یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

بهترین داروی گیاهی برای رشد مژه ابرو و موهای سر

عکس, بهترین داروی گیاهی برای رشد مژه ابرو و موهای سر

یکی از داروهای گیاهی بسیار مفید برای تقویت موهای سر ، مژه و ابروها و برای کمک به رشد آنها گیاه کندش است .  نام علمی آن Gypsophila struthium میباشد.. این گل در واقع یک گیاه هندی است. ریشه‌ی این گیاه دارای آلکوئید‌های سمی مثل veratrin می‌باشد بنابراین ریشه این گیاه تقریبا سمی است و مقدار ۱ تا ۲ گرم آن می‌تواند مرگ آفرین باشد و استفاده خوراکی آن هرگز توصیه نمی‌شود. هندی ها برای تقویت موهای خود از روغن این گیاه استفاده میکنند و موهای آنها اغلب پر پشت و بلند است.از اصلی‌ترین خواص روغن کندش جلوگیری از ریزش مو می‌باشد و می‌توان این روغن را از بهترین درمان‌های گیاهی ریزش مو معرفی نمود. در طب سنتی به خاصیت کندش برای موی سر توجه ویژه شده است.خاصیت این روغن در رویش مجدد مو به گونه‌ای است که محمد حکیم مومن در کتاب تحفه حکیم مومن بیان کرده با ریختن کندش بر کف دست نیز می‌توانید شاهد رویش مو در آن ناحیه باشید! البته این جمله اغراق آمیز می‌باشد، اما از آن می‌توان تاثیر فوق العاده روغن کندش در تقویت پیاز مو را استنباط نمود.

استفاده از روغن کندش برای مژه:انگشت خود را به روغن آغشته نموده و روی مژه خود یزنید. دقت کنید چشم‌ها بسته باشد تا روغن وارد چشم نشود.

طریقه مصرف روغن کندش برای موی سر :به میزان یک درب بطری روغن را یک شب در میان روی پوست سر خود زده و تا پنج دقیقه به ارامی ماساژ دهید. اجازه دهید حداقل ۱ تا دو ساعت روی سر شما بماند و سپس شستشو دهید. برای اثر بخشی بیشتر می‌توانید این روغن را ابتدا به طور غیر مستقیم کمی گرم نمایید.

مصرف روغن کندش برای ابرو:قبل از خواب ابروی خود را شستشو داده و پس از خشک شدن با استفاده از یک پنبه روغن را روی ابرو اعمال نمایید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر