یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

بهترین روش درست کردن حلوا با شیره

عکس, بهترین روش درست کردن حلوا با شیره

مواد لازم

آرد : ۲ پیمانه……………….پودر هل : به مقدار لازم
روغن و یا کره : سه چهارم پیمانه……………….گلاب : ۱/۲ پیمانه

شیره انگور : ۱٫۵ پیمانه……………….زعفران دمکرده :۱ قاشق غذاخوری

ابتدا آرد را به خوبی الک کنید.سپس آرد را درون تابه بریزید و تابه را روی حرارت گاز قرار دهید تا آرد به خوبی تفت بخورد و بوی خامی آن از بین برود.توجه داشته باشید که آرد را باید تا زمانی تفت دهید که رنگ آن کمی تغییر کند سپس بعد از تغییر رنگ دادن آرد دوباره آن را به خوبی الک کنید و دوباره آرد الک شده را درون تابه برگردانید.

کره ذوب شده و یا روغن را به آرد اضافه کنید و مخلوط این مواد را به خوبی هم بزنید تا به خورد هم بروند. سپس باید شیره انگور را به تدریج به مخلوط آرد تفت داده شده اضافه کنید و با کمک قاشق چوبی مواد حلوا را هم بزنید تا ته نگیرد و نسوزد.

بعد از اینکه مخلوط شیره انگور و آرد در تابه جمع شد پودر هل و گلاب و زعفران را به حلوا بیفزایید و مواد حلوا با شیره انگور را هم بزنید و بعد از اینکه حلوا به طور کامل پخته شد تابه را از روی حرارت گاز بردارید و مواد حلوا را دوباره با کمک قاشق چوبی هم بزنید.حلوا را درون ظرف بریزید و برای تزیین آن از ایده های تزیین حلوا مجلسی استفاده کنید.

فوت و فن های طلایی برای پخت حلوا با شیره انگور

۱٫ می توانید در دستور تهیه حلوا با شیره انگور از مقداری شکر برای خوش طعم کردن این نوع حلوا استفاده کنید.
۲٫ در دستور تهیه حلوا با شیره انگور می توانید برای ایجاد طعم ایده آل حلوا از مقداری پودر گردو و یا شیر استفاده کنید.
۳٫ اگر شما تمایل دارید حلوای شیره انگور را با کمک ماسوره و یا قیف تزیین کنید بهتر است در طرز تهیه حلوا با شیره انگور از دو سوم شیره انگور استفاده کنید و باقی مانده را شکر بریزید که در این صورت می توانید برای تزیین کردن حلوا از ایده های تزیین حلوا با قیف استفاده کنید.
۴٫ این نوع حلوا کش دار است و از ظرف کمی به سختی جدا می شود.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر