یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

بویایی چشایی ندارم اما تست پی سی آر منفی است چرا

عکس, بویایی چشایی ندارم اما تست پی سی آر منفی است چرا

مشکلی که این روزها خیلی شایع است منفی کاذب در تست های پی سی آر می باشد . اگر شما بیشتر علائم این بیماری را دارید و تست شما منفی است باید بنا بر روی کرونا گذاشته و ۱۴ روز در قرنطینه کامل باشید. از دست دادن حس بویایی می تواند بر اثر ویروسهای دیگر سرماخوردگی باشد اما از دست دادن حس چشایی نشانه اصلی کرونا است.نتیجه ی آزمایش مثبت به این معنی است که شما به احتمال زیاد اکنون مبتلا به کووید ۱۹ هستید و باید خودتان را قرنطینه کنید: در خانه بمانید، خودتان را از دیگران جدا کنید و اقدامات احتیاطی شامل استفاده از ماسک، رعایت بهداشت دست و حفظ فاصله ی اجتماعی را برای کاهش خطر گسترش ویروس، انجام دهید. اگر علائم بیماری بدتر شد، باید با مراکز ارائه ی خدمات بهداشتی محلی خود از طریق تلفن تماس بگیرید.هر زمان که تمامی علائم بیماری برطرف شد و دوره ی قرنطینه را طبق راهنمای مراکز ارائه ی خدمات بهداشتی خود، به اتمام رساندید، دیگر نیازی به آزمایش مجدد نیست.

بطور کلی نباید از این موضوع غافل شد که کاهش حس بویایی مختص بیماری کووید ۱۹ نیست بلکه آلرژی‌های تنفسی، سینوزیت، آنفلوآنزا، برخی از بیماری‌های عفونی و تب‌دار دیگر و حتی سرماخوردگی‌های حاد و طول کشیده، نیز می‌توانند با این علامت همراه باشند.در بیماری های ویروسی نظیر سرماخوردگی، از بین رفتن حس بویایی در دو الی پنج درصد بیماران اتفاق می‌افتد، در حالیکه در بیماری کرونا، این عدد تا ۲۷ برابر  بیشتر برآورد شده است و جمعیتی بالغ بر ۴۰ الی ۶۰ درصد مبتلایان را در بر می‌گیرد.

یک نتیجه ی آزمایش منفی به احتمال زیاد به این معنی است که شما کووید ۱۹ ندارید. شما همچنان باید به رعایت بهداشت دست، حفظ فاصله ی اجتماعی و استفاده از ماسک ادامه دهید. این امر به ویژه اگر علائم بیماری در بدن شما بروز کرده، بسیار مهم است، زیرا ممکن است که شما به این ویروس مبتلا شده باشید اما آزمایش آن را تشخیص نداده باشد. اگر معتقدید که علی رغم نتیجه ی منفی آزمایش در حقیقت به این ویروس مبتلا شده اید، با مرکز ارائه دهنده ی خدمات بهداشتی خودتان برای انجام مجدد آزمایش، صحبت کنید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر