یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

بی اختیاری ادرار درمان های خانگی و دارویی جدید

بی اختیاری ادار هم به معنای ادرار کامل است و هم اینکه گاهی ممکن است فرد به هنگام سرفه، عطسه، خندیدن به صورت ناخواسته ادرار او چکه کند. دلایل این بیماری می تواند افزایش سن ، استرس و ترس شدید ، انقباضات غیر طبیعی بیش از حد مثانه،برخی بیماری‌های عصبی، عمل جراحی، چاقی و غیره باشد. این بیماری را می توان به صورت خانگی و دارویی درمان کرد.

درمان خانگی بی اختیاری ادرار:

*ورزش کگل : حرکات کگل تاثیر به سزایی در تقویت عضلات کف لگن و عضلات مربوط به سیستم ادراری دارند.به دلیل فشار ورزش‌ها و انقباضات ماهیچه‌های مثانه، بهتر است پیش از انجام تکنیک‌ها، مثانه را تخلیه کنید.به عضلات خود بیش از حد نیاز فشار وارد نکنید تا بیماری‌تان شدیدتر نشود.در ابتدا، تمرینات کگل را بیشتر از ۳ بار در روز تکرا نکنید تا بدن آرام آرام خود را با وضعیت پیش آمده تطبیق دهد.

عکس, بی اختیاری ادرار درمان های خانگی و دارویی جدید

ویتامین D:یکی دیگر از راه‌های درمان خانگی بی اختیاری ادرار در خانم‌ها مصرف ویتامین D است. ویتامین D نقش مهمی در رشد و ترمیم استخوان‌ها و بافت‌ها دارد. به همین دلیل می‌توان به راحتی شل شدن عضلات کف لگن و مثانه را با مصرف ویتامین D درمان کرد. استفاده از مکمل‌های این ویتامین باید زیر نظر پزشک باشد. زیرا استفاده دوزهای بالای آن مشکلات دیگری را برای فرد به وجود خواهد آورد. ویتامین D علاوه بر نور خورشید در مواد غذایی مانند ماهی نیز وجود دارد. بهتر است این ویتامین را به صورت طبیعی و با مصرف مواد غذایی مناسب به بدن خود برسانید.

منیزیم:از ضروری‌ترین مواد معدنی برای بدن است. بر اساس تحقیقات انجام شده نقش موثری در درمان بی اختیاری ادرار در خانم‌ها دارد. بهتر است منیزیم را از طریق مواد غذایی مانند شیر، پرتقال، کره و … به بدن برسانید. در صورت نیاز می‌توانید زیر نظر پزشک از مکمل‌های آن نیز استفاده کنید.

کم کردن وزن :  یکی از دلایل بی اختیاری ادرار در خانم‌ها اضافه وزن است. بنابراین بهتر است وزن خود را با ورزش کردن به صورت روزانه کاهش دهید.

درمان های پزشکی بی اختیاری ادرار :

الکتروتراپی : یکی دیگر از رایج‌ترین راه‌های درمان بی اختیاری ادراری با فیزیوتراپی استفاده از امواج الکتریکی است. الکتروتراپی معمولا برای افرادی مورد استفاده قرار می‌گیرد که برخی از عضلات دستگاه‌ ادراری‌شان از کار افتاده یا عملکرد سابق را ندارند. یا اینکه تمرینات ورزش درمانی در این افراد تاثیری برای آن‌ها نداشته است. فیزیوتراپیست از امواج الکتریکی مختلفی استفاده می کند که شدت آن‌ها بر اساس شرایط بیمار و ناحیه‌ی مورد نظر انتخاب می‌شود. با الکتروتراپی می‌توان عضلات ضعیف شده را به حرکت وا داشت.

ورزش درمانی: رایج‌ترین روش فیزیوتراپی برای درمان بی اختیاری ادرار است. برخی از تمرینات ورزشی به کمک فیزیوتراپیست انجام می شود و برخی دیگر بدون دخالت او است. با انجام این ورزش‌ها، جریان خون را در لگن و مثانه افزایش یافته و موجب درمان برخی نارسایی‌ها و اختلالات می شود. بهتر است حرکاتی که برای فیزیوتراپی عضلات کف لگن به شما آموزش داده می شود را به دقت انجام دهید. هزینه این تمرین درمانی نسبت به سایر روش‌های فیزیوتراپی بسیار پایین‌تر است.

بیوفیدبک:در روش بیوفیدبک، پزشک با ابزارهایی مانند آنو رکتال و پروب واژینال، عضلات و قسمت‌هایی که باید درمان شوند را شناسایی می‌کند. در بیو فیدبک، عضلات کف لگن به خاطر نقش مهم شان در کنترل و تخلیه‌ی مثانه، معمولا مورد بررسی و درمان قرار می گیرند. بیش از ۶۰٪ موارد، پس از چند جلسه استفاده از رفتاردرمانی بهبود می‌یابند. خوب است بدانید که بیوفیدبک کاربردهای زیادی در فیزیوتراپی دارد که با مطالعه مقاله مربوطه اطلاعات کامل و مفیدی در این زمینه بدست خواهید آورد.

اولتراسوندتراپی :یکی از موثرترین روشهای برای درمان بی اختیاری ادراری استفاده از امواج اولتراسوند است. فیزیوتراپیستها با استفاده از امواج اولتراسوند می توانند باعث بهبود عملکرد عضلات کف لگن شوند.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر