یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

بهترین آنتی هیستامین برای حساسیت بهاری چیست

عکس, بهترین آنتی هیستامین برای حساسیت بهاری چیست

اگر شما هم در فصل بهار دچار حساسیتهای فصلی هم چون خارش گلو ، خارش بینی و چشم و آبریزش می شوید از کدام آنتی هیستامین بهتر است استفاده کنید.

یکی از محبوب ترین این آنتی هستامین ها سیتریزین است.  این دارو با جلوگیری از اثر هیستامین که به طور طبیعی در واکنش به مواد حساسیت زا در سلول های بدن تولید و آزاد می شود، علائم حساسیت (عطسه، خارش، آبریزش چشم و بینی، کهیر و…)را تسکین می‌دهد.
سیتریزین از دسته ی داروهایی است که می‌توان آن را بدون نسخه از داروخانه تهیه نمود.
-قرص و کپسول این دارو برای بزرگسالان و فرم شربت آن برای کودکان مناسب می باشد. البته مصرف این دارو در کودکان کمتر از دو سال مناسب نیست و توصیه نمی شود.

نحوه صحیح مصرف سیتریزین
-مقدار مصرف پیشنهادی سیتریزین به صورت معمول برای بزرگسالان و افراد بالای ۱۲ سال ۱۰ میلی گرم یک بار در روز ، برای کودکان ۶ تا ۱۱ سال ۵ میلی گرم دو بار در روز و برای کودکان ۲ تا ۵ ساله٢/۵ میلی گرم دو بار در روز می باشد.
-به دلیل اینکه کودکان به عوارض آرام بخشی و خواب آوری این دارو حساسیت بیشتری دارند، در صورتی که از فرم شربت این دارو برای کودک استفاده می نمایید، لازم است مقدار مصرف را به صورت دقیق در هر نوبت با توجه به سن کودک اندازه گیری نمایید.
-مصرف این دارو با غذا تداخلی ندارد و می توانید آن را قبل یا پس از غذا همراه با یک لیوان آب مصرف نمایید.
-در صورت فراموشی یک نوبت مصرف دارو جای نگرانی نیست و می‌توانید نوبت بعدی را در صورت نیاز مصرف نمایید اما از دو برابر نمودن مقدار مصرف در یک نوبت خودداری نمایید.

-احساس خستگی، خواب آلودگی و گیجی از عوارض شایع داروهای ضد حساسیت می باشد. در صورت بروز این علائم از رانندگی و کار با ابزار خطرناک بپرهیزید و از فراورده های الکلی استفاده نکنید.
-در صورت بروز خشکی دهان از آدامس یا آب نبات های فاقد قند استفاده نمایید.
-سردرد می تواند از عوارض مصرف این دارو باشد. در صورت بروز این عارضه مایعات مقدار کافی مصرف نمایید و ازداروسازتان جهت معرفی داروی ضد درد مناسب شرایط خود کمک بگیرید.
-در صورتی که سردرد ادامه دار یا شدید شد به پزشک مراجعه نمایید.
-در صورت احساس تهوع یا دل درد، از وعده های غذایی سبک استفاده کنید و از مصرف غذاهای پرچرب پر ادویه بپرهیزید.
-بروز اسهال خفیف به ویژه در کودکان می‌تواند از عوارض مصرف این دارو باشد که معمولاً خود به خود رفع می گردد. با این حال لازم است که آب و مایعات به مقدار کافی مصرف نمایید.
-در صورت احساس گلودرد، حساسیت بینی و هرگونه تشدید علائم سرماخوردگی در کودکان با پزشک صحبت نمایید.

تفاوت سیتریزین و فکسوفنادین

عکس, بهترین آنتی هیستامین برای حساسیت بهاری چیست

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر