یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

بهترین داروی گیاهی جوش صورت آلوئه ورا

عکس, بهترین داروی گیاهی جوش صورت آلوئه ورا

پیش از اینکه تصمیم بگیرید برای درمان جوشهای خود از آلوئه ورا استفاده کنید بهتر است بدانید خیلی از افراد با این گیاه دچار کهیر می شوند پس قبل از استفاده مقداری از آن را روی دست خود تست کنید و در صورتی که پس از ۲۴ ساعت آلرژی ایجاد نشد از این ماسک استفاده نمایید.

یکی از انواع ماسک های ضدجوش، ماسک آلوئه ورا، عسل و دارچین است. آلوئه ورا خاصیت آنتی‌باکتریال دارد که به کاهش باکتری‌های عامل جوش کمک می‌کند.دو قاشق عسل خالص را با یک قاشق آلوئه ورا مخلوط کنید. مخلوط باید به‌خوبی قابل‌پخش‌کردن باشد، اما زیاد شل نشود. یک‌چهارم قاشق پودر دارچین به مخلوط اضافه کنید و بلافاصله ماسک را روی صورت قرار دهید. اجازه دهید ۵تا ۱۰دقیقه روی صورت بماند و بعد آن را کاملا بشویید.

هم چنین اگر میخواهید با این گیاه پوست خود را شفاف نیز کنید می توانید از ماسک زیر استفاده نمایید. 

برای تهیه این ماسک از دو قاشق غذاخوری آلوئه ورای تازه به‌عنوان پایه استفاده کنید و یک‌چهارم قاشق چای‌خوری آب‌لیمو به آن بیفزایید. اگر برای پوشاندن تمام صورت‌تان به مقدار بیشتری از این ماسک احتیاج داشتید، حتما نسبت ۸ به یک آلوئه ورا به آب‌لیمو را رعایت کنید تا پوست‌تان بر اثر خاصیت اسیدی آب‌لیمو آسیب نبیند. اجازه‌دهید ماسک ۵ تا ۱۰ دقیقه روی صورت‌تان بماند و بعد آن را کاملا بشویید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر