یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

تاثیر کوتاه کردن مو روی ریزش و کوتاهی مو در بارداری

عکس, تاثیر کوتاه کردن مو روی ریزش و کوتاهی مو در بارداری

دو سوال مهم برای شما عزیزان را در این پست پاسخ می دهیم. اول اینکه آیا کوتاه کردن مو تاثیری در درمان ریزش موها دارد و باعث تقویت مو می شود یا خیر ؟ سوال دوم آیا در بارداری می توان موها را کوتاه کرد ؟ با پاسخ این دو سوال تا انتها با ما همراه شوید.

کوتاه کردن مو تاثیری در درمان ریزش موها دارد و باعث تقویت مو می شود یا خیر ؟

کوتاه کردن موها تاثیری در سرعت رشد موها ندارد. رشد مو متاثر ازفولیکول‌های مو است که در پوست سر قرار دارد. در واقع رشد و سلامت موها به رفتار ما با آنها بستگی دارد.

در هر ماه، مو حدود ۸ تا ۱۲ میلی‌متر رشد طولی دارد. کم‌پشتی و پرپشتی موها تحت تاثیر عوامل ژنتیکی است و کوتاه کردن یا تراشیدن مو باعث پرپشت شدن یا افزایش رشد مو نمی‌شود.

کوتاه کردن مرتب مو ظاهری آراسته به موهای شما می‌بخشد و باعث از بین رفتن موخوره و شکنندگی موها می‌شود. به همین دلیل موهای شما زیباتر و درخشان‌تر دیده می‌شوند. بنابراین خوب است حودا هر سه ماه یک بار کمی از انتهای ساقه مو را کوتاه کنید تا به سلامت آن کمک کنید.

به این نکته توجه داشته باشید که داشتن موی بلند به دلیل استفاده از بعضی مدل‌های مو نظیر موی دم اسبی یا بافت‌هایی نظیر بافت آفریقایی که در آنها مو بیش از اندازه کشیده می‌شود باعث ریزش بیشتر مو می‌شود.

در واقع داشتن موی کوتاه از این جهت که احتمال آسیب رسیدن به موها را کاهش می‌دهد ریزش آن را نیز کم می‌کند ولی باعث افزایش رشد مو نمی‌شود. با کوتاه کردن مو و داشتن تغذیه مناسب، خواب کافی و دوری از استرس موهایی سالم‌تر خواهید داشت.

توصیه‌هایی برای بهبود رشد موها
در رژیم غذایی خود حتما پروتئین شامل گوشت، مرغ، ماهی، انواع حبوبات و لبنیات به ویژه پنیر و شیر را قرار دهید. مواد معدنی مانند روی، منیزیم، آهن، سلنیوم و ویتامین‌ها را فراموش نکنید. میوه‌ها و سبزیجاتی مانند مرکبات، لیمو، سبزیجات برگی، مغز خشکبار و گوجه فرنگی را به صورت روزانه میل کنید. بدن خود را به دریافت ویتامین از مواد غذایی طبیعی عادت دهید تا کمتر نیاز به مصرف داروهای مکمل ویتامین داشته باشید.

در کنار رژیم غذایی مناسب، از محصولات شیمیایی شامل محصولات زیبایی و آرایشی برای موها کمتر استفاده کنید. این مواد به مو آسیب رسانده و باعث ضعیف شدن ریشه و در نتیجه ریزش مو می‌شوند. سعی کنید هر چند وقت یک‌بار موهای خود را با ماسک‌های گیاهی طبیعی و روغن‌های بادام، نارگیل و زیتون تقویت کنید.

کوتاه کردن مو  در بارداری

با این‌که کوتاه کردن مو در دوران بارداری به هیچ وجه به شما یا جنین تان آسیب نمی‌رساند، در زیر توصیه‌هایی را که باید هنگام رفتن به سمت سالن زیبایی به خاطر داشته باشید می‌خوانید:

از استفاده از مواد شیمیایی پرهیز کنید

در دوران بارداری از رنگ مو و اسپری ها یا دیگر درمان‌های مو پرهیز کنید. نظر متخصصان سلامت در مورد بی‌خطر بودن موارد بالا مختلف است. برای همین،‌ توصیه می‌شود در این دوران حساس که سلامت شما و رشد جنین تان در معرض خطر است از آن‌ها دوری کنید. با اینکه مواد شیمیایی موجود در رنگ مو ممکن است به پوست شما نفوذ نکند و وارد جریان خون شما نشود و به جنین نرسد، اما گاز آن‌ها می‌تواند مضراتی داشته باشد. همچنین ممکن است وقتی با این مواد شیمیایی قوی تماس پیدا می‌کنید باعث حساسیت شود. از این رو توصیه می‌شود هنگام بارداری یا شیردهی این مواد را استفاده نکنید.

از سالن های شلوغ دوری کنید

دلیل دیگری که بزرگ‌ترها می‌گویند موهای خود را در دوران بارداری کوتاه نکنید این است که باید به سالن های شلوغ و غیربهداشتی بروید. بودن در مکانی شلوغ در دوران بارداری می‌تواند خطرناک باشد و آسیب ببینید. اگر باز هم می‌خواهید به سالن زیبایی بروید، اطمینان حاصل کنید که وقت بگیرد و زمانی را انتخاب کنید که سالن تقریبا خالی باشد.کوتاه کردن مو در دوران بارداری اشکالی ندارد، اما حتما احتیاط‌های لازم را در نظر داشته باشید.

بهترین مدل مو برای بانوان در بارداری
آیا دنبال مدلی ساده و در عین زیبا برای موهای خود هستید؟ آیا می‌خواهید موهایتان با حداقل دردسر، ظاهری فوق‌العاده داشته باشد و نیاز به استفاده از آن همه اسپری و فرکننده و حالت‌دهنده نداشته باشد؟ اگر به دنبال ظاهری تازه هستید، جای خوبی آمده‌اید.

بارداری زمان مناسبی برای استفاده از محصولات مخصوص مو مانند اسپری ها، ژل ها و دیگر مواد آرایشی نیست. چرا که ممکن است عوارض ناخواسته‌ای برای شما به بار بیاورد. اگر به دنبال راه حل ساده‌ای برای مدل موی خود در دوران بارداری هستید، دیگر نگردید. در ادامه ترکیبی از مدل‌های موی زیبا برای بانوان باردار را گردآوری کرده‌ایم که راحت درست می‌شوند و تضمین می‌دهیم که در این دوره خاص ظاهری یک میلیون دلاری پیدا ‌کنید.

بهترین مدل موهایی که می‌توانید در دوران بارداری امتحان کنید:

کوتاه بلند: موی کوتاه را راحت می‌تواند مرتب کرد، ژولیده نیست و در عین حال حالت دارد. با مدل کوتاه بلند، هنگام بارداری ظاهری فوق‌العاده خواهید داشت. این مدل لایه‌ای، به موی شما حجم می‌دهد. لایه‌های غیریکسان با نوک‌های مواج عالی می‌شود. برای این‌که این مدل برای بانوان باردار عالی‌تر به نظر برسد، از بعضی ژل های مو روی ریشه استفاده کنید و به آرامی موهایتان را ژولیده کنید.

دم اسبی : مدل دم اسبی یک مدل فوق‌العاده برای دوران بارداری است و نمی‌گذارد موهایتان اعصاب‌تان را خرد کند و در عین حال زیبا هم هست. این مدل برای دوران بارداری بسیار سریع و آسان است. موهایتان را از پشت ببندید و بگذارید موهایتان از کنار سرتان آویزان شود. قسمت‌های شل اطراف دم‌اسبی را بکشید و با سنجاق‌سر سفت کنید.

مواج و ژولیده : مدل موی مواج و ژولیده می‌تواند ظاهر شما را در دوران بارداری آراسته و روی مد نگه دارد. تنها باید آن را شانه کنید، مقداری ژل به ریشه‌ها بزنید و انگشت‌هایتان را میان موهایتان ببرید و آن‌ها را با حرکت انگشت‌ها پف بدهید.

گوجه بالای سر : مدل موی گوجه می‌تواند ظاهر فوق‌العاده در هنگام بارداری به شما بدهد. این مدل باعث می‌شود موهای شما در دوران بارداری پرتر به نظر برسد. همچنین مدل گوجه از گره خوردن و بهم ریختگی موهای شما جلوگیری می‌کند چراکه همواره آن بالا بسته است.

مدل صاف و لخت : اگر موهای صاف و لخت و بدون موج دارید، بنابراین به رخ کشیدن لختی آن می‌تواند مدل موی بسیار خوبی برای دوران بارداری بسازد. موهایتان را درست تا زیر چانه‌تان کوتاه کنید. با این مدل مول صاف نیازی نیست نگران بهم ریختگی و بهم گوریدن موی‌تان در دوران بارداری باشید.

چتری با فرق کنار : بارداری باعث می‌شود صورت شما گردتر و پرتر از حد طبیعی به نظر برسد. چتری برای صورت‌های پرتر بهتر از صورت‌های عادی می‌شود. فرق از کنار باز کنید و چتری خود را تا حدود دو سوم صورت‌تان کوتاه کنید. این مدل برای دوران بارداری بسیار زیبا است.

مدل شیرفروش : مدل شیرفروش ظاهری کلاسیک برای دوران بارداری است. فقط لازم است موهایتان را ببافید و با سنجاق آن‌ها را ببندید تا مدل موی فوق‌العاده‌ای پیدا کنید. این مدل را خودتان به راحتی می‌توانید در مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در خانه آماده کنید.

ژولیده با بستن در کنار : این مدل مو یکی از راحت‌ترین‌هاست و برای بانوان بارداری که موی خود را بلند نگه می‌دارند وقت بسیار کمی می‌گیرد. تنها کاری که باید بکنید این است که همه موهایتان را یک طرف جمع کنید و با یک کش لاستیکی شل ببندید. دسته موی خود را با یک دست بالا نگه دارید و دور دست‌تان بچرخانید تا حالت دایره‌ای به خود بگیرد. با یک سنجاق زیبا به آن جلوه بیشتری بدهید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر