یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

بهترین وقت و دوز خوردن ویتامین ای برای سلامتی

عکس, بهترین وقت و دوز خوردن ویتامین ای برای سلامتی

با توجه به فواید زیاد ویتامین ای بر روی سلامتی ، آیا در خوردن این قرص محدودیت زمانی وجود دارد ؟ آیا می توانیم هر روز از مکمل های ویتامین ای استفاده کنیم ؟

بهترین زمان مصرف ویتامین  ای همراه با یکی از وعده های غذایی اصلی (ناهار یا شام) است چرا که وجود مقداری چربی در غذا برای جذب این ویتامین ها ضروری است. زیاده روی در مصرف این چهار ویتامین عوارض کوتاه مدت و طولانی مدت فراوانی به همراه دارد.

دوز مورد نیاز ویتامین ای برای بدن : خوردن ویتامین ای موجود در موادغذایی خطرناک یا مضر نیست. با این حال دوز بالای مکمل ویتامین ای می تواند خطر خونریزی (با کاهش روند انعقاد خون بعد از آسیب یا جراحت) و خونریزی شدید مغزی (معروف به سکته مغزی) را افزایش دهد. به همین دلیل بیشترین دوز ویتامین ای طبیعی و سنتتیک برای بزرگسالان ۱۱۰۰ میلی گرم است که این دوز معادل ۱۵۰۰ واحد ویتامین ای طبیعی و ۱۱۰۰ واحد ویتامین ای ساختنی است.

همچنین بیشترین دوز ویتامین ای برای کودکان، کمتر از دوزی است که برای بزرگسالان توصیه شده است.

برخی تحقیقات نشان می دهند که مصرف مکمل ویتامین ای حتی کمتر از حد تعیین شده می تواند مضر و خطرناک باشد. به عنوان مثال نتیجه یک مطالعه نشان داد مردانی که روزانه ۴۰۰ واحد یا ۱۸۰ میلی گرم ویتامین ای سنتتیک مصرف می کنند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به سرطان پروستات هستند.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر