یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

بهترین ناهار در هوای داغ تابستان

عکس, بهترین ناهار در هوای داغ تابستان
اب دوغ خیار می تواند یک غذای دلچسب برای ظهرهای تابستان داغ امسال باشد . برای اینکه این غذای خوشمزه و دلچسب ارزش غذایی بالا داشته باشد و به سبک مجلسی درست شود حتما به سبک زیر آن را تهیه کنید.

مواد لازم

ماست ترش یا شیرین به مقدار دلخواه (حدود ۳۰۰ گرم)
۴۰۰ گرم یا ۴ عدد خیار
۲۰۰ گرم سبزی خوردن
گردو یا پودر گردو به مقدار دلخواه (حدود ۱۰۰ گرم)
کشمش به مقدار دلخواه (حدود ۱۰۰ گرم)
سبزی خشک (نعنا خشک و شوید خشک) به مقدار دلخواه
پودر ریحان خشک به مقدار دلخواه
پودر گل محمدی خشک به مقدار دلخواه
نمک به مقدار دلخواه
برگ نعنای تازه (برای تزئین)
نان خرد شده، یخ و آب (برای سرو)
برای این غذا، پوست خیار را نمی‌گیرند. بهتر است برای تهیه این غذا، خیارهای تازه و قلمی را انتخاب کنید و پوست آن‌ها را نگیرید.افزودن کمی فلفل سیاه، طعم فوق‌العاده‌ای به آب دوغ خیار شما می‌دهد.
شما می‌توانید از یک چهارم قاشق چای‌خوری پودر زنجبیل نیز برای تند و تیز کردن طعم آب دوغ خیار، استفاده کنید.برخی افراد از پودر سیر و زیره نیز برای تهیه آب دوغ خیار استفاده می‌کنند.یکی از دلایل اضافه کردن گردو به آب دوغ خیار این است که طبع ماست و دوغ، سرد است و گردو با طبع گرم خود، طبع این غذا را متعادل می‌کند؛ پس سعی کنید که گردو را از طرز تهیه این غذا حذف نکنید.
بهتر است آب دوغ خیار را در ظروف سفالی لعاب‌دار (سرامیکی) درست کنید.مقدار آبی که به آب دوغ خیار اضافه می‌کنید، کاملا سلیقه‌ای است؛ زیرا برخی افراد دوست دارند که این غذا به‌صورت سفت و غلیظ، سرو شود و برخی هم نسخه آبکی و رقیق آب دوغ خیار را ترجیح می‌دهند.
افزودن یخ به آب دوغ خیار، اختیاری است و برای خنک کردن این غذا انجام می‌شود. فقط توجه داشته باشید که یخ را درست قبل از سرو به این غذا اضافه کنید؛ زیرا در غیر این صورت، یخ، آب می‌شود، غذای شما را آبکی می‌کند و طعم آن را تغییر می‌دهد.برای سرو کردن آب دوغ خیار می‌توانید از نان‌هایی مانند تافتون، نان لواش و دیگر نان‌های سنتی استفاده کنید.برخی افراد تنها از نان خشک برای سرو آب دوغ خیار استفاده می‌کنند؛ زیرا بر این باور هستند که نان تازه داخل مواد خمیر می‌شود و طعم آن را بد می‌کند.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر