یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

بهترین غذا برای درمان کمبود پلاکت خون

عکس, بهترین غذا برای درمان کمبود پلاکت خون

ترکیب دو واحد مغز شتر به همراه یک واحد از مغز گوسفند به ‌صورت پخته شده یک قاشق در روز از داروهای مجرب جهت درمان کمبود پلاکت خون می‌باشد.(پلاکت خون پایین (ترومبوسیتوپنی) بیماری است که در آن بدن به دلیل عارضه یا سایر شرایط پلاکت کافی تولید نمی‌کند. علائم ناشی از آن شامل خونریزی داخلی و خارجی است.)

عوارض کاهش پلاکت خون
عوارض پلاکت خون پایین ممکن است خونریزی بیش از حد پس از بریدگی یا آسیب دیدگی منجر به خونریزی و از دست دادن خون بیش از حد باشد. با این حال، خونریزی خود به خودی (بدون هیچ گونه آسیب و پارگی) به دلیل کاهش پلاکت خون غیرمعمول است، مگر اینکه تعداد پلاکت کمتر از ۱۰ هزار باشد.

عکس, بهترین غذا برای درمان کمبود پلاکت خون

گوشت شتر معمولا خیلی کم در برنامه غذایی ما وجود دارد و برخی از ما هرگز مزه ی این گوشت را هم نچشیده ایم. در حالیکه این گوشت در طب سنتی خواص بی شماری دارد. مهم ترین تاثیر معنوی آن این است که این گوشت در بدن شما باعث مقاومت جسم و روح شما می شود. مصرف زیاد گوشت شتر برای افراد گرمایی خوب نمیباشد واین افراد بهتر است گوشت شتر به اندازه وبهمراه خوراکی ها خنک مصرف نمایند.
دوغ شتر دارای خواص بسیار خوب است وبرای استخوانسازی و دیابت مناسب.

. گوشت شتر سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی از جمله آهن، روی، مس، کلسیم، پتاسیم، آهن و منیزیم، ایمونوگلوبولین‌ها و پدوتئین‌ها است. گوشت شتر دارای چربی کمتری از گوشت‌های عادی است.

شیر شتر نسبت به شیر گاو ویتامین C بیشتری دارد همچنین چربی کمی دارد و دارای لاکتوز است. گوشت شتر در کشور‌ها و مناطقی از جمله سودان، لیبی، عربستان صعودی، مصر، سوریه، اتیوپی، قزاقستان و سومالی بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. از گوشت شتر به دلیل داشتن خواص درمانی، مواد مغذی و فواید فراوان آن باید در تمام کشور و نقاط دنیا از این گوشت مفید استفاده شود. خواص گوشت شتر فراوان است و مصرف آن از قدیم در طب سنتی توصیه می‌شود.

از جمله خواص گوشت شتر می‌توان به مواردی مانند تقویت بینایی، درمان درد سیاتیک، کاهش درد بواسیر، درمان تب فصلی و درمان کدر شدن قرنیه اشاره کرد.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر