یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

بهترین ویتامین ها برای درمان بی خوابی شب ها

کمبود بعضی از ویتامین ها باعث بی خوابی شبها و مشکلات خواب افراد می شود. اگر از مشکلات خواب رنج می برید مصرف این ویتامین ها را افزایش دهید :

عکس, بهترین ویتامین ها برای درمان بی خوابی شب ها

*ویتامین B۶ : کمبود ویتامین B۶ با کاهش علائم بی‌خوابی یا کم‌خوابی و افسردگی در ارتباط است. ویتامین B۶ به افزایش ترشح هورمون سروتونین و ملاتونین کمک می‌کند. هر دوی این‌ هورمون‌ها در بهبود خلق‌ و خو و خواب موثرند.

*ویتامین D :میان خواب ناکافی و کمبود ویتامین D در بدن افراد ارتباطی برقرار است. این تاثیر در افراد ۵۰ساله و مسن‌تر به صورت شدیدتر دیده می‌شود. همچنین کمبود ویتامین D بر کیفیت خواب افراد هم تاثیر منفی دارد. ویتامین D با کمک به تنظیم ساعت زیستی یا ساعت بیولوژیکی بدن، به خواب بهتر کمک می‌کند.

*منیزیم:منیزیم به‌خاطر توانایی‌اش در درمان بی‌خوابی شناخته‌شده است. منیزیم ‌به کاهش تنش‌ها و ایجاد آرامش کمک می‌کند و فرد را برای خوابیدن آماده می‌کند. منیزیم هورمون استرس، یا همان کورتیزول را کاهش می‌دهد. هورمون کورتیزول در ایجاد بیداری موثر است.

ویتامین E : این ویتامین در کاهش گر گرفتگی و عرق ‌کردن‌های شبانه در زنان یائسه موثر است و کیفیت خواب آن‌ها را افزایش می‌دهد. مبتلایان به وقفه تنفسی در خواب اغلب دچار کمبود ویتامین E هستند. افزایش مصرف ویتامین E در کنار ویتامین C و سایر آنتی‌اکسیدان‌ها در بهبود تنفس و کیفیت خواب در مبتلایان به وقفه تنفسی در خواب موثر است.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر