یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آموزشی

تخصصی ترین معرفی گوشی گلکسی A51 5G

عکس, تخصصی ترین معرفی گوشی گلکسی A51 5G
گوشی گلکسی A51 5G سامسونگ چه مزایا و چه معایبی دارد ؟ این گوشی را بخریم یا نه ؟ محبوبیت های این گوشی در چیست ؟گوشی گلکسی A51 5G مانند A51 نمی‌تواند فیلم‌های ۴K با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه بگیرد. دوربین عقب و جلو این گوشی حداکثر فیلم‌های ۴k 30fps ضبط می‌کند.با استفاده از کدک h.265 می‌توانید در حافظه گوشی خود صرفه‌جویی کنید. ویدئوهای ۴K در حالت پیشفرض یعنی کدک h.264 بیت‌ریت تقریبا ۴۸ مگابیت در ثانیه دارند، در حالی که این مقدار برای ویدئوهای فول اچ‎دی ۱۷ مگابیت در ثانیه است. صدا نیز با کیفیت استریو و ۲۵۶ کیلوبایت بر ثانیه ضبط می‌شود.ویدوئوهای ۴K دوربین اصلی شدیدا شارپ شدند، ولی جزئیات زیادی دارند و اکثرا فاقد پارازیت هستند. دامنه دینامیک و رنگ‌ها نیز عالی هستند. ویدئوهای فول چ‌دی یک پردازش کنترل شده را نشان می‌دهد تا یکی از فیلم‌های فول اچ‌دی با کیفیت بهتر را در بین گوشی‌های هوشمند ببینیم.ویدئوهای دوربین فوق عریض را اگر از فاصله نزدیک بررسی کنید، ظاهر بیش از حد پردازش یافته دارند، گرچه با این حال سطح جزئیات بالا است. دامنه دینامیک مجددا عالی است، در حالی که رنگ‌ها کمی بیشتر از خروجی دوربین اصلی اشباع‌تر هستند.
در گوشی گلکسی A51 5G در تمامی حالات ویژگی لرزشگیر ویدئو وجود دارد که یک گام به جلو در مقایسه با A51 است، چون در این گوشی تنها ویدئوهای فول اچ‌دی از قابلیت لرزشگیر الکترونیک تصویر استفاده می‌کردند.
گوشی Galaxy A51 5G زمان فیلمبرداری با دوربین اصلی هنگام حرکت مانند مدل قدیمی‌تر خود رفتار شکار فوکوس را نشان می‌دهد، بنابراین کیفیت ویدئو آن چنان بدون لرزش نیست.
اگر دوربین را به سمت سوژه بگیرید، نتیجه یک ویدئو بدون لرزش و با کیفیت است. دوربین فوق عریض فوکوس ثابت است، بنابراین چنین مشکلی را ندارد و با آن به راحتی در حین حرکت می‌توانید فیلم بگیرید.
این گوشی یک حالت به اسم Super steady دارد و تنها از دوربین فوق عریض استفاده می‌کند. در این حالت فقط می‌توانید فیلم‌های فول اچ‌دی ۳۰fps بگیرید، در حالی که در A51 اینطور نبود.
رقبا
۲۰۲۰ سالی است که در آن گوشی‌های ۵G به صورت انبوه وارد بازار می‌شوند و حالا نه تنها گوشی‌های پرچم‌دار، بلکه مدل‌های میان‌رده نیز از نسل بعدی شبکه‌های ارتباطی پشتیبانی می‌کنند. گوشی گلکسی A51 5G سامسونگ، ارزانترین گوشی ۵G این شرکت با قیمتی در حدود ۵۰۰ دلار است و در این محدوده قیمتی رقبای ارزشمندی را کنار خود می‌بیند.
ارزان ترین گوشی ۵G در بازار غرب در حال حاضر گوشی Mi 10 Lite 5G شیائومی با قیمت حدود ۳۳۰ یورو است تا نسبت به گوشی گلکسی یک پیشنهاد فوق‌العاده به نظر برسد. این گوشی قابلیت فیلمبرداری فول اچ‌دی با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه، یک تابنده نور مادون قرمز و یک نمایشگر با پشتیبانی از استاندارد +HDR دارد، گرچه هیچکدام از آن‌ها برتری قابل توجهی نیستند.
سیستم دوربین و همچنین عملکرد چیپست اسنپ‌دراگون ۷۶۵G یکسان هستند. هنوز نقد گوشی شیائومی را آماده نکردیم، ولی از نظر باتری به نظر ما گوشی سامسونگ کمی بهتر است. همچنین باید بگوییم، گوشی Galaxy A51 5G درگاه میکرو اس‌دی و قابلیت رادیو اف‌ام دارد.
گوشی موتورولا اج از سوی کارخانه با قیمت ۶۰۰ یورو وارد بازار شده است، ولی ما آن را به قیمت ۵۰۰ یورو نیز دیدیم که در حد قیمت گوشی موبایل سامسونگ galaxy a51 5g است. این گوشی یک مجموعه دوربین متنوع‌تر دارد که به آن یک لنز تله‌فوتو اضافه شده است و مشخصات بهتر دیگر آن عبارتند از اسپیکرهای استریو و یک نمایشگر اولد با نرخ تازه‌سازی تصویر ۹۰ هرتز.
سپس به گوشی LG Velvet می‌رسیم گرچه توجیح قیمت ۶۵۰ یورو آن و ترجیح این گوشی به گلکسی A51 5G کمی سخت است.
با این حال، این گوشی ضد آب و گرد و غبار است، اسپیکرهای استریو دارد و اگر به همراه آن به صورت باندل یک Dual Screen دریافت نکنید، میان‌رده ال جی را نسبت به گوشی سامسونگ نمی‌توانیم توصیه کنیم.
اگر دوست ندارید ولخرجی کنید ولی همچنان خرید یک گوشی ۵G برایتان مهم است، گوشی P40 lite 5G هوآوی انتخاب دیگری است، البته باید توجه کنید یک مدل ۴G از این گوشی نیز در بازار است.
انتخاب گوشی هوآوی ۸۰ دلار در هزینه شما صرفه‌جویی خواهد کرد ولی بهای آن پشتیبانی نکردن از سرویس‌های گوگل‌پلی و همچنین نمایشگر متفاوت با پنل اولد گوشی گلکسی A51 5G است.
نکته دیگر نبود گوشی سامسونگ در بعضی از بازارها است ولی قیمت گوشی A71 5G این شرکت به ۴۳۰ دلار کاهش پیدا کرده است و کم یا بیش با مدل A51 5G فرق ندارد، به جز ۰.۲ اینچ اندازه بیشتر نمایشگر و حسگر بزرگتر دوربین اصلی.
تمام این نکات پیش از آن است که توجه کنید A51 5G ارزان ترین گوشی ۵G سامسونگ است. ممکن است این گوشی از نظر ارزش قیمتی در حد گوشی ۵G میان رده شیائومی نباشد، ولی در مقایسه با محصول شرکت‌های بزرگتر مانند ال‎ جی و موتورولا پیشنهاد بهتری است.
بنابراین، گوشی موبایل سامسونگ galaxy a51 5g را به افرادی که برایشان شبکه‌های ۵G مهم است، ولی دوست ندارند برای خرید یک پرچم‌دار هزینه کنند به راحتی پشتیبانی می‌کنیم.
باتری بزرگ همچنین جزو امتیازهای گوشی جدید است، یک تغییر خوشایند تا همسو با قدرت بیشتر باشد.اگر دوست دارید با خرید این گوشی به معدود افرادی بپیوندید که از شبکه‌های ۵G لذت می‌برند، احتمالا از کیفیت ساخت بالای این A51 5G لذت خواهید برد.
جای قالب میانی پلاستیکی مدل معمولی را آلومینیوم گرفته است. این تغییر به همراه افزایش ظرفیت باتری و آنتن‌های بیشتر به این معنا است که گوشی Galaxy A51 5G سامسونگ حالا ۱۵ گرم وزن بیشتری دارد، افزایش نه چندان قابل توجه تا ادعای سبک بودن این گوشی را از بین ببرد.
این تقریبا تمام تغییراتی است که مدل ۵G نسبت به ۴G داشته است. اجازه دهید مشخصات گوشی گلکسی A51 5G را بررسی کنیم و سپس با نقد این گوشی تا انتها همراه روکیدا باشید. (برای دیدن تصاویر در اندازه بزرگ روی آن‌ها کلیک کنید.)
مشخصات گوشی Galaxy A51 5Gسامسونگ:
بدنه: ۱۵۸.۹ در ۷۳.۶ در ۸.۷ میلی‌متر، وزن: ۱۸۷ گرم؛ شیشه محافظ در جلو (گوریلا گلس ۳)، پنل پشتی پلاستیکی، بدنه آلومینیومی؛ رنگ‌ها: مشکی، سفید و صورتی.
نمایشگر: ۶.۵ اینچ، سوپر امولد، دقت ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل، نسبت تصویر ۲۰:۹، تراکم پیکسلی ۴۰۵ پیکسل در هر اینچ
چیپست: اگزینوس ۹۸۰ (۸ نانومتری): پردازنده هشت هسته‌ای (۲ هسته کورتکس A77 با سرعت کلاک ۲.۲ گیگاهرتز و ۶ هسته کورتکس A55 با سرعت کلاک ۱.۸ گیگاهرتز)؛ پردازنده گرافیکی Mali-G76 MP5
حافظه: ۱۲۸ گیگابایت ۶ گیگابایت رم، ۱۲۸ گیگابایت ۸ گیگابایت رم؛ حافظه UFS 2.1؛ درگاه microSDXS (شیار هیبریدی)
سیستم عامل: اندروید ۱۰، لانچر One UI 2
دوربین‌های عقب: عریض (اصلی): ۴۸ مگاپیکسل، گشادگی دریچه دیافراگم f/2.0، ۲۶ میلی‌متری، اندازه حسگر ۱/۲.۰ اینچ، اندازه پیکسل ۰.۸ میکرومتر، فوکوس خودکار تشخیص فازی (PDAF)؛ دوربین فوق عریض: ۱۲ مگاپیکسل، گشادگی دریچه دیافراگم f/2.2، میدان دید ۱۲۳ درجه؛ دوربین ماکرو: ۵ مگاپیکسل، ضریب اف f/2.4؛ حسگر عمق‌سنج: ۵ مگاپیکسل، ضریب اف f/2.2؛ فلاش ال‌ای‌دی، عکاسی پانوراما HDR
دوربین جلو: ۳۲ مگاپیکسل، ضریب اف f/2.2، ۲۶ میلی‌متری (عریض)، اندازه حسگر ۱/۲.۸ اینچ، اندازه پیکسل ۰.۸ میکرومتر؛ HDR
دوربین فیلمبرداری: دوربین عقب: ۴K با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه، فول اچ‌دی، ۳۰ و ۱۲۰fps؛ لرزشگیر الکترونیک تصویر مبتنی بر ژیروسکوپ؛ دوربین جلو: فول اچ‌دی با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه
باتری: ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت؛ شارژ سریع ۱۵ وات
سایر مشخصات: حسگر اثرانگشت (زیر نمایشگر، اپتیکال)، شتاب‌سنج؛ ژیروسکوپ، حسگر مجاورتی، قطب‌نما؛ NFC؛ رادیو اف‌ام، RDS، +ANT
محتویات جعبه فروش گوشی گلکسی A51 5G
گوشی Galaxy A51 5G جعبه فروش مشابه با مدل ۴G دارد، با این تفاوت که برچسب ۵G روی آن فخرفروشی می‌کند. جعبه فروش مقوایی کیفیت مناسب به همراه یک در دارد، در حالی که جعبه مدل‌های رده پایین‌تر سری A سامسونگ به صورت کشویی و بدون در است.
داخل جعبه مجموعه کاملی از لوازم جانبی را می‌بینید از جمله شارژر ۱۵ وات سامسونگ به همراه یک کابل یواس‌بی A به C، یک جفت ایرباد با یک کنترل سه دکمه‌ای و یک قاب محافظ سیلیکونی شفاف تا بتوانید از گوشی خود بهتر مراقبت کنید.
طراحی گوشی گلکسی A51 5G سامسونگ
گوشی Galaxy A51 5G ممکن است در مقایسه با A51 تنها یک G بیشتر داشته باشد تا به نظر برسد تمام تغییرات فقط داخلی هستند، ولی سامسونگ در حقیقت کیفیت ساخت را نیز بهتر کرده است.
با آن که بدنه نسل ابتدایی A51 از پلاستیک بود، جای آن را در مدل ۵G آلومینیوم گرفته است و اگر بخواهیم با مدل‌های رده‌پایین‌تر سری A مقایسه کنیم، ظاهر و کیفیت ساخت به مراتب ممتاز A51 5G مشخص می‌شود.سامسونگ جنس پنل پشتی A51 5G را اعلام نکرده است و ما دوست داریم اسم آن را پلاستیک بگذاریم. پنل پشتی این گوشی در مقایسه با A31 خمیدگی و انعطاف‌پذیری کمتری دارد و اگر بخواهیم گوشی‌های مختلف سری A را از نظر سختی دسته‌بندی کنیم، بسیار متفاوت خواهد بود.
پنل پشتی گوشی Galaxy A51 5G یک ظاهر متفاوت نیز دارد. چیزی که در گذشته مانند خطوط مورب متقاطع به نظر می‌رسید که پنل پشتی را به ۴ ناحیه با بافت مختلف تقسیم کرده بودند، حالا موازات محورهای Y و X منظم شدند.
یک مرز عمودی پنل پشتی را ۴ به ۱ تقسیم کرده است، بخش سمت راست یک رنگ سیر و بخش سمت چپ با نوارهای عمودی شکل پوشانده شده است.
سپس، کمی پایین‌تر از وسط، زاویه انعکاس نور تغییر می‌دهد و تحت شرایط نوری مناسب روی پنل پشتی A51 5G می‌توانید ۴ یا حتی اندکی بیشتر منطقه با رنگ متفاوت را ببینید.
ظرافت طراحی این بخش بیشتر از چیزی است که بتوانیم با کلمات بیان کنیم. مدل تحت بررسی ما سفید رنگ است، ولی این گوشی به دو رنگ مشکی و صورتی با همین طراحی عرضه شده است.
سامسونگ در سال ۲۰۲۰ تصمیم گرفته است مجموعه دوربین گوشی‌های خود را در گوشه بالا سمت چپ قرار دهد، تمامی ماژول‌ها و فلاش پشت یک منفذ بزرگ قرار گرفته‌اند. مجموعه دوربین عقب اندکی برآمده است، ولی نه آنقدر که اگر گوشی را روی سطح تخت قرار دهید و یک ضربه آهسته بزنید، وول بخورد.
کامل و تخصصی گوشی گلکسی A51 5G سامسونگ ۶۶
اگر گوشی را به جلو برگردانید در مقایسه با مدل معمولی A51 تفاوت زیادی را نمی‌بینید. پنل نمایش سوپر امولد ۶.۵ اینچی ستاره جمع و از نوع Infinity-O است، بنابراین حفره داخل آن نقش میزبانی از دوربین سلفی را دارد.
حلقه اطراف دوربین ممکن است توجه کاربر را بی‌دلیل به خود جلب کند، با توجه به این که این نوع طراحی زیاد طرفدار ندارد ولی از طرف دیگر اندازه این حفره بسیار کوچک است.
حواشی اطراف نمایشگر به شکل خوشایندی باریک هستند، نه در حد گوشی گلکسی اس ۲۰ ولی با این حال باریک هستند. ضخامت بیشتر چانه در مقایسه با حاشیه بالایی ممکن است برخی از کاربران را آزار دهد، مخصوصا این که ضخامت این حاشیه از طرفین نیز بیشتر است، ولی ما سعی می‌کنیم زیاد ریزبین و ایرادگیر نباشیم.
آرایش دکمه‌های کنترلی از زمان تصمیم سامسونگ به حذف دکمه بیکسبی فرقی نکرده است. دکمه پاور همچنان یک «کلید فرعی» است و آن را برای فعال کردن بیکسبی نیز می‌توان فشار داد، گرچه از بخش تنظیمات می‌توانید این ویژگی را غیرفعال کنید.
این دکمه در گوشی گلکسی A51 5G در سمت راست و کمی بالاتر از نقطه میانی است تا بالای آن دکمه تنظیم حجم صدا قرار گیرد. موقعیت دکمه‌ها بسیار خوب است و به خوبی پیدا می‌شوند.
در بالای گوشی Galaxy A51 5G سامسونگ می‌توانید شیار سیم کارت را پیدا کنید و این گوشی برخلاف مدل ۴G یک درگاه اختصاصی کارت حافظه جانبی ندارد.
مدل تحت بررسی ما دو سیم کارت است، ولی مدل دو سیم نیز وجود دارد و باید بین استفاده از سیستم کارت دوم با قطع نانو و کارت حافظه جانبی یکی را انتخاب کنید. در این بخش همچنین میکروفون ثانویه قرار گرفته است.در پایین گوشی گلکسی A51 5G می‌توانید پورت یواس‌بی C، جک هدفون، بلندگو و میکروفون اولیه را پیدا کنید که آرایش مرسوم در اکثر گوشی‌ها است.ابعاد گوشی Galaxy A51 5G برابر با ۱۵۸.۹ در ۷۳.۶ در ۸.۷ میلی‌متر است تا در مقایسه با مدل ۴G فقط اندکی طویل‌تر باشد ولی ضخامت آن ۰.۸ میلی‌متر بیشتر است.این گوشی وزن بیشتری نیز دارد تا حالا ۱۸۷ گرم و ۱ گرم سنگین‌تر از گوشی گلکسی اس ۲۰ پلاس باشد. با آن که A51 از نظر وزنی به شکل معقولی سبک بود، ولی A51 5G در سمت سنگین‌تر ماجرا قرار گرفته است.البته باید بگوییم این وزن برای یک میان‌رده ۵G متوسط است، گوشی LG Velvet با وزن ۱۸۰ گرم خود کمی سبکتر است، در حالی که دو گوشی موتورولا اج ۱۸۸ گرم و Mi 10 Lite شیائومی ۱۹۲ گرم را نمی‌توانیم بگوییم سبک هستند.
گوشی Galaxy A51 5G بسیار شبیه به برادر ۴G خود یک پنل نمایش سوپر امولد ۶.۵ اینچی با دقت ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل، نسبت تصویر ۲۰:۹ و تراکم پیکسلی ۴۰۵ پیکسل در هر اینچ دارد.
سامسونگ اسم این نمایشگر را Infinity-O گذاشته است، یعنی داخل آن یک بریدگی دایره‌ای شکل برای قرارگیری دوربین سلفی در این حفره وجود دارد.با توجه به شباهت پنل نمایش این گوشی با مدل ۴G، امتیازهای آن در تست نور صفحه ما یکسان بود. زمانی که نور صفحه را دستی تنظیم کنید حداکثر ۴۱۰ نیت است و در حالت Adaptive mode به ۶۴۲ نیت می‌رسد.به عبارت دیگر، صفحه نمایش گوشی گلکسی A51 5G به اندازه کافی روشن است، البته نه در حد پرچم‌دارهای واقعی که نور صفحه آن‌ها راحت از ۸۰۰ نیت بیشتر می‌شود.دو گوشی گران‌قیمت‌تر LG Velvet و موتورولا اج از نظر مقدار حداکثر نور صفحه در سطح گوشی سامسونگ هستند، گرچه در حالت تنظیم خودکار نور صفحه همچنان چند نیت عقب می‌افتند.دقت رنگ این گوشی در مقایسه با مدل ۴G تفاوت‌هایی داشت، ولی اکثرا کم بودند. بازتولید رنگ توسط دو حالت Vivid و Natural قابل تنظیم است و در حالت اول و پیشفرض میانگین deltaE برای فضای رنگ DCI-P3 برابر با ۳.۶ بود.اگر اسلایدر تعادل سفید را به سمت گرمترین تنظیمات ببرید تغییر اندک رنگ آبی به سفید کم می‌شود تا یک نقطه سفید تقریبا کامل و متوسط deltaE اندکی پایین‌تر برابر با ۳.۲ را به دست آورید.
حالت Natural برای فضای رنگ sRGB بهینه شده است و در تست خود توانستیم dE2000 برابر با ۲.۲ را اندازه بگیریم.
سامسونگ ادعا نکرده است نمایشگر این گوشی با استاندارد HDR سازگار است. یوتیوب ادعا می‌کند این گوشی ویدئوهای HDR را بازپخش می‌کند، ولی ما تغییر بارزی را در بازتولید رنگ و روشنایی ندیدیم. محتوای روی نت فلیکس در گوشی گلکسی A51 5G به صورت HDR پخش نمی‌شوند.
عمر باتری گوشی Galaxy A51 5G سامسونگ
گوشی ۵G سامسونگ یک باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت دارد که در مقایسه با مدل ۴G گنجایش آن ۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت بیشتر شده است. گنجایش این باتری برای یک گوشی میان‌رده ۵G حد واسط است، دو گوشی Find X2 Lite و Reno3 Pro 5G باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت و Redmi K30i 5G یک باتری ۴۸۰۰ میلی‌آمپر ساعت دارد.باتری این گوشی در تست بازپخش ویدئو به صورت آنلاین ۱۸:۳۵ ساعت دوام آورد تا ۴ ساعت در مقایسه با مدل غیر ۵G بیشتر باشد.دوام شارژ این باتری در تست گردش در وب با وای‌فای ۱۴:۳۰ ساعت بود که مجددا از آمار A51 4G بهتر است، گرچه فقط یک ساعت.
تفاوت ماندگاری شارژ باتری این دو گوشی در تست تماس صوتی اینترنتی فقط نیم ساعت و برابر با ۲۲:۱۵ ساعت بود. نتیجه تست باتری گوشی گلکسی A51 5G را در تصویر زیر می‌توانید ببینید.
این گوشی از استاندارد شارژ سریع Adaptive Fast Charging سامسونگ پشتیبانی می‌کند که براساس فناوری QuickCharge 2.0 کوالکام و حداکثر سرعت ۱۵ وات است. این شارژر داخل جعبه فروش قرار دارد و به کمک آن می‌توانید گوشی را در عرض ۹۰ دقیقه کاملا شارژ کنید. شارژ باتری پس از ۳۰ دقیقه به ۴۰ درصد می‌رسد.گوشی گلکسی A51 5G در انتهای خود مجهز به تک بلندگو است. این بلندگو صدای بسیار بلندی ندارد و در تست ما امتیاز «متوسط» را مانند برادر ۴G خود به دست آورد.کیفیت خروجی صدا نیز شگفت‌انگیز نیست؛ صداها خاموش و خفه هستند و وضوح صداهای با فرکانس پایین و صداهای زیر مشابه هستند.
بخش نرم‌افزاری: سیستم عامل اندروید ۱۰ به همراه لانچر One UI 2.1
مدیریت بخش نرم‌افزاری گوشی گلکسی A51 5G به عهده اندروید ۱۰ و لانچر One UI سامسونگ است. بسته امنیتی اول ژوئن نیز برای این گوشی منتشر شده، بنابراین از نظر نرم‌افزار تا جای ممکن به‌روز است.خود لانچر OneUI بین مدل‌های دیگر سامسونگ کاملا یکسان است و تجربه کار با آن شبیه به گوشی گلکسی اس ۲۰ اولترا بود.یکی از ویژگی‌های بخش نرم‌افزاری حالت تیره تمام سیستمی در اندروید ۱۰ است که پس از فعال کردن آن محیط اپلیکیشن‌هایی که از تم تیره پشتیبانی می‌کنند، تاریک‌تر می‌شود (این قابلیت را ظاهرا تمام اپلیکیشن‌ها به جز گوگل مپس دارند)، ولی نمی‌توانید این تم را همیشه فعال داشته باشید یا براساس زمان‌بندی فعال کنید.کاربر می‌تواند علاوه بر نوار مسیریابی قدیمی و محبوب سه دکمه‌ای از بین دو سیستم ناوبری انتخاب کند.
گوشی گلکسی A51 5G از نظر تدابیر امنیتی از دو راه‌حل تایید هویت با اسکن اثرانگشت و شناسایی چهره استفاده می‌کند.شناسایی اثرانگشت توسط حسگر اپتیکال و زیر نمایشگر این گوشی قابل اعتماد است، ولی به هر دلیلی در مقایسه با گوشی‌های رقیب سرعت کمتری دارد.شناسایی چهره تنها به کمک دوربین جلو انجام می‌شود و بنابراین امنیت کمتری دارد، ولی با این حال راحت است.
بخش‌های مهم و اساسی رابط کاربری گوشی گلکسی A51 5G با سایر گوشی‌های سامسونگ که لانچر One UI 2 دارند متفاوت نیست و خود آن با نسخه ابتدایی OneUI فرق ندارد.
قابلیت مولتی تسکینگ برای انجام همزمان چند کار قابل استفاده است، ولی از زمانی که گوگل task switcher را در اندروید پای تغییر دارد، راه‌حل ایده‌آلی نیست. برای استفاده از این قابلیت باید آخرین وظایف را باز کنید، روی آیکون اپلیکیشن آهسته ضربه بزنید و سپس از منو زمینه‌ای یک گزینه را انتخاب کنید.«پنل‌های اج» بخش کاملی از رابط کاربری سامسونگ است و حالا در تمام مدل‌ گوشی‌های این شرکت و نه فقط پرچم‌دارهای آن دیده می‌شود. اگر آن را با کشیدن دست از کنار صفحه به مرکز فعال کنید، می‌توانید دسترسی سریعی به اپلیکیشن‌ها، اعمال، ابزار و غیره داشته باشید.می‌توانید تصمیم بگیرید دستگیره این قابلیت در کدام سمت صفحه قرار بگیرد و همچنین موقعیت آن را در امتداد لبه گوشی می‌توانید تنظیم کنید.در تنظیمات گوشی و در زیر منو صفحه اج می‌توانید قابلیت Edge Lighting را نیز پیدا کنید تا پس از آن به دنبال دریافت هرگونه نوتیفیکیشن جدید خطوط مرزی رابط کاربری با انواع رنگ‌ها درخشان شود.
بعضی از تغییرات کوچک در بخش نرم‌افزاری گوشی گلکسی A51 5G شامل اضافه شدن اپلیکیشن Google Duo به اپلیکیشن فون می‌شود تا مستقیما از شماره‌گیر گوشی خود یک تماس تلفنی تصویری بگیرید.قابلیت Quick Share جدیدترین نام سامسونگ برای راه‌حل به اشتراک‌گذاری فایل این شرکت است که از بلوتوث برای شناسایی دستگاه‌های دیگر و از وای‌فای دایرکت برای انتقال فایل استفاده می‌کند، گرچه تنها برای گوشی‌های سامسونگ عمل می‌کند.قابلیت Music Share در گوشی Galaxy A51 5G اصلا وجود ندارد. اپلیکیشن گالری سامسسونگ تصاویر را براساس آلبوم و زمان عکاسی نشان می‌دهد و همچنین قابلیت ایجاد استوری دارد و در فضای ابری سامسونگ ادغام شده است.
مدیر فایل سفارشی My File از گوگل درایو و وان‌درایو به همراه Samsung Cloud پشتیبانی می‌کند. در بخش نرم‌افزاری همچنین می‌توانید اپلیکیشن رادیو اف‌ام را با پشتیبانی از ضبط صدا و RDS پیدا کنید.
بخش سخت‌افزاری و نتیجه بنچمارک‌ها
گوشی گلکسی A51 5G سامسونگ مجهز به چیپست اگزینوس ۹۸۰ این شرکت است که یک مودم داخلی ۵G دارد و براساس فرآیند ۸ نانومتری ساخته شده است.پردازنده این گوشی از آرایش ۲ + ۶ هسته استفاده می‌کند و ۲ هسته قدرتمند کورتکس A77 با سرعت کلاک ۲.۲ گیگاهرتز و ۶ هسته کورتکس A55 با سرعت کلاک ۱.۸ گیگاهرتز دارد. چیپست کوآلمام یعنی اسنپ‌دراگون ۷۶۵G، یک آرایش متفاوت؛ ۱ هسته با سرعت کلاک ۲.۴ گیگاهرتز + ۱ هسته با سرعت کلاک ۲.۲ گیگاهرتز و ۶ هسته با فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز دارد که دو هسته ابتدایی کورتکس A76 و ۶ هسته دیگر کورتکس A55 هستند.پردازنده گرافیکی اگزینوس ۹۸۰ از نوع Mali-G76 MP5 است.این گوشی در دو مدل با ۶ (مدل تحت بررسی ما) یا ۸ گیگابایت رم LPDDR4X وارد بازار شده است. حافظه داخلی هر دو مدل از نوع UFS 2.1 و ۱۲۸ گیگابایت است.در تست تک هسته پردازنده در بنچمارک Geekbench امتیاز چیپست این گوشی از اسنپ‎دراگون ۷۶۵ اندکی بیشتر است. در بخش چند هسته اختلاف بین این دو پلت‌فرم کمتر است. چیپست اسنپ‌دراگون ۸۵۵ پلاس سال گذشته که گوشی Realme X3 SuperZoom از آن استفاده می‌کند قدرتمندتر است، ولی از ۵G پشتیبانی نمی‌کند.در بنچمارک ترکیبی انتوتو گوشی گلکسی A51 5G از دو گوشی موتورولا اج، Velvet ال جی و Reno3 Pro 5G اوپو چلو می‌افتند، با آن که اختلاف زیاد نیست ولی همچنان یک برد برای سامسونگ محسوب می‌شود.در بخش گرافیک گوشی گلکسی a51 سامسونگ نسخه ۵g تسلیم می‌شود تا مدل‌های مجهز به اسنپ‌دراگون ۷۶۵G در رتبه‌های بالاتر نمودار قرار بگیرند. گوشی Reno3 Pro 5G حتی یک برتری ملموس در چندتا از تست‌های GFXBench و همچنین ۳DMark دارد.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر