یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

به نوزاد رازیانه بدهیم یا نه

عکس, به نوزاد رازیانه بدهیم یا نه

از آنجا که رازیانه یکی از بهترین داروهای درمان کولیک و نفخ است و مادران بخاطر کولیک فرزندان خود بسیار ناراحت هستند این سوال همواره برای آنها ایجاد می شود که آیا می توانند برای آرام کردن درد کولیک نوزاد خود به او رازیانه بدهند.

رازیانه دارای سطوح بالای نیترات هستند که برای کودکان در سن پایین خطر آفرین است. کودکان اسید معده ضعیفی دارند و نمی‌توانند نیترات را تجزیه کنند، وجود نیترات در خون باعث کاهش اکسیژن رسانی هموگلوبین می‌شود و به همین دلیل  توانایی خون رسانی به تمام قسمت‌های بدن محدود می‌شود. این شرایط ممکن است به سیانوز در نوزادان یا سندروم نوزاد آبی منجر شود.

مصرف رازیانه برای نوزاد؛ آری یا نه؟

مصرف به اندازه و متعادل رازیانه برای مادران شیرده می‌تواند نوزاد شیرخوار که دچار نفخ شده و قولنج کرده است را تسکین دهد و به عنوان دارویی برای نوزاد کولیکی به کار رود. در صورت تصمیم به مصرف رازیانه برای نوزاد به شکل قطره، عرق رازیانه یا دم نوش، حتما با پزشک مشورت کنید. دقت کنید که مصرف بیش از حد رازیانه برای نوزاد نه تنها سودمند نیست بلکه می‌تواند باعث مشکلاتی همچون قطع و یا کاهش شیر در زنان شیرده شود و عوارضی همچون آلرژی‌های پوستی مشکلات تنفسی برای افرادی که به بیماری های تنفسی مبتلا هستند به بار بیاورد.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر