرا که باعث بخش شدن عفونت در بدن می شوند.

درمان خانگی :

موز کال و سبز : بهترین درمان اسهال است و می تواند به سرعت مشکل شما را حل کند.

سماق : پانزده گرم (یک قاشق غذاخوری پر) پودر سماق همراه با آب سرد خورده شود تا این بیماری رفع شود. اگر بعد چند ساعت چنانچه حالت اسهال ادامه داشت نصف قاشق دیگر مصرف شود.

خاکشیر : یکی دیگر از راه‌های درمان اسهال استفاده از خاکشیر است. برای درمان یک قاشق خاکشیر را از قبل بو داده و سپس با کمی آب و شکر مصرف نمایید. آبی که با خاکشیر برای درمان اسهال مصرف می شود باید حتما سرد باشد چرا که آب داغ تاثیر عکس دارد.

به : اگر سه یا چهار عدد به را قطعه‌قطعه کنند و آن را بیست یا سی دقیقه در یک لیتر آب بجوشانند، عصاره‌ی حاصل برای اسهال‌های طولانی مفید است.

ماست:برای درمان اسهال کودکان مفید است. متخصصان در هنگام مصرف آنتی بیوتیک ها، مصرف ماست را توصیه می کنند، زیرا اغلب آنتی بیوتیک ها باعث نابودی باکتری های مفید دستگاه گوارش و اختلال در کار آن و بروز اسهال می شوند.
کفیر هم در درمان اسهال تاثیر به سزایی دارد.
سیب :را می توان برای برطرف کردن اسهال حتی برای کودکان به کار برد. بدین منظور سیب را باید رنده کرد و خورد.
هر دو نوع چای سبز و سیاه حاوی ترکیبات گس (تلخ) بوده که تانن (Tannin) نامیده می‌ شود.مهم ‌ترین خاصیت تانن‌ها، قابض بودن آن‌هاست، به همین دلیل یکی از مهم‌ ترین خواص درمانی چای خاصیت ضد اسهال آن است.
چای جوشیده :که رنگ سیاه، مزه ی تلخ و بوی خاص چای جوشیده دارد، نیز دارای خاصیت ضداسهال بوده و در شرایط عادی می‌ تواند ایجاد یبوست کند، چرا که با جوشیدن زیاد، مقدار زیادی از تانن‌های موجود  در پودر چای به محلول جوشیده منتقل می ‌شوند، در صورتی که در چای تازه دم کشیده مقدار تانن خیلی کم است.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر