یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

ترایفل آلبالو و روش درست کردن این دسر خوشمزه

عکس, ترایفل آلبالو و روش درست کردن این دسر خوشمزه

پیش از خواندن توضیحات و مواد لازم نخست نکات اولیه را بدانید .

برای درست کردن ترایفل آلبالو می توانید علاوه بر کیک وانیلی، از کیک پرتقالی و یا طعم‌ های دیگر آن نیز استفاده کنید.قبل از آن که ژله سفت شود و خودش را بگیرد، می توانید داخل مایه ی ژله نیز تکه های آلبالو بریزید. به جای کرم کاسترد می توانید از پودینگ وانیلی نیز استفاده کنید. علاوه بر تزیین ترایفل می توانید در لایه های دسر نیز ماز خامه قنادی استفاده کنید.دسر را سرد سرو کنید.

 

مواد لازم

شکر ۱/۴ پیمانه ، پودر ژله آلبالو ۱ بسته ، آلبالو تازه ۱/۲ پیمانه
کیک اسفنجی به مقدار لازم ، کاستارد یا پودینگ وانیلی ۱ بسته

نخست پودر ژله ی آلبالو را در ۱ پیمانه آب جوش حل کنید و آن را هم بزنید به طوری که دانه‌ های آن در آب کاملا حل شود. سپس ۱ پیمانه آب سرد را به آن اضافه کرده و داخل لیوان سرو مورد نظر خود بریزید. لیوان‌ ها را داخل یخچال قرار دهید تا ژله خوب ببندد.

– برای درست کردن کیک ساده ی وانیلی ۳ پیمانه آرد، ۴ قاشق چایخوری بیکینگ پودر و ۱/۲ قاشق چایخوری نمک را با هم مخلوط کرده و دو بار الک کنید. ۲۳۰ گرم کره و ۲ پیمانه شکر را داخل کاسه بریزید و با دور تند همزن بزنید. سپس ۴ عدد تخم مرغ را به مایه ی کیک اضافه کرده و با سایر مواد با همزن خوب مخلوط کنید. مخلوط آرد را کم کم داخل مایه ی کیک ریخته و آن ها را در یک جهت مخلوط کنید. سپس ۱ پیمانه شیر و در انتها ۱ قاشق چایخوری وانیل را به مواد اضافه کنید. قالب مورد نظر خود را با کمی روغن خوب چرب کنید. سپس مایه ی کیک وانیلی را داخل آن ریخته و سطح مایه را صاف کنید. قالب را در فر که آن را از قبل در دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد گرم کرده اید به مدت ۲۵ دقیقه قرار دهید.( می توانید از کیک های نیمه آماده در فروشگاه ها استفاده کنید )

۱- ۳ پیمانه شیر، ۳ قاشق غذاخوری شکر و ۳ قاشق غذاخوری پودر کاسترد را داخل قابلمه بریزید، آن را روی حرارت ملایم قرار دهید و مدام هم بزنید. سپس ۱/۲ پیمانه خامه، ۱ قاشق کره و کمی وانیل را به آن اضافه کرده و مجددا هم بزنید تا مواد کمی غلیظ شوند.

آلبالو‌ها را بشویید و هسته ی آن ها را با هسته گیر آلبالو بگیرید. سپس آن ها را به همراه شکر و مقدار مناسب آب داخل قابلمه ریخته و به مدت ۱ ساعت با حرارت ملایم بپزید. ژله های سفت شده داخل ظرف ترایفل را از یخچال بیرون بیاورید.- کیک اسفنجی را به اندازه ی لیوان با کاتر برش قالب بزنید و روی ژله ها قرار دهید. آلبالوهای پخته شده را داخل لیوان دور کیک بچینید و کمی از سس آلبالوی پخته شده را روی کیک اسفنجی بریزید. روی سس آلبالو مقداری از کرم کاسترد را که از قبل آماده کرده اید، بریزید. این مراحل را به اندازه ی حجم لیوان سرو خود ادامه دهید. ترایفل آلبالو آماده شده را به مدت ۲ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا همه ی مواد انسجام لازم را پیدا کنند. ترایفل آلبالو را با خامه قنادی (یا اسپری خامه)، پور نارگیل، انواع مغر و یا به شکل های دیگر تزیین و سرو کنید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر