یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

تاثیر عسل زدن به موها روی پرپشت شدن آن

عکس, تاثیر عسل زدن به موها روی پرپشت شدن آن

آیا زدن عسل اصل به ریشه موها باعث تقویت موها می شود یا باعث ریزش موها ؟ اگر باعث تقویت می شود چگونه باید اینکار را انجام دهیم ؟ واقعیت این است که عسل خواص فراوانی در جلوگیری از ریزش مو دارد. قندی که در عسل وجود دارد آب مو را نگه داشته و باعث حفظ رطوبت مو می‌شود. می‌توانید قبل از استحمام مقداری عسل را با روغن زیتون مخلوط کرده و نیم‌ساعت روی موها بمالید. همچنین می‌توانید روغن بادام تلخ و عسل را با هم مخلوط کنید و روی سرتان بمالید. به این ترتیب موهای‌تان پرپشت می‌شود.

عسل برای موهای خشک:برای کسانی که موهای خشک و آسیب دیده دارند، عسل برای درخشش و تقویت موها مناسب است. این یک درمان طبیعی می باشد که عسل رطوبت را به موها بر می گرداند. همچنین دارای آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی است که فولیکول های مو را پرورش می دهد.عسل خام برای مو بهترین گزینه می باشد؛ زیرا تمام ویتامین ها و سایر مواد مغذی آن حفظ می شوند. سازگاری آن با مو نیز باعث می شود رطوبت به موهای آسیب دیده و خشک شده برسد و باعث طراوت و نرمی مو شود.

ترکیب عسل با هر یک از عصاره روغن های گیاهی روبرو: رزماری، جوجوبا، سرو، اسطوخدوس، درخت چای، چوب سدر، نعناع هندی، نارنج، لیمو، گریپ فروت یا کافور (یک یا دو قطره از هرکدام به همراه دو قاشق غذاخوری عسل)
حالا بگذارید این را نیز بگوییم که: عصاره رزماری، درخت چای و کافور به دلیل خواص قوی ضد میکروبی و ضد قارچی شان، در این مورد برای بازداشتن ریزش مو و از بین بردن باکتری ها و میکروب های روی سر، بهتر از بقیه عصاره ها و روغن های گیاهی عمل می کنند.

نکته: هنگام استفاده از عصاره ها یا روغن های گیاهی حتما مراقب باشید که ناخواسته آن ها را نخورید. آن ها را از دسترس کودکان دور نگه دارید. قبل از مصرف بهتر است برای اطمینان از آلرژی زا نبودن، آن ها را روی بخشی از پوست خود امتحان کرده و باید طبق راهنمایی های یک متخصص از آن ها استفاده کنید.

ریزش مو بدلیل شوره
اینکه آیا شوره، چه روغنی و چه خشک آن، یکی از عوامل ریزش مو است یا خیر، از آنجایی که تحقیقات و آزمایشات مختلف نتایج متفاوتی داشته اند، همواره مورد بحث و اختلاف نظر بوده است. برخی محققان معتقدند که شوره باعث ریزش مو می شود، اما به میزان معمولی نزدیک تر است و باعث ریزش شدید و کچلی نمی شود. آنها همچنین بر این باورند که با اینکه شوره عامل اصلی ریزش مو نیست اما می تواند به عوامل اصلی آن که میکروب ها و قارچ ها هستند کمک کند. دسته دیگر محققان، معتقدند که شوره یکی از عوامل اصلی ریزش مو است و نوع شدید آن نیز می تواند منجر به طاسی سر شود. با اینکه ما در این بحث نظری نداریم آن را در اینجا آوردیم تا بتوانیم به شما فواید بسیار خوب عسل در کاهش ریزش موی ناشی از شوره را معرفی کنیم.

شوره سر شرایطی است که در آن پوست رویی سر شما خشک می شود، می میرد و بصورت پوست پوست شده از جا کنده می شود. شوره گاهی در طی این فرآیند جدا شدن مقداری مو را نیز از ریشه، همراه خود می کند. این خشک شدن و مردن پوست سر عوامل زیادی دارد، در درجه اول بدلیل قارچ هایی مثل مالاسزیا (مالاسزیاگلوبسا یا مالاسزیافورفور. نام قدیمی آن اُوال پیتیروسپروم) و عوامل دیگر شامل کمبود رطوبت، کمبود مواد مغذی لازم برای پوست، سوء تغذیه، درماتیت سبوره ای، استرس و نگرانی، کمبود استراحت، ورزش بیش از اندازه، اختلالات هورمون ها، قرار گرفتن در معرض آب و هوای مضر و ناسازگار در طولانی مدت و گرد و غبار می شود. در واقع علت حقیقی و دقیق شوره هنوز مشخص نیست. با این حال در همه موارد ذکر شده، استفاده از عسل برای جلوگیری از ریزش مو مفید خواهد بود.

عسل خواص ضد قارچی دارد که می تواند برای درمان شوره ناشی از آلودگی به قارچ کمک کنند. بعلاوه اینکه، موم طبیعی موجود در آن و خواص رطوبتی که دارد می تواند به درمان شوره ناشی از خشکی و آب و هوای مضر کمک کند و در آخر، حتی اگر شوره ناشی از نرسیدن مواد مغذی به مو باشد، باز هم عسل می تواند به شما کمک کند؛ چون مواد مغذی موجود در آن هم برای بدن و هم برای پوست خوب است. اکنون، بیایید به جنبه عملی بپردازیم. شما می توانید برخی از روش های خاص به کار بردن و استفاده از عسل برای افزایش سلامتی و طول عمر موهای خود را یاد بگیرید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر