یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

بهترین خوراکی‌ها برای قوی شدن قلب نوزاد در بارداری

عکس, بهترین خوراکی‌ها برای قوی شدن قلب نوزاد در بارداری

مصرف این خوراکی ها به تشکیل قلب جنین و  تقویت قلب جنین شما کمک می کند پس از مصرف این خوراکی ها در بارداری خود غافل نباشید. تغذیه مناسب در شکل‌گیری سیستم قلبی عروقی جنین نقش اساسی دارد. از آنجا‌ که مراحل اولیه رشد قلب جنین در سه ماهه اول بارداری اتفاق می‌افتد، لازم است بانوی باردار مواد مغذی بسیاری را مصرف نماید.

معمولا به مادران باردار توصیه می‌شود از مصرف مواد غذایی مانند کافئین، سدیم و کلسترول اضافی پرهیز کنند زیرا ممکن است به رشد قلب جنین آسیب برسانند.

اغلب مادران باردار می‌توانند با پیروی از یک رژیم غذایی سالم و مغذی که شامل غلات کامل،‌ برگ‌های سبز و پروتئین‌های کم‌چرب است، تغذیه‌ مناسبی برای قلب جنین خود پیش بگیرند. با این حال ممکن است برخی از بانوان بر مصرف غذاهایی تاکید داشته باشند که حاوی مقادیر زیادی مواد معدنی یا مواد مغذی خاص هستند. کلسیم، مس، فسفر و تیامین چهار ماده غذایی هستند که برای رشد قلب جنین حیاتی است. کلسیم و فسفر در شیر یافت می‌شود و توصیه شده است که روزانه به‌ ترتیب ۱۰۰۰ تا ۷۰۰ میلی‌گرم مصرف شود. روزانه باید از غذاهایی مانند بادام هندی، لوبیا و گوشت خرچنگ حداقل ۱ میلی‌گرم مس دریافت کنید. در آخر، تیامین نیز ضروری است. روزانه باید حدود ۱.۴ میلی‌گرم تیامین مصرف شود که در جو دوسر،‌ نخود و اغلب محصولات گوشتی یافت می‌شود.

غذاهایی که باید از مصرف آنها اجتناب کرد
علاوه بر اینکه غذاهای مفید برای قلب جنین مصرف می‌کنید، سعی کنید از غذاهای مضر نیز دوری کنید. موسسه فرانکلین توصیه می‌کند مصرف چربی خود را به حدود ۳۰ درصد از مجموع کالری مصرفی در روز محدود کنید. علاوه بر این مصرف کلسترول و سدیم خود را به‌ ترتیب به کمتر از ۳۰۰ و ۳۰۰۰ میلی‌گرم برسانید. مواد افزودنی و شیمیایی مانند نمک اسید گلوتامیک (MSG) نیز برای جنین عوارض جانبی دارد. وقتی شک دارید، می‌توانید در مورد غذا و نوشیدنی‌های خاص که می‌بایست از رژیم غذایی شما حذف شود با پزشک خود مشورت کنید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر