یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

بهترین وقت خوردن قرص آهن برای جذب صد در صدی

عکس, بهترین وقت خوردن قرص آهن برای جذب صد در صدی

فرقی نمیکند شما از کدام مکمل آهن استفاده کنید یا حتی اگر از منابع طبیعی آهن را مصرف می کنید باید حتما زمانی باشد که آهن در بدن شما جذب شود و شما دچار کم خونی نشود . آیا زمان درست مصرف آهن را می دانید ؟ بهتر است در آغاز بدانیم که دوز مورد نیاز آهن برای بدن هر فرد چقدر است ؟

روزانه مردان ۱ تا ۲/۱ میلی‌گرم، زنان ۴/۱ تا ۲/۲ میلی‌گرم، زنان حامله ۳ تا ۲/۳ میلی‌گرم و کودکان ۱/۱ تا ۴/۱ میلی‌گرم آهن نیاز دارند. که این مقدار آهن معمولا از طریق غذا تامین می شود ولی کل آهن موجود در غذا جذب بدن نمی شود و لذا حداقل مقدار آهن موجود در غذای روزانه برای مردان، زنان و کودکان ۱۰ میلی‌گرم و برای زنان شیرده یا باردار ۲۰ میلی‌گرم در روز باید باشد تا فرد دچار کمبود آهن نشود.

بهترین زمان برای استفاده از این قرص ها را می توان زمانی دانست که معده خالی باشد، چرا که هنگامی که معده خالی باشد بدن مقدار بسیار بیشتری آهن جذب خواهد کرد.اگر کسی پس از استفاده از قرص آهن به ویژه با معده خالی حالت تهوع پیدا کند می‌تواند آن را پس از غذا و قبل از خواب مصرف کرده و بلافاصله بخوابد. در صورتی که شما از کمبود شدید آهن رنج می برید بهتر است اگر نیمه شب یا صبح زود از خواب بیدار می شوید و دوباره می خوابید قرص را همان زمان که معده کاملا خالی است مصرف کنید و بدون خوردن صبحانه یا چیز دیگری دوباره بخوابید . این ساعات طلایی مصرف قرص آهن است .

بهترین زمان برای مصرف قرص آهن قبل از خواب است و تقریبا تمام مکمل‌های آن جذب بدن می‌شود.زمانی که از حبوبات، گوشت و مرغ کمتر مصرف می‌کنید حتما باید از مکمل‌های آهن و روی در وعده‌های غذایی خود استفاده کنید.مکمل‌های آهن به اندازه گوشت و مرغ باعث جذب آهن نمی‌شوند اما می تواند تا اندازه ای مناسب میزان آن موجود در خون را به تثبیت برساند.

دخترانی که در وعده‌های غذایی‌شان گوشت وجود ندارد و از پروتئین گیاهی مثل حبوبات استفاده می‌کنند باید همراه با وعده‌های غذایی‌شان حتما از یک منبع ویتامین C استفاده کنند. زیرا مصرف ویتامین C باعث بالا رفتن جذب آهن و کاهش حالت تهوع در فرد می‌شود.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر