یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

بهترین مزایای زایمان طبیعی را میدانید

عکس, بهترین مزایای زایمان طبیعی را میدانید

زایمان طبیعی اگر بد بود خدا آن را برای آفرینش بشر انتخاب نمی کرد . پس از زایمان طبیعی نترسید و به خدا توکل کنید . خدا در آن لحظات به شما قدرتی شگفت خواهد داد. یکی از بهترین مزایای زایمان طبیعی دوره ریکاوری کوتاه تر نسبت به جراحی سزارین هست. شاید حین زایمان طبیعی در بعضی موارد پزشک مجبور به ایجاد شکاف برای خروج راحت تر نوزاد بشه اما بهبودی این وضعیت هم سریع تر و راحت تر از جراحی بافت شکم در طی زایمان سزارین خواهد بود.

در زایمان طبیعی چون روند زایمان کاملا منظم و طبیعی انجام میشه با ترشح هورمونهای آرامبخش در بدن مادر به مرور رحم سریع تر ترمیم میشه و بحالت اول بر میگرده همچنین بعد از خروج و خشک کردن نوزاد، بلافاصله مکیدن اولین شیر از مادر که برای سلامتی نوزاد بسیار مفیده شروع میشه که اینکار باعث تکمیل فرآیند شیردهی و همچنین ارتباط روانی بین مادر و نوزاد هست.

در فرایند زایمان طبیعی حین خروج نوزاد فعل و انفعالاتی که در ترشح هورمون و پروتئین ها صورت میگیره باعث تکمیل مغز و همچنین سلامت جسم نوزاد میشه این علائم در بزرگسالی در حافظه، یادگیری و آگاهی تأثیر داره و همچنین کودکانی که طی زایمان طبیعی بدنیا میان از مقاومت بدنی و سلامت جسمی بیشتری برخوردارند و ریسک ابتلا به بیماری در آنها کمتر هست.

یکی از مزایای مهم زایمان طبیعی هم برای مادر و هم نوزاد احتمال کمتر مرگ و میر هست. در زایمان سزاین مثل همه ی جراحی های دیگه از شیوه ی بیهوشی عمومی استفاده میشه که احتمال واکنش بدن مادر به داروی بیهوشی و مرگ مادر و همچنین انتقال دارو از طریق جفت به نوزاد رو داره .
همچنین چون کودک در زایمان طبیعی باید از کانال زایمان عبور کنه فشاری که به سر و ریه ی کودک میاد هم برای مغز و هم خروج مایعات اضافی درون ریه نوزاد مفیده به همین دلیل کودکان طبیعی نسبت به سزارین کمتر دچار مشکلات تنفسی میشوند. خطر ابتلا به بیماری های زنان زایمان و عفونت رحم در مادران با زایمان طبیعی نسبت به سزارین بسیار کمتر هست. همچنین در زایمان طبیعی خونریزی مادر نسبت به سزارین کمتر است.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر