یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

بیماری تب دره ریفت علائم و درمان

عکس, بیماری تب دره ریفت علائم و درمان

تب دره ریفت یکی از بیماری های مشترک بین انسان و حیوان است .  بیماری تب دره ریفت یا RVF در دسته بیماری‌های آربو ویروسی قرار می‌گیرد و اصولاً این نوع بیماری‌ها از طریق بندپایان منتقل شده و علت اصلی بروز بیماری نیز همین موجودات می‌باشند

علائم بیماری تب دره ریفت در انسان

علائم این بیماری همانند بیماری آنفولانزا بوده و علائمی بسیار نزدیک و مشابه با این بیماری دارد.
کمر درد، حالت تهوع و گرفتگی کمر نیز در برخی از موارد دیده شده است.

این بیماری حدوداً در چند روز اول که فرد به آن مبتلا می‌شود هیچگونه علائمی از خود بروز نداده و بعد از گذشت ۳ الی ۵ روز بعد از گذشت دوره بدون علامت،به صورت ناگهانی در فرد با تب و سرفه یا گرفتگی عضلات همراه خواهد بود.

بیماری تب دره ریفت در پیشرفته‌ترین حالت یا در حاد‌ترین وضعیت خود می‌تواند با کم بینایی، هپاتیت و خونریزی نیز همراه باشد.

در این صورت نیز با توجه به مواردی که در قبل به آنها اشاره کردیم، احتمال مرگ و میر حتی در این حالت نیز برای فرد مبتلا به ویروس یا بیماری تب دره ریفت از درصد بسیار کمی برخوردار بوده و احتمال یا درصد بهبودی فرد حتی با این شرایط نیز بسیار بالا می‌باشد و هیچ جای نگرانی وجود نخواهد داشت و نهایتاً تا یک هفته وضعیت عمومی بیمار به حالت قبل برگشته و بعد از ۱ الی ۳ روز فرد سلامت خود را به صورت کامل به دست خواهد آورد.

راه‌های انتقال بیماری تب دره ریفت

مرگ و میر نیز در انسان‌ها به وسیله این بیماری بسیار کم دیده شده و اصولاً آنقدر نمی تواند برای انسان مشکل ایجاد کند و در صورت دیده شدن و مبتلا شدن فرد نیز بسیار خفیف و کوتاه مدت خواهد بود و تنها با تب خفیف و … همراه خواهد بود که در ادامه نیز به آنها بیشتر خواهیم پرداخت و به صورت مفصل آنها را بررسی خواهیم کرد.

راه‌هایی که می‌تواند باعث شود تا فردی به این بیماری مبتلا شود همانطور که اشاره کردیم مستقیماً با سبک و روش زندگی یا بهتر بگوییم با محیط زندگی شخص رابطه مستقیم دارد . زیرا در قبل نیز به این نکته اشاره کردیم که این بیماری بین دام و انسان مشترک بوده و در صورت تماس با دام مبتلا به این بیماری یا راه‌های دیگری که به آنها خواهیم پرداخت ممکن است به بیماری تب دره ریفت مبتلا شوید.

 راه‌های انتقال این بیماری

اولین راه که بیشتر موارد انتقال نیز از طریق آن صورت خواهد گرفت گزش از سوی حشرات موذی می‌باشد ، البته بدیهی است که حتی اگر در منطقه‌ای باشید که احتمال مبتلا شدن به این بیماری نیز امکان داشته باشد.

باز هم هر نوع گزش از سوی حشرات در آن منطقه به خصوص و مورد نظر نمی تواند دلیل ابتلا شما به این نوع بیماری باشد ، و در واقع حشره‌ای که شما را میگزد خود باید ناقل این بیماری باشد تا بتواند به شما نیز آن را انتقال دهد.

تاثیر هوای آلوده در بیماری تب دره ریفت
هوای آلوده نیز یکی دیگر از عواملی است که در مبتلا شدن به بیماری تب دره ریفت موثر میباشد
اگر در محیطی که آلوده به این ویروس بوده مدت زمان نسبتاً طولانی را سپری کنید ممکن است به این بیماری مبتلا شوید.ناگفته نماند که تا به امروز هیچ موردی مبنی بر انتقال بیماری تب دره ریفت از انسان به انسان دیگر گزارش نشده است و در صورتی که یکی از عزیزان یا نزدیکان تان به این بیماری مبتلا شدند خطری نخواهد داشت ، با خیالی آسوده رسیدگی‌های لازم برای بهبود پیدا کردن فرد بیمار را انجام دهید ، اما باید قبل از آن با یک متخصص در رابطه با این مشکل مشورت کنید و راه حلی مناسب برای آن پیدا کنید تا فرد دیگری نیز به این بیماری مبتلا نشود.

مصرف شیر نجوشیده دلیل بیماری تب دره ریفت
مصرف شیر‌های نجوشیده و غیر پاستوریزه‌ای که معمولاً در مزرعه‌ها و محیط‌های کشاورزی پیدا می‌شوند و در صورتی که شیر مورد نظر مراحل خاصی را پشت سر نگذارد و در دما و شرایط خاصی نگه داری نشود می‌تواند همچنان حامل این ویروس باشد و البته جا دارد که به این نکته نیز اشاره کنیم، مصرف شیر غیر پاستوریزه یا نجوشیده علاوه بر بیماری تب دره ریفت می‌تواند بیماری‌های بسیار دیگری را نیز به بدن شما منتقل کند که این بیماری در بین آنها بسیار کم خطر و خفیف به حساب می‌آید. در نتیجه سعی کنید نکاتی که به آنها اشاره شد را نیز به خوبی رعایت کنید تا اگر دامی که از آن شیر یا لبنیات تهیه شده به این بیماری مبتلا باشد از طریق مصرف لبنیات یا شیر نجوشیده یا غیر پاستوریزه از دام مبتلا این بیماری به انسان منتقل نشود.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر