یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

بهترین خوراکی ها برای بدن در زمان آلودگی هوا و  آلاینده‌ها

عکس, بهترین خوراکی ها برای بدن در زمان آلودگی هوا و  آلاینده‌ها

آلاینده‌ها و عوامل مخرب محیطی باعث می‌شوند سلول‌های بدن از سوی رادیکال‌های آزاد دچار آسیب شوند ، داشتن یک برنامه غذایی سالم کمک زیادی به بدن می کند تا از بیماری ها در این شرایط دور بماند .

بتاکاروتن یکی از کاروتنویید‌های مهم و پیش‌ساز ویتامین A است که برای تقویت سیستم ایمنی نقش دارد. سبزی‌ها و میوه‌های سبز، زرد و نارنجی مانند هویج، کدوحلوایی، انواع کلم، اسفناج، از منابع خوب بتاکاروتن هستند. توصیه می‌شود روزانه ۳ تا ۵ واحد از گروه سبزی‌ها و ۲ تا ۴ واحد از گروه میوه‌ها مصرف شود.

روزانه از شیر و مواد لبنی کم چرب و پروبیوتیک، مانند ماست و پنیر کم چرب باید به مقدار کافی مصرف شود. همچنین از مصرف غذا‌های سرخ شده، فست فود‌ها و غذا‌های فراوری شده‌ای که مواد نگهدارنده دارند، پرهیز کنید.

مصرف روزانه میوه‌های حاوی پکتین برای کاهش خطر آلودگی هوا بسیار مناسب است. از سوی دیگر ویتامین C در سبزی‌ها و میوه‌های تازه از جمله مرکبات، کیوی، فلفل سبز، انواع کلم، گوجه فرنگی، سبزی‌های برگی و اسفناج به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند.

توصیه می‌شود دانش‌آموزان، هر روز یک بسته میان‌وعده سالم، شامل یک میوه، مانند سیب یا مرکبات، شیر کم چرب و ۵۰ گرم از انواع مغز‌، مصرف کنند.

مصرف ماهی‌های روغنی که سرشار از امگا ۳ هستند، می‌توانند در خنثی کردن اثر زیان‌بار ترکیبات التهاب‌آور، مفید باشند. بهتر است ماهی به صورت بخارپز یا تنوری با افزودن چاشنی‌هایی مانند آب لیمو یا آب نارنج مصرف شود.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر