یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آموزشی

ترفندهای نو و براق کردن قاشق و چنگال

عکس, ترفندهای نو و براق کردن قاشق و چنگال

آیا می خواهید قاشق و چنگالهای شما برای عید کاملا نو شده و تیرگی و کهنگی های آن از بین برود ؟ با این ترفندها در یاس فان همراه شوید.

ترفند اول: نو کردن قاشق و چنگال و از بن بردن لکه های قدیمی

در یک کاسه مقداری مایع ظرفشویی و جوش شیرین را ترکیب کنید. با یک همزن دستی کوچک این دوماده را ترکیب کنید، تا به مخلوطی خمیر مانند برسید. یک مسواک قدیمی برداشته و آن را داخل ترکیب بزنید و ماده را روی قاشق و چنگال بکشید. ترکیب این دوماده برای رفع لکه‌های سرسخت خیلی مفید بوده و به آسانی قاشق و چنگال استیل را تمیز می‌کند ، استفاده از این خمیر برای تمیز کردن لکه‌های سرسختی که سالیان سال است، روی قاشق‌های شما هستند خیلی موثر است.

ترفند دوم :  از بین بردن زنگ زدگی قاشق چنگال استیل

محلول نمک و لیمو برای برطرف کردن زنگ زدگی قاشق چنگال استیل کاربرد دارد. نخست قاشق و چنگال ها را در یک لایه نازک نمک خوابانده آنگاه آبلیمو را به آهستگی بر روی آن بپاشید. می توانید آبلیمو را با اسپری بر روی وسایل بپاشید. آنگاه برای بار دوم نمک را بپاشید. سپس به آن ها زمان بدهید. بعد از خشک شدن محلول مجددا عمل اضافه کردن آبلیمو و نمک را تکرار کنید.به قاشق و چنگال ها زمان بیشتری بدهید آنگاه آن ها را شسته و خشک کنید. بهتر است برای پیشگیری از اکسید شدن و زنگ زدگی ظروف فلزی آن ها را در معرض هوا و رطوبت قرار ندهید.

نکته : به هرصورتی که قاشق چنگال شسته شود باید با دستمال تمیز اشپزخانه یا دستمال کاغذی خشک شود تا لکه های آب روی آن ایجاد نشود. از دستمالهای بد بو یا پرز دار هرگز استفاده نکنید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر