یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
اخبار

بیشترین تاثیر استامینوفن روی کدام دردها است

عکس, بیشترین تاثیر استامینوفن روی کدام دردها است

استامینوفن یکی از مسکن های بسیار پر مصرف است که در موارد درد توسط مردم به صورت خود سر مصرف می شود. در حالیکه این مسکن عوارض زیادی دارد ( عوارض استامینوفن )

استامینوفن برای تمام دردها مناسب نیست و فقط می تواند روی دردهای زیر موثر باشد :

درد زانو

آرتروز

سردرد‌های تنشی

درد لگن

این دارو روی دردهای زیر بی تاثیر است و فقط با خوردن آن عوارض این دارو نصیب شما می شود :

درد حاد، درد قسمت پایین کمر، از بین بردن درد گلو در دوران سرماخوردگی و درمان میگرن در کودکان و جوانان و همچنین درد بعد از جراحی دندان در کودکان، تأثیری ندارد. همچنین، درد پس از عمل، درد مزمن قسمت پایین کمر و جراحی یا درد شکمی

ی یک فرد جوان در ۲۴ ساعت، نباید بیش از ۴ گرم از آن را استفاده کند و هر چند ساعت یک‌بار باید استفاده شود.این میزان، برای کودکان باید ۱۰ تا ۱۵ میلی‌گرم در هر ۶ ساعت باشد و همه‌چیز بستگی به وزن آنها دارد، اما مصرف کودکان باید بسیار کمتر باشد؛ بنابراین مراقب باشید که در استفاده از این دارو، هرگز زیاده‌روی نکنید.
استامینوفن (به انگلیسی: Acetaminophen) یا پاراستامول (Paracetamol) یک مسکن تب‌بُر است که به‌طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دارو به شکل قطره، قرص، شربت، آمپول و شیاف ساخته می‌شود که شکل قرص آن پر کاربرد تر است.

در صورتی که دچار هریک از نشانه‌های جدی زیر شدید، استامینوفن خود را قطع کرده، با پزشکتان تماس بگیرید: زردی پوست یا چشمها، اسهال، بی‌اشتهایی، تهوع، یا استفراغ، معده درد، درد، تورم یا حساسیت در بالای شکم، مدفوع سیاه و قیری شکل، ادرار خونی یا کدر، کاهش ناگهانی ادرار، کبود شدگی یا خون‌ریزی غیرعادی، بثورات جلدی، زخم‌های دهانی، یا تب یا گلودردی که پیش از درمان وجود نداشته و ناشی از بیماری ای که بخاطرش تحت درمان قرار گرفته‌اید، نباشد. مصرف بیش از ۴ گرم استامینوفن در روز در دراز مدت باعث بروز نارسایی شدید کبدی می‌گردد.تاری دید شدید و کوری و ضعف حتی از کار افتادن کبد گزارش شده. قبل و بعد از مصرف این دارو به هیچ عنوان نباید نوشیدنی الکلی مصرف کرد چون باعث تخریب جبران ناپذیر بافت کبد می‌شود.

در هنگام مصرف این دارو نباید از سایر مسکن‌ها استفاده کرد مگر با تجویز پزشک شما.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر