یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

تخمه‌ی آفتاب‌گردان چاق میکند یا لاغر

عکس, تخمه‌ی آفتاب‌گردان چاق میکند یا لاغر

برای افزایش وزن می توانید روزی یک مشت تخمه آفتابگردان بشکنید و میل کنید چا که این تخمه درمان کننده ی لاغری است و در کنار درمان لاغری ویتامین ها و آهن زیادی به بدن شما می رساند.

آفتابگردان باعث تقویت قلب می‎شود.
ترکیبات تخمه‌ی آفتاب‌گردان داخل روده با کلسترول وارد نبرد شده و باعث کاهش جذب آن می‌شوند. به این ترتیب کلسترول از طریق مدفوع دفع می‌شود.
آفتابگردان بازکننده عروق مغزی است از روغن آن در غذا و تخم آن را به صورت بوداده و کم نمک استفاده کنید.
این دانه سرشار از ویتامین E است. این ویتامین نوعی آنتی اکسیدان است. به همین دلیل مصرف دانه آفتابگردان مانع از اکسید شدن کلسترول و تاثیر منفی آن روی قلب و رگ ها می شود. به این ترتیب کلسترول در دیواره رگ ها رسوب نکرده و خطر سکته قلبی ناشی از گرفتگی رگ ها کاهش می یابد. بهترین میزان مصرف روزانه یک فنجان است.
نصف فنجان تخمه‌ی آفتاب‌گردان حاوی حدود ۲۵۵ میلی گرم منیزیم است. منیزیم یک ماده‌ی مغذی لازم برای بدن است که مانع سکته‌ی قلبی می‌شود.
فشار خون بالا را کاهش می‌دهد.

یک مشت تخمه‌ی آفتاب‌گردان ۵۵ درصد تیامین یا همان ویتامین B1 مورد نیاز روزانه‌ی ما را تأمین می‌کند. همچنین بهتر است بدانید که تخمه آفتاب‌گردان حاوی میزان قابل توجهی فولات (اسیدفولیک) و اسید پانتوتنیک یا ویتامین B5 و ویتامین‌های دیگر گروه B می‌باشد. این ویتامین‌ها باعث می‌شوند که بدن به خوبی بتواند از هیدرات‌های کربن (قندها) استفاده کند و پرانرژی باشد.

تخمه‌ی آفتاب‌گردان منبع خوب ویتامین E محسوب می‌شود. یک مشت از این تخمه‌ها ۹۰ درصد نیاز روزانه‌ی ما به این ویتامین را تأمین می‌کند. ویتامین E، کاهش دهنده التهاب است، بنابراین برای افرادی که به بیماری های التهابی مانند روماتوئید آرتریت، التهاب مفصل و استخوان و آسم مستعد هستند، مفید است.

مصرف تخمه آفتابگردان در دوران بارداری نه تنها مضر نیست، که در منابع علمی مختلف توصیه هم شده است.
تخمه آفتابگردان حاوی ریزمغذی های مفید فولات(به عنوان یکی از مهم ترین ریزمغذی های لازم در دوران حاملگی)، روی، ویتامین E، منیزیم و سلنیوم است.
همچنین بد نیست بدانید مقدار فولیک اسید موجود در تخمه آفتابگردان از اسفناج نیز بیشتر است.
بنابراین خوردن میزان متعارف از تخمه آفتابگردان در دوران بارداری بسیار توصیه شده است.
البته مثل تمام انواع آجیل، بایستی از مصرف تخمه آفتابگردان شور، آلوده یا کهنه خودداری شود.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر